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2016年02月08日

2009 Mitsubishi Lancer Ralliart ・・・・

2009 Mitsubishi Lancer Ralliart ・・・・










< 2008年 当時 の 三菱自動車 プレスリリース 以下 抜粋 >


【 ミツビシ ランサー ラリーアート 】 


【 ミツビシ ランサー ラリーアート 】 は 【 ミツビシ ランサー 】 を ベース に

より 走行機能 を 高め スタイリング も より アグレッシブ に することで

ランサーシリーズ ( ランサー ・ ランサー ラリーアート ・ ランサー エボリューション )

の スポーティ イメージ を 確立 するため の 新グレード で ある。


メカニズム の 面 では 最高出力 240 ps を 発生 する

新開発 の 2 ℓ DOHC MIVEC インタークーラーターボ付き エンジン を

トランスミッション には 高効率 で かつ スポーティ な 走り に 適した

Twin Clutch SST を 搭載。


駆動系 には、 フルタイム4WD を ベース に センターデフ の 差動制限装置 に

電子制御 の 油圧多板クラッチ を 採用 して 走行状況 に 応じて

前後輪 へ 伝達 される 駆動力 を 最適 に 配分 し

操舵応答性 と トラクション 性能 を 高次元 で 両立させる

ACD ( Active Center Differential ) を 採用 した。


エクステリアデザイン は

専用 フロントバンパー ・ リヤ エアダム と デュアルマフラー に 加え

軽量化 の ため の アルミ製 ボンネットフード に

ターボチャージャー 冷却 の ため の エアインテーク を 施す など

精悍 な スタイリング と した。


インテリア は 機能性 ・ 操作性 を 重視 し 【 ミツビシ ランサー エボリューション 】

にも 採用 している マニュアルトランスミッション車風 の シフトノブ を 採用 する など

新世代 の スポーティセダン に 相応しい ドライビング への 集中力 の 高まる

コックピット を 実現 した。



【 ミツビシ ランサー ラリーアート 基本諸元 】


・ 全 長   4,570 mm

・ 全 幅   1,760 mm

・ 全 高   1,490 mm

・ ホイールベース   2,635 mm

・ トレッド  ( F / R )   1,530 / 1,530 mm

・ 乗車定員   5 名

・ エンジン   2.0 ℓ DOHC MIVEC  ( インタークーラーターボ 付 )

・ 最高出力   177 kw  ( 240 ps )

・ 最大トルク   343 Nm  ( 35 kgm )

・ 駆動方式   フルタイム4WD ( ACD 付 )

・ トランスミッション   Twin Clutch SST

・ タイヤサイズ   215/45 R 18



北米 デトロイトモーターショー 2008 にて 世界初披露 された

ミツビシ ランサー ラリーアート ( = ショーモデル )


※ ボディーカラー は ローターグロウメタリック
















































2009 モデル 北米仕様 ミツビシ ランサー ラリーアート プロダクションモデル


※ ボディーカラー は オクタンブルーパール















【 Mitsubishi Motors North America ( MMNA ) : Press Release 】


2009 Mitsubishi Lancer Ralliart At-A-Glance

The new-for-2009 Mitsubishi Lancer Ralliart is based on the Lancer GTS platform, adopting powertrain and 4-wheel drive technology from the Lancer Evolution. The result is a unique model optimized for exhilarating yet balanced overall road performance. The Lancer Ralliart gets a modified version of the Lancer Evolution 4B11 T/C turbocharged/intercooled 2.0-liter DOHC MIVEC engine, teamed with the Twin Clutch-Sportronic® Shift Transmission (TC-SST) from the Evolution MR model.

Starting with a Lancer Evolution long block assembly, the turbocharger, intercooler and valve timing are modified for impressive street-oriented performance in the Ralliart application. The Lancer Ralliart engine produces 237 hp at 6,000 RPM and 253 lb.-ft. of peak torque at 3,000 RPM. (Evolution: 291 hp and 300 lb.-ft.) The driver can manually shift using the console shifter or the Sportronic® steering column-mounted magnesium-alloy paddle shifters, or can select fully automatic operation. The Lancer Ralliart's TC-SST unit features Normal and Sport shifting modes (but not the ultra-performance S-Sport mode featured in the Evolution MR.) Higher 5th and 6th gear ratios help enhance fuel economy in the Lancer Ralliart.

The foundation for the Lancer's agile handling is the performance-engineered global platform that also underpins the Mitsubishi Outlander SUV. (The Lancer Evolution models are built on a specially reinforced, wide-body version of this platform with forged aluminum chassis components and Brembo® brakes.)

The Lancer Ralliart's All-Wheel Control (AWC) system is based on a competition-derived, computer-controlled Active Center Differential (ACD) unit that distributes drive torque between the front and rear wheels in response to driving conditions. The driver can set

system response parameters using a "Tarmac, Gravel, Snow" selector. A helical limited-slip front differential and a mechanical limited-slip rear differential help optimize side-to-side torque distribution.

Ralliart-tuned suspension and 18-inch alloy wheels with 215/45 R18 Yokohama ADVAN summer tires complement the high grip afforded by the full-time active 4-wheel drive. Standard Active Stability Control (ASC) with Traction Control (TCL) contributes to safe handling.

Showing a clear kinship to the Lancer Evolution, the Lancer Ralliart sports its own aggressively styled front bumper and rear bumper cover and dual outlet exhaust. The lightweight aluminum, ducted hood delivers cooling air to the turbocharger and vents engine heat. The Lancer Ralliart interior shares much of its design and content with the Lancer GTS and Lancer Evolution, such as the GTS sport bucket seats. Lancer Ralliart borrows the Lancer Evolution leather-wrapped sport steering wheel with audio and cruise control switches. Like the Lancer Evolution, the Lancer Ralliart can be equipped with RECARO® sport bucket front seats. Standard user technology includes the FAST Key hands-free entry system, a Bluetooth® HFP system with voice recognition for hands-free calling and an auxiliary / MP3 input jack. A 40-gig. HDD navigation system with music server and a 650-Watt (max.), Rockford-Fosgate® Premium Audio system and SIRIUS® Satellite Radio (with 6-month pre-paid subscription) are available.

Standard safety features in all Lancer models include an advanced dual front air bag supplemental restraint system (SRS) with occupant sensors, standard front seat-mounted side-impact air bags and side curtain air bags, plus a driver's knee air bag.

Key Specifications

Wheelbase : 103.7 in.
Length : 180.0 in.
Height : 58.7 in.
Width : 69.4 in.
Engine : DOHC MIVEC 2.0-liter inline 4; intercooled/turbocharged
Horsepower : 237 @ 6,000 rpm
Torque : 253 lb.-ft.@ 3,000 rpm
Transmission : TC-SST automated manual with
           magnesium steering column-mounted
           magnesium shifter paddles
Dynamics : All-Wheel Control (AWC) with computer-controlled
        Active Center Differential (ACD) 4-wheel drive and
        Active Stability Control (ASC) with Traction Control (TCL)
Wheels : 18 x 7.5 in. cast alloy
Tires : 215/45R18 Yokohama ADVAN asymmetrical performance tires

Major Standard Features

・ Aluminum hood with heat extractor vents
・ Aluminum pedals and footrest
・ Automatic climate control system
・ Dual exhaust outlets
・ Front Ralliart grille and bumper
・ Rear Ralliart bumper
・ Leather-wrapped sport steering wheel with
  audio system and cruise control switches
・ Leather-wrapped shift knob
・ FAST Key hands-free entry system
・ Dual-stage front air bag SRS with front passenger occupant sensors,
  curtain side air bags, driver's knee air bag, and
  front seat mounted side-impact air bags
・ 140-watt AM/FM/CD audio system with digital signal processing,
  MP3 playback capability and six speakers
・ 60/40 split folding high-back rear seat
・ Anti-theft engine immobilizer and security alarm
・ Center floor console box with armrest
・ Chrome lower side door molding
・ Color-keyed outer door handles and side view mirrors
・ Cruise control
・ Floor mats
・ Fog lights
・ Front map lamps
・ Hands-free Bluetooth cellular phone interface system with
  voice recognition
・ Power door locks and side view mirrors
・ Power windows with driver's one-touch up/down
・ Premium Sport fabric seating surfaces
・ Rear spoiler
・ Tilt-adjustable steering column

Options :

RECARO® Sport Package adds: RECARO sport front bucket seats, 650-Watt (max.) Rockford-Fosgate premium audio system with PUNCH® control and 9 speakers inc. subwoofer, 6-CD/MP3 in-dash changer, SIRIUS Satellite Radio with 6-month service subscription and xenon HID headlamps. (RECARO is the registered trademark of RECARO GmbH & Co., KG)


















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Posted at 2016/02/08 21:45:32

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