• 車種別
  • パーツ
  • 整備手帳
  • ブログ
  • みんカラ+

jawayのブログ一覧

2009年06月30日 イイね!

スポーツカーってデザインの要素が大きいと思う

スポーツカーってデザインの要素が大きいと思うハイブリッドなスポーツカーって聞こえは良いけど、このデザインってなによ。(笑)

これってミッドシップなデザインだけど、FFベースって事はほぼ確定だろうな。
冷却系の開口形状とボンネット高さが、どうにもこうにも、と言う感じ。
ミッドシップなハイブリッドなら、こんなバランスにはならんものね。

「機能を規定する形状」と言う概念は重要だと思う。
政治におけるマニフェスト、団体活動におけるスローガン、そんなもんだ。(ってなんだよぉ)

この記事は、 China’s first hybrid sports Tong Jian S11 について書いています。
Posted at 2009/06/30 23:58:25 | コメント(0) | トラックバック(0) | 試乗や他の車の話 | 日記
2009年06月30日 イイね!

リアスタビブッシュ交換

リアスタビブッシュ交換今日は冥土の旅の一里塚な日なので休暇をとったのだけど、雨がねぇ・・

と言う事でアクティブワンに行って、リアスタビブッシュをMC後の大きくなったものに変更し、リアスタビをドゥーラックの馬鹿強化からSへ変更。
アクティブワンは工賃が安いなぁ。ディーラーの半分くらいかな。おまけにビルシュタインのノベルティーのTシャツの余ったのがあったようで貰っちゃったよ。

強化スタビは効きを調整出来るのだけど、弱めにすると遠いピボットを使う事になってリンク角度がよろしくなかったけど、上記の変更で形状的な無理はかなり解消されて、リアサスの動きはちょっと良くなった感じ。
これでアクセルオンでのオーバーがちょっとでも緩和されれば良いな。


リンクはドゥーラックのスタビのパーツレビュー。
Posted at 2009/06/30 19:19:32 | コメント(1) | トラックバック(0) | RX-8 | 日記
2009年06月30日 イイね!

完璧な地形図

GISやってる人は嬉しいだろうな。
ーーーー
NASA, JAPAN RELEASE MOST COMPLETE TOPOGRAPHIC MAP OF EARTH

WASHINGTON -- NASA and Japan released a new digital topographic map of
Earth Monday that covers more of our planet than ever before. The map
was produced with detailed measurements from NASA's Terra spacecraft.


The new global digital elevation model of Earth was created from
nearly 1.3 million individual stereo-pair images collected by the
Japanese Advanced Spaceborne Thermal Emission and Reflection
Radiometer, or ASTER, instrument aboard Terra. NASA and Japan's
Ministry of Economy, Trade and Industry, known as METI, developed the
data set. It is available online to users everywhere at no cost.

"This is the most complete, consistent global digital elevation data
yet made available to the world," said Woody Turner, ASTER program
scientist at NASA Headquarters in Washington. "This unique global set
of data will serve users and researchers from a wide array of
disciplines that need elevation and terrain information."

According to Mike Abrams, ASTER science team leader at NASA's Jet
Propulsion Laboratory in Pasadena, Calif., the new topographic
information will be of value throughout the Earth sciences and has
many practical applications. "ASTER's accurate topographic data will
be used for engineering, energy exploration, conserving natural
resources, environmental management, public works design,
firefighting, recreation, geology and city planning, to name just a
few areas," Abrams said.

Previously, the most complete topographic set of data publicly
available was from NASA's Shuttle Radar Topography Mission. That
mission mapped 80 percent of Earth's landmass, between 60 degrees
north latitude and 57 degrees south. The new ASTER data expands
coverage to 99 percent, from 83 degrees north latitude and 83 degrees
south. Each elevation measurement point in the new data is 98 feet
apart.

The ASTER data fill in many of the voids in the shuttle mission's
data, such as in very steep terrains and in some deserts," said
Michael Kobrick, Shuttle Radar Topography Mission project scientist
at the Jet Propulsion Laboratory. "NASA is working to combine the
ASTER data with that of the Shuttle Radar Topography Mission and
other sources to produce an even better global topographic map."

NASA and METI are jointly contributing the ASTER topographic data to
the Group on Earth Observations, an international partnership
headquartered at the World Meteorological Organization in Geneva,
Switzerland, for use in its Global Earth Observation System of
Systems. This "system of systems" is a collaborative, international
effort to share and integrate Earth observation data from many
different instruments and systems to help monitor and forecast global
environmental changes.

NASA, METI and the U.S. Geological Survey validated the data, with
support from the U.S. National Geospatial-Intelligence Agency and
other collaborators. The data will be distributed by NASA's Land
Processes Distributed Active Archive Center at the U.S. Geological
Survey's Earth Resources Observation and Science Data Center in Sioux
Falls, S.D., and by METI's Earth Remote Sensing Data Analysis Center
in Tokyo.

ASTER is one of five Earth-observing instruments launched on Terra in
December 1999. ASTER acquires images from the visible to the thermal
infrared wavelength region, with spatial resolutions ranging from
about 50 to 300 feet. A joint science team from the U.S. and Japan
validates and calibrates the instrument and data products. The U.S.
science team is located at NASA's Jet Propulsion Laboratory.

For visualizations of the new ASTER topographic data, visit:

http://www.nasa.gov/topics/earth/features/20090629.html

Data users can download the ASTER global digital elevation model at:

https://wist.echo.nasa.gov/~wist/api/imswelcome

and

http://www.gdem.aster.ersdac.or.jp
Posted at 2009/06/30 10:51:39 | コメント(0) | トラックバック(0) | 日記
2009年06月29日 イイね!

安いアルミプーリー

安いアルミプーリーウォーターポンププーリーの径が純正の20%アップと言う事はスーパーナウのものと同じってことかな?
http://www.supernow.co.jp/shop/out.cgi?2+
でもオルタプーリーの径が純正の何%アップかは知らないらしんだよね。
オルタプーリーの飾りのローター形状もスーパーナウと同じだよね。

One'sってショップのモノらしいんだけど、そんなショップって検索しても引っ掛からないよ。
さてさてどうしようかな。

ところでスーパーナウさんは8はもう手放しちゃったから新製品は出てこないんだろうな。
色々出て来るのを期待してたのにぃ。
Posted at 2009/06/29 23:58:37 | コメント(2) | トラックバック(0) | RX-8 | 日記
2009年06月29日 イイね!

いやがらせ

日本だと高額を貨幣のみで支払うかと言う場合は受け取り拒否権が使えます。
でもロシアではそんな事言っても通じないだろうな。
------------
重すぎ!労使紛争の10万円を硬貨で支払い、ロシア
http://www.afpbb.com/article/economy/2615458/4306789
------------
でも企業側の担当者も嫌がらせのために結構苦労したかも。
なんでこんな少額貨幣を集めなきゃならないのかってね。
Posted at 2009/06/29 18:21:10 | コメント(0) | トラックバック(0) | ニュース | 日記

プロフィール

「TMスクエアメンバーズの会報で匠工房オートサロン特別受注会のお知らせが届いたけど、遠すぎて発注なんてできる訳ないよねー。残念。
って、値段も割り引いても十分高いから手が出ないけどね。」
何シテル?   01/17 00:34
日本の西の端辺りでゴソゴソやってます。テクノフェチでメカフェチです。車関係の中の人ではありません。 某著名な2kmサーキットに程近い大学で車とバイク漬けの...
みんカラ新規会員登録

ユーザー内検索

<< 2009/6 >>

 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

リンク・クリップ

日産(純正) ステアリングスイッチ 2/3 
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2016/04/08 15:01:23
日産(純正) スイッチ付本革ステアリング 
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2016/04/08 14:54:41
2016 勝手に 「道場破り」  in オートポリス  ドラテク編! ① 
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2016/03/29 23:25:20

お友達

ファン

241 人のファンがいます

愛車一覧

スズキ スイフトスポーツ シルバーだけどグレ子ちゃん (スズキ スイフトスポーツ)
おかしいなぁ。最初の話だとGWの頃には来てるはずだったのに、なんで実際の納車は6月末なの ...
日産 ノート 第二・カミサン号 (日産 ノート)
カミサン号を8年乗ったプレマシーからノートへ変更。後席の広さが感動的。 運転は面白く無い ...
マツダ RX-8 マックロボロスケ(マック-ウロボロス-キー)号 (マツダ RX-8)
まああのその皆さんご存知だった奴です。 MSV1なのでマツダスピードのパーツは元からテン ...
マツダ プレマシー カミサン号 (マツダ プレマシー)
カミサン号。買い物と子供の送り迎えだけなら軽で良いじゃん、なんて私の意見は通らずに普通車 ...
ヘルプ利用規約サイトマップ
©2018 Carview Corporation All Rights Reserved.