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2007年04月20日 イイね!

ああ V8はいいなァ

ああ V8はいいなァA4に乗換えてから ここの所毎日 慣らし運転
しています。A4購入の経緯を思いおこせば A3
の下取りの商談がうまくいってS4への乗り換えも
可能な位話が盛り上がってきて しめたと思った時
ちょっと気が緩んで席を離れたのが拙かった。
その際 同席していた妻が夫の運転技量を担当営業に真顔で尋ねたところ「御主人にはS4は危険です」みたいな事を正直に囁いてしまったせいで一瞬にしてS4はパーになってしまった。

運転は下手です。同席する妻が心配する気持ちも分かります。正直な担当さんにも感謝です。勧められたA4は安全性の塊で しかも運転していて面白い4WDの挙動が大変満足です。

が 今日たまたまカービューの動画レポートで新型M3のV8音を聞いてしまった。
またまた心が激しく揺り動かされてしまった。

ほんと運転技量も上げないと。
Posted at 2007/04/20 21:26:12 | コメント(2) | トラックバック(0) | クルマ | 日記
2007年03月24日 イイね!

小さくてもけっこう積める

小さくてもけっこう積める荷台に100キロの荷物を載せて走ったけど
まったく問題なかった(当たり前ですが)。

リヤサスが かなり沈んでしまって不安定な
気がしたけど 4WDのせいか何の挙動変化
もなく普通でした。
Posted at 2007/03/24 13:04:33 | コメント(0) | トラックバック(0) | クルマ | 日記
2007年03月11日 イイね!

A4セダン3.2クワトロATとA5クーペ3.0TDIクワトロMTのスペック比較

A4セダン3.2クワトロATとA5クーペ3.0TDIクワトロMTのスペック比較ModelA5
3,0 TDI (DPF) quattro 176 (240) KW (HP) 6-Gang

ModelA4 sedan
3,2 FSI quattro 188 (255) KW (HP) tiptronic




ModelA5PriceBase price
€45.100 (\6,990,500→7,216,000 4月16日現在)
ModelA4PriceBase price
€40.400 (\6,262,000→6,464,0004月16日現在)

ModelA5
Road performanceMaximum speed
250 (abgeregelt) km/h
Acceleration 0-100 km/h
5.9 s
Fuel method
Diesel EN 590
Fuel consumption after 93/116/EG in l/100km urban
9.9 l
Fuel consumption after 93/116/EG in l/100km except-urban
5.7 l
Fuel consumption after 93/116/EG in l/100km altogether
7.2 l
CO2-Emissionen (g/km)
191 g/km
Emission class
European Union 4

ModelA4
Road performanceMaximum speed
250 km/h
Acceleration 0-100 km/h
6.9 s
Fuel method
Super lead free 95 RON
Fuel consumption after 93/116/EG in l/100km urban
15.6 l
Fuel consumption after 93/116/EG in l/100km except-urban
7.9 l
Fuel consumption after 93/116/EG in l/100km altogether
10.7 l
CO2-Emissionen (g/km)
257 g/km
Emission class
EU4

ModelA5
Power transmissionDrive system
Permanent all-wheel drive quattro
Clutch
Dry single plate clutch with asbestos-free linings operated hydraulically
Kind of transmission
6-Gang-Handschaltgetriebe, full-synchronizes

ModelA4
Power transmissionDrive system
Permanent all-wheel drive quattro, automatically closing gate EN in the middle differential, electronic differential lock EDS over brake interference at all propelled wheels, drive slip regulation ASR, electronic stabilization program ESP with brake assistant
Clutch
Hydraulic torque converter with regulated bypass clutch
Kind of transmission
6-stage tiptronic with dynamic switching program DSP and sport program

ModelA5
Chassis/steering elementFront axle
Five-steering wheel front axle, wishbone above and down, tubing stabilizer
Rear axle
Independent suspension, trapezoid steering wheel rear axle with flexibly stored oh carrier, stabilizer
Brake system
Dual circuit brake assembly with diagonal allocation, anti-skid system ABS with electronic braking force distribution of EBV, electronic stabilization program ESP with brake assistant, tandem brake booster, disc brakes ventilates in front/in the back, in front
Wheels
Aluminum cast wheels, 7.5 J x 17
Tire
225/50 R 17
Steering element
servotronic, speed-dependent power steering; Turning circle approx. 11.4 m

ModelA4
Chassis/steering elementFront axle
Four-steering wheel lightweight construction axle with virtual steering axle, tubing transverse stabilizer, two-tubing gas pressure shock absorber and coil spring, course notice feather/spring, flexibly stored oh carrier
Rear axle
Independent suspension, trapezoid steering wheel rear axle with flexibly stored oh carrier, two-tubing gas pressure shock absorber, coil spring and course notice feather/spring
Brake system
Dual circuit brake assembly with diagonal allocation, anti-skid system ABS with electronic braking force distribution of EBV, tandem brake booster, disc brakes ventilates in front/in the back, in front
Wheels
Aluminum cast wheels 7 J x 16
Tire
215/55 R 16
Steering element
Servo-supported, maintenance-free steering rack, trace-stabilizing guidance roll radius, turning circle approx. 11.1 m

ModelA5
MotorizingEngine design
V6-Zylinder-Dieselmotor with Common Rail injection system and exhaust gas turbosupercharge
Capacity
2967 cm3
Max. achievement
176 (240) /4000 4400 KW (HP) with min -1
Max. torque
500/1500 3000 Nm with min -1
Engine management
Common Rail injection system with Piezoinjektoren; Direkteinspritzung; Bosch EDC
Emission control system
Air gap-isolated exhaust elbow union, oxidation catalyst as pre and main catalyst, water-cooled recycling of exhaust gases, coated, maintenance-free Diesel particle filter

ModelA4
MotorizingEngine design
V-6-Zylinder, petrol engine also
Gasoline direct injection, four-valve technology, in each case two cam shafts (DOHC), lying above, continuous cam shaft adjustment, 2-step switching suction tube
Capacity
3123 cm3
Max. achievement
188 (255) /6500 KW (HP) with min -1
Max. torque
330/3250 Nm with min -1
Engine management
All-electronically with E-gas, Siemens SIMOS 6
Emission control system
Two engine near main ceramic(s) catalysts,
Lambda regulation

ModelA5
Weight/volumeUnloaded weight
1610 kg
Permissible total weight
2110 kg
Permissible roof load/trailer hitch tongue load
75/kg
Permissible trailer weight
kg
Permissible trailer weight with 12% upward gradient
kg
Permissible trailer weight with 8% upward gradient
kg
Baggage compartment volume
455 l
Level of fuel in the tank
64 l

ModelA4
Weight/volumeUnloaded weight
1580 kg
Permissible total weight
2130 kg
Permissible roof load/trailer hitch tongue load
75/80 kg
Permissible trailer weight
750 kg
Permissible trailer weight with 12% upward gradient
1800 kg
Permissible trailer weight with 8% upward gradient
2000 kg
Baggage compartment volume
460 l
Level of fuel in the tank
63 l

ModelA5標準装備
StandardAluminum forging lightweight construction wheels 7.5 J x 17 with tire 225/50 R 17
Automatic shining width adjustment
Outside mirror with integrated side turn signal in LED technology, electrically adjustable, housings in car color, mirror glass aspherically
Tools
Roof sky in material
Decoration inserts Micrometallic platinum
Entrance borders with aluminum insert on door-smolder-learn
Driver information system
Floor mats in front and in the back
Baggage compartment floor lining
Baggage compartment door automatically opening
Gloss package
Instrument employment
Comfort climatic mechanism with position of the sun-dependent regulation
Model designation at the tail
Normal seats
Passive loudspeaker
Radio plant chorus (orderable presumably starting from 3. Quarter 2007)
Tire 225/50 R17
Backrest divided hinged
Windshield wiper system with controlled cycle switching
Headlamp wash/wipe system
Sport leather steering wheel in the 3-Speichen-Design
Material arcade
Day headlight
Dressing material with warning triangle
Front seats manually adjustable
Xenon plus
Zentralverriegelung with radio remote maintenance
servotronic
tire mobility system
StandardOutside mirror, electrically adjustable
Back window and side window in thermic protection glazing
Zentralverriegelung with radio remote maintenance
Trim black
Aluminum cast wheels 7 J x 16 in the 9-Arm-Design
Decoration inserts aluminum brushed grey
Window lifter electrically, for the rear side windows
Inside mirror, dippable
Instrument employment
Comfort climatic mechanism
Central display
Dressing material with warning triangle
Steering wheel in the 4-Speichen-Design, umschäumt
Height adjustmenting for front seats, manually
Backrest, divided hinged
Coverings in material Mikado
Seats in front
Airbag
Shining width adjustment
Going away barrier, electronically
servotronic
Outside mirror left, aspherically
Outside mirror right, aspherically
Outside mirror housing in car color paints
Roof sky with material purchase
Entrance borders with aluminum inserts
Windshield in thermic protection glazing
Floor mats in front
Gas-filled support for the baggage compartment door
Baggage compartment door unblocking
Belt putting on control
Child seat attachment ISO-FIXED
Tire 215/55 R 16 93Y
Schalthebelknauf
Disc brakes in front, ventilates
Headlight
Signature
Dust and polling filter
sideguard
tire mobility system

ModelA4標準装備
Outside mirror, electrically adjustable
Back window and side window in thermic protection glazing
Zentralverriegelung with radio remote maintenance
Trim black
Aluminum cast wheels 7 J x 16 in the 9-Arm-Design
Decoration inserts aluminum brushed grey
Window lifter electrically, for the rear side windows
Inside mirror, dippable
Instrument employment
Comfort climatic mechanism
Central display
Dressing material with warning triangle
Steering wheel in the 4-Speichen-Design, umschäumt
Height adjustmenting for front seats, manually
Backrest, divided hinged
Coverings in material Mikado
Seats in front
Airbag
Shining width adjustment
Going away barrier, electronically
servotronic
Outside mirror left, aspherically
Outside mirror right, aspherically
Outside mirror housing in car color paints
Roof sky with material purchase
Entrance borders with aluminum inserts
Windshield in thermic protection glazing
Floor mats in front
Gas-filled support for the baggage compartment door
Baggage compartment door unblocking
Belt putting on control
Child seat attachment ISO-FIXED
Tire 215/55 R 16 93Y
Schalthebelknauf
Disc brakes in front, ventilates
Headlight
Signature
Dust and polling filter
sideguard
tire mobility system

A5クーペ3.2クワトロの値段は650諭吉かな
アウディ ドイツのサイトをグーグル翻訳で自動英訳したものです
Posted at 2007/03/11 14:16:06 | コメント(1) | トラックバック(0) | クルマ | 日記
2007年03月04日 イイね!

A5

A5これは 伊太里屋のクルマだ!

日本でのプライスはどの位かな。。。
Posted at 2007/03/04 19:04:36 | コメント(0) | トラックバック(0) | クルマ | 日記
2007年02月27日 イイね!

次期A4は?

アウディのサイトを見るとA5の平面図がありました。
全長は4625ミリ ホイールベースが2751ミリ
これは BMW3シリーズとほぼ同じ数値ですが
全幅が1854ミリ! なんとトレッド幅にいたっては
1590ミリ!? これは6シリーズと殆ど同じサイズです。

車体重量はアルミとハイテン鋼を使用して軽量化されて
いるのではないかと推測します。V8を積むS5のトルセンC方式
のクワトロはA5に採用されてませんが 軽量化と A8に最初に
採用されたクラッチ前に置かれたフロントアクスルデフの新機構
のお陰で 最適な軸荷重バランスとなり ハンドリングは軽快に
なったということなので 次期A4も期待大です。

新機構により デザイン的にも現行A4とは大きく変わりショート
オーバーハング(860ミリ)が特徴で 走りをイメージさせる
BMW3クーペと似た印象のA5ですが 微細に見れば 
そこはイタリアのジウジアーロ門下のデ・シルバの手により 
自身のデザインした最も美しいクルマと言わしめた作品なので
次期A4でも デザインの心配ありません。
4駆をイメージさせたというサイドの曲線が美しい。

トランスミッションは縦置きDSGは不採用のようですが
自慢のCVTで8速マルチトロニックと 新開発の1.8
TFSIを載せたFF車をラインナップ加え地球環境と燃費に
配慮しているなど 次期A4のクーペ版と言われる理由です。

エンジンは3リッターTDIエンジンが注目です。
V8の5リッター並の大トルクでしかも低燃費。6速MTを操って
0-100Km加速が5.9秒。ディーゼルのアウディの面目躍如。
こんなディーゼル車が日本で販売されることはないでしょうが 
MT仕様というのがスポーティさの象徴でしょうか。

日本で販売されるとすれば ガソリンV6の3.2FSIでしょうが
バルブリフトというロードジェットコンセプトカーで紹介されていた
エンジンは 最近の3.5リッターV6は300馬力オーバー
が常識の中 現行より数値を10馬力アップに留めて 最大330Nm
を3千から5千回転のトルクバンドで発生させ その実力を感じさせます。
クワトロ6速MT車で6.1秒の0-100加速は 現行のA4V6
クワトロよりコンマ3秒早いので DSGを搭載したら5秒台は間違い
ないでしょう。次期A4に搭載されるのかどうか気になります。

しかし 一番気懸かりなのは次期A4の横幅がA5と同じ1854ミリ
なのかどうかです。
我が家の立体駐車場では ×ですから。
Posted at 2007/02/27 13:34:45 | コメント(0) | トラックバック(0) | クルマ | 日記

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