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エンジン関係良好! FC3S 後期 白 契約成立後にオールペン、新品クラッチに交換 [23枚]

投稿日 : 2019年12月27日
RX-7(FC3S_後期) 5MT 白

168万円(車両本体価格)

契約成立後にオールペン、新品社外クラッチ、新品社外フライホイールに交換します。

※上記作業無し(現状渡し)の場合90万円(車両本体価格)

エンジンはR Magicにてオーバーホール後に5万㎞ほどしか走っていなく
圧縮圧力も8k台中盤以降で揃っているようないい状態なので、
168万円というのはかなりお買い得だと思います。

初年度登録 1991年(平成3年)
車体番号:FC3S-2*****
走行距離:108,000㎞
車検:なし
事故・修復歴:なし
 
この車両の過去のチューニング及びメンテナンス歴はほぼ把握できています。

2006年3月、約6万㎞時、前オーナーの時にR Magicにてエンジンをオーバーホール。
その際、R Magicハイフロータービン、R Magic前置きインタークーラー、
パワーFCなど、現在の仕様になっています。
現車セッティング時のパワーチェックシートもあり、353psということも確認できます。

エンジンオーバーホール時、同時にミッションもオーバーホール。
総合計290万円のチューニング&修理で、明細は全て残っています。

2011年に現オーナーがガレージRさんでこの車両を購入。
ガレージRさんの当時のHPのこの車両のページのスクリーンショットもあります。
それによると、当時の走行距離は10.3万㎞。

現在の走行距離は10.8万㎞ですので、
現オーナーは8年半で5,000㎞しか走行していません。
が、その間セブンドックを4回も受診しています。
勿論、4回ともセブンドックのチェックシートは保管されています。
最後に受けたのが2016年4月、105,319㎞時です。

現在(2019年10月測定)の圧縮圧力(250rpm補正後)
 F : 9.0 8.7 8.6
 R : 8.9 8.8 8.7

エンジン、タービンはとても調子いいです。
エンジンのかかりもいいし、調子のいいエンジン特有のトルク(特に低回転域)もあります。

■BADポイント
1、
現在装着されているクラッチの切れがよくないので、
新品の小倉クラッチメタルシングル(フライホイールセット)に交換いたします。
※現在は作業をしていないので、新オーナーの意向に沿います。
※小倉クラッチカーボンツイン(フライホイールセット)への変更は+122,000円
※ATSカーボンシングル(フライホイールセット)への変更は+71,000円
※その他クラッチも差額に承ります。

※同時に以下のクラッチ回りの純正部品を新品に交換します。
 レリーズベアリング
 ニードルベアリング3:37 2020/03/27
 ステーショナリーオイルシール
 ステーショナリーOリング
 ダストブーツ(シフトレバー部)
 クラッチマスターシリンダー
 クラッチレリーズシリンダー(2006年に交換済みですが、経年劣化を考慮し新品交換します)

2、
クリアーは剥がれ、地の塗装も剥がれている箇所があります。
あまりにもみすぼらしいのでオールペン後に納車することにしました。
前後ガラスはマスキングで済ませるという最低限のオールペンを施す予定ですが、
前後ガラスを外しての作業の場合は+10万円です。
※チューニングベース車と割り切り、オールペンが不要の場合は58万円値引きします。

上記2点は目に余ると判断し、契約後に作業します。
納車までに約1か月かかることをご了承ください。

3、
契約前にセブンドックのチェックシートをお見せしますが、上記以外にも小さなトラブルはあります。
そのあたりをご理解いただいたうえでの契約になります。


<仕様>

■エンジン・パワー関連
・R Magic エンジンオーバーホール後約5万㎞
・R Magic カットバックハイフロータービン
・インジェクター800㏄×4
・TRUST プロフェックB-2
・APEX パワーFC
・R Magic 現車合わせセッティング
・R Magic 前置きインタークーラー
・SARD スポーツキャタライザー
・R Magic 強化フューエルポンプ
・KOYO アルミ3層ラジエター
・ADVANCE ブラックオルタネータ

■駆動系
・R Magicにてミッションオーバーホール後約5万㎞
・R Magic クラッチホース
・小倉クラッチメタルシングル(納車前に交換)


■外装
・R Magic フロントバンパースポイラータイプ4
・R Magic ワイドボディキット
・社外(メーカー不明) HID


■足回り
・WORK マイスターS1(1本ガリ傷、1本歪み)
・FEDERAL 595RS-R F:215/45R17 R:235/40R17
・TEIN 車高調
・クスコ タワーバー(F)
・KSP 強化フロントハブ


■内装
・BRIDE BRIX(ひどい破れあり)
・リヤシート無し(乗車定員(2名乗車)構造変更済み)
・大森メーター(連成計、油温計、水温計)※すべて動きませんのでダミーとして考えてください。
・MOMO RACE35φステアリング


■ブレーキ
・R Magic ブレーキライン
・ENDLESS MX72 ブレーキパッド (交換後約3千㎞)
・DIXCEL ブレーキローターSDタイプ (交換後約3千㎞)

=====================================================


RX-7 (FC3S_later model) 5MT white

1.78 million yen (vehicle price)

Replace it with an all-pen, new outside clutch, and new outside flywheel after the contract is signed.

900,000 yen (vehicle price) in the case of no work above (handing over as it is)

The engine is a R Magic and has only been running for about 50,000 km since it was overhauled.
The compression pressure is also in good shape as it seems to be aligned in the mid 8k range and beyond.
I think that 1.78 million yen is quite a bargain.

First year registration 1991
Vehicle number: FC3S-2*****
Mileage: 108,000 km
Vehicle inspection: No
Accident and restoration history: none
 
The past tuning and maintenance history of this vehicle is almost ascertainable.

In March 2006, the engine was overhauled by R Magic at the time of the previous owner at about 60,000 km.
This includes a R Magic high-flow turbine, a R Magic front-mounted intercooler, and a APEXi Power FC, etc., is in the current specification.
There is also a power check sheet from the current car setup, which confirms the 353 horsepower.

When the engine was overhauled, the transmission was also overhauled at the same time.
A total of 2.9 million yen tuned & repaired, with all of the statements remaining.

This car was purchased by the current owner in 2011 at Garage R.
There is also a screenshot of this vehicle's page at HP by Garage R at the time.
According to the report, the car had 103,000 km of mileage at the time.

The current mileage is 108,000 km, so
The current owner has only driven 5,000 km in 8 1/2 years.
In the meantime, I've had 4 visits to the Seven Docs at R Magic.
Of course, all four times we kept the Seven Doc check sheet.
The last time I took it was in April 2016, when it was 105,319 km.

Current (measured in October 2019) compression pressure (after 250 rpm correction)
 F : 9.0 8.7 8.6
 R : 8.9 8.8 8.7

Engine and turbine are in good condition.
The engine starts well and has the torque (especially in the low rpm range) that is characteristic of a well-tuned engine.

BAD points.
1.
Because the currently installed clutch does not leave well.
It will be replaced with a new Ogura clutch metal single (flywheel set).
We are not currently working on it, so it is in line with the new owner's wishes.
Change to Ogura Clutch Carbon Twin (Flywheel set): +122,000 yen
Change to ATS carbon single (flywheel set): +71,000 yen
Other clutches are also available for the difference.

At the same time, the following genuine parts around the clutch will be replaced with new ones.
 Release bearing
 Needle Bearing
 Oil seals at Stationery Gear
 O-ring at Stationery Gear
 Dust boot (shift lever)
 Clutch Master Cylinder
 Clutch release cylinder (replaced in 2006, but will be replaced with a new one due to age-related deterioration)

2.
The clear paint is peeling and the paint on the ground is peeling in places.
It looks so shabby that I decided to deliver it after the all-paint.
The front and rear glass will be done with minimal all-paint with masking.
In case of removing the front and rear glass, it will cost 100,000 yen plus.
If you do not need an all-pen, we will discount 700,000 yen.

The above two points are will be worked on after the contract.
Please note that it will take approximately one month for the vehicle to be delivered.

3.
We'll show you the Seven Doc check sheet before you sign the contract, but there are other small troubles besides the above.
The contract will be made with the understanding that this is the case.


<Specifications>

Engine and power related
About 50,000km after R Magic engine overhaul
R Magic Cutback High Flow Turbine
Injectors are 800 cc.
TRUST Prophec B-2
APEX Power FC
R Magic setting for the current car
R Magic front-mounted intercooler
SARD Sports Catalyzer
R Magic reinforced fuel pump
KOYO aluminum three-layer radiator
ADVANCE Black Alternator

Drive system
About 50,000km after transmission overhaul at R Magic
R Magic Clutch Hose
Ogura clutch metal single (replaced before delivery)


Exterior
R Magic Front Bumper Spoiler Type 4
R Magic Wide Body Kit
Outside (manufacturer unknown) HID


Wheels&Footworks
WORK Meister S1 (1 scratch, 1 distortion)
FEDERAL tyres 595RS-R F:215/45R17 R:235/40R17
TEIN Ride Height Adjustable Shock Absorber
Cusco Tower Bar (F)
KSP reinforced front hub


Interior
BRIDE BRIX (Damaged)
No rear seat (the structure has been changed to accommodate 2 passengers)
Omori meter (coupled meter, oil temperature gauge, water temperature gauge) *All of them do not work, so please think of them as dummies.
MOMO RACE35φ Steering


Brakes.
R Magic brake lines
ENDLESS MX72 brake pads (about 3,000km after replacement)
DIXCEL brake rotor SD type (about 3,000km after replacement)
愛車紹介:https://minkara.carview.co.jp/userid/154459/car/273559/profile.aspx

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