
先月ジュネーブモーターショーでのコンセプトカーの発表から丁度一ヶ月。E92M3 Coupeが正式本国発表になりましたねえ((((((〃 ̄З ̄)ノ ウヒヒヒヒ♪
もうこうなれば一日も速く?モノホン実車を (´▽`)はぁぁ・・♪(うっとり) じー・・・くり拝みたいもんですわ。日本では8月末~9月中頃なんでしょうか///Mマニアな方にはいやいや愉しみ愉しみですよね。インプレとかもっともーーーっと詳細キボンヌです。
ネットでググッた情報だと・・・
ボディサイズ:全長4615mm×全幅1817mm×全高1418mm
ホイールベース2761mm
車両重量:1655kg
パワーウエイトレシオ:3.8kg/hp
6速MTで0-100km/h加速は4.8秒(E46M3 0-100km/h加速5.2秒)
アルミ素材でさらに軽量化され進化したサスペンション
バリアブルMディファレンシャルロックが装着(リアディファレンシャルには新しくなったセンターロック率を可変式に100%まで作動させることができるとか)
さあーてっ買取り査定しにガリガリ○ー行っとこな!なぁーんてΣ(='□'=)ウッソー!?
やっぱE46M3に引き続きアルピンが人気ボディカラーになんのかな・・・
こんな感じっす (b^ー゜)!!(゜∇^d)~~ ベリーベリーグッド
E92M3のアルピンホワイトなボディカラー
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These are the first images of the production version of BMW’s upcoming M3 coupe, leaked onto the internet just weeks after the reveal of the concept version at last month’s Geneva Motor Show. The star of the show is the new high-rev 4.0L V8 engine. Based on the larger 5.0L V10 unit from the M5 and M6, the new powerplant features the same 90-degree cylinder-bank angle, identical bore and stroke measurements and four-valve-per-cylinder layout. A full aluminum block, magnesium cam covers and aluminum-silicon alloy for the crankcase, allowed engineers to keep weight of the engine at just 445 pounds, 30 pounds less than the current M3’s straight six. Other features include double Vanos variable valve timing, individual throttle butterflies for each cylinder and advanced engine management software. The end result is 420hp at 8,300rpm and 295lb-ft. at 3,900rpm.
The new red paint scheme seen in these new shots don’t exactly put the M3 in the best light, but like the regular E92 coupe, we suspect the new M will look much better in the metal.
Posted at 2007/04/07 11:37:20 | |
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クルマねた | 日記