
翻訳ソフトを駆使してみるとどーもボーイング及びエアバスの次世代旅客機で使用されてカーボンファイバーが供給不足で価格が高騰し4倍になっているようです。その煽りでフェラやランボもさることながらBMW M3、MBのCLKにも採用されており価格引き上げかも・・・みたいな記事だと思います。
危機: 不足したカーボン繊維
カーボン繊維は異次元の高性能を作るとき常に選択の材料でした。 編まれた合成物質は全面的な車の重量を減らし、剛性率の増進を助ける金属より堅い軽く。 費用のために、自動車産業のカーボン繊維の使用は上限モデルにだけ限られた、車のその選択はすぐにはるかに排他的になることができる。 USAトゥデイからの最近のレポートに従って、ハイテクな材料のための卸売価格は去年、行く$5から$20からに四倍になった。
価格サージの後ろの主な理由は従って重量を減らし、飛行機を飛ばす費用を最小にするのに複合材料を使用するエアバスおよびボーイングからの次世代の定期旅客機の出現である。 価格の節約は些細、でない。 操業費用を離れて1パーセントのポイントを剃るために懸命に働く企業ではこれらの平面は20%までの減少を提供する。 カーボン繊維の製造業者はフェラーリかランボルギーニで両方の会社のための堅いひとときを順序の本として要求に遅れずについていくことを過ごしている長くなるそれらより。
増加は既に少なくとも1つの自動車製造業者-カリフォルニアでsupercar S7を造るサルーンに影響を与えてしまった。 記事に従って追加費用をカバーするために、$580,000車の価格は$25,000によって引き上げられた。 最近、私達はBMW M3およびMercedes CLKの黒いシリーズのようなモデルにカーボン繊維フィルターの使用を見た、費用が増加し続けたらこれはすぐに終わってもよい。
生産を高めるカーボン製造業者の形に希望があるがこれは損傷が既に終る時までには年を取ることができる。
Carbon fiber has always been the material of choice when it comes to high-performance auto exotica. The woven synthetic is lighter and tougher than metal, helping to reduce overall car weight and improve rigidity. Because of its cost, carbon fiber use in the automotive industry has been limited only to high-end models, but that selection of cars could soon become much more exclusive. According to a recent report from USA Today, the wholesale price for the high-tech material has quadrupled in the last year, going from $5 to $20.
The main reason behind the price surge is the emergence of next-generation airliners from Boeing and Airbus that use composite materials to reduce the weight and therefore minimise the cost of flying the plane. The price savings aren’t insignificant, either. In an industry that works hard to shave points of a percent off the operating cost, these planes offer decreases of up to 20%. Carbon fiber manufacturers are having a tough time keeping up with demand as order books for both companies become longer than those at Ferrari or Lamborghini.
The increase has already affected at least one carmaker – Saleen, who builds the S7 supercar in California. According to the article, prices of the $580,000 car have been raised by $25,000 to cover the extra cost. Lately, we’ve seen the use of carbon fiber filter down to models such as the BMW M3 and Mercedes CLK Black Series, but this could soon end if the cost keeps increasing.
There is some hope in the form of carbon manufacturers increasing production, but this could take years, by which time the damage will already be done.
Posted at 2007/06/10 10:00:06 | |
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