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Bimmer ///M3のブログ一覧

2007年01月12日 イイね!

BMW “Z6” Spy Photo(2)

BMW “Z6” Spy Photo(2)BMW“Z6”のリアビューです!これっなかなかええ感じとちゃいますぅ?!・・・ですよねえ、イケてますイケてます ( ̄∇ ̄*)oグッド!!d(* ̄∇ ̄)。
さあーどうですかあ、Bimmerなみんカラのみなさ~~~ん???
Posted at 2007/01/12 12:52:40 | コメント(1) | トラックバック(0) | クルマねた | 日記
2007年01月12日 イイね!

BMW “Z6” Spy Photo

BMW “Z6” Spy Photoネットサーフィンしててこんな記事が出回ってたので。。。
2002年に発売開始したZ4がNew MODELとして2009年9月Z6になるかもって!Z4を追随するAudi TTやMAZDA MX-5にMercedes SLKの好調な市場ではZ4は苦しいから開発に至ってるとか・・・。道路でのスクープ写真はまだ無いようで新しい3シリーズのエンジン搭載か?みたいな感じの記事ですかね。へええZ4意外に好きやねんけどなあ。。。あかんのかあ。。。ちと吃驚。フロント周りはZ4のがイケてますよねえ、ぜっつぁいにー!

BMW “Z6”
Will BMW’s Z4 become a Z6? The Bavarian car maker is about to develop a replacement for the current Z 4 sports model, which has been on the market since fall 2002.

Sales have decreased considerably in the past, and more and more new competitors have come on the market. The Audi TT, Mazda MX 5 and Mercedes SLK are giving the Z4 a hard time.

The all new successor to the Z4 is schedule for release in September 2009, so there is still some time to go. No prototypes have been sighted on the roads yet, just some speculations and a possible name change into “Z 6” are in the air. Furthermore, talk is that the new coupe will adapt the engines from the new BMW 3-Series Coupe and will again offer room for two passengers.
Posted at 2007/01/12 12:50:18 | コメント(2) | トラックバック(0) | クルマねた | 日記
2007年01月11日 イイね!

MAZDA RYUGA CONCEPT BREAKS COVER

MAZDA RYUGA CONCEPT BREAKS COVERデトロイトショーで展示されているMAZDAのおクルマです。見よこのガルウィンーーーーーグッ!!どうだあ~と言わんばかりのインパクトーーーッ凄いっ凄過ぎ!w(゜ー゜;)wワオッ!! っと驚いたんで載せてみました。このおクルマ2ドアなんですよねえ。フロントとリアに21インチを呑み込むとわ・・・。



Mazda Ryuga Specifications

Dimensions Length 1,280 mm/168.5 ”
Width 1,900 mm/74.8″
Height 1,260 mm/49.6″
Wheelbase 2,800 mm110.2″
Engine Type MZR 2.5L E85/Gasoline FLEX FUEL
Transmission Type 6-speed AT
Drive FWD
Tires Tires (Front/Rear) 245/35 R21 93W TOYO PROXES
Posted at 2007/01/11 12:51:30 | コメント(0) | トラックバック(0) | クルマねた | 日記
2007年01月09日 イイね!

続)Z4 M Coupe as Motor Racing Kit

続)Z4 M Coupe as Motor Racing Kit続)Z4 M Coupe as Motor Racing Kitっちゅうかマシンのコックピットの画像を拾いましたんでアップしたいと思いますぅ。ううううう~んマジかっこええ
。・:*:・゜★,。・:*:・゜☆ very d(*⌒▽⌒*)b good 。・:*:・゜★,。・:*:・゜☆ (⌒^⌒)b うん
こんなマシンでサーキット走るチャンスあれば壺ハマってしまうんだろうなあマジシビレちゃいそうでやんす。(・・・でもチキンハートなBimmer///M3はおもっきりフル加速のフルブレーキングでコーナーつっこんでくなんてびびって出来なさそう・・・)

それではコックピットをバーチャルにお楽しみくだはい!どうぞっぷりーず!

このマシンのポテンシャルは排気量3246ccの6気筒DOHCで400psだそうです。25万ユーロ(3500万円)で購入出来ると、昨年5月から予約受付中だそうですよ、さあご予約しちゃいませんか!
この辺りのネタは既にたっくさん出回ってますよね。((((((( ‥)ノ |EXIT|

Technical Data BMW Z4 M Coupé Motorsport Version
Length: 4415 mm
Width: 1880 mm
Wheelbase: 2493 mm
Front & Rear Overhang: 865 mm/ 774 mm
Rear Wing Width: 1504 mm
Front & Rear Ground Clearance: 80 mm/ 90 mm
Front & Rear Tyres: Michelin 27/65-18, 28/71-18
Front Brake: Grey cast iron disc dia. 380 mm / 6 pot fixed calliper
Rear Brake: Grey cast iron disc dia. 320 mm / 4 pot fixed calliper
Drive Line: sequential 6-speed gearbox, sintered clutch
Engine Layout: six cylinder in line
Cylinder Capacity: 3246 cc
Bore x Stroke: 87 x 91 mm
Compression Ratio: 12,5:1
Max. Power: approx. 400 PS at 8200 rpm
Max. Torque: approx. 400 Nm at approx. 5750 rpm
Max. Revolutions per minute: 8400 rpm
Cylinder block: one-piece construction
Crankshaft: forged steel part
Piston: forged slipper skirt piston
Con-rod: Steel
Cylinder head: Aluminium, four valves per cylinder
Valve train: Two chain driven overhead camshafts with variable valve timing
Intake System: Six single throttle valves, Carbon fibre Air box with resonance induction optimised inlet pipes
Exhaust System: Multiple pipe manifold with silencer and catalytic converter
Lubricating System: Wet Sump Lubrication
Cooling System: Water / Air cooler
Flywheel: Steel
Fuel System: Inlet-Pipe Injection, one Injector per Cylinder, 5 injection pressure bar
Fuel: 5-star lead-free petrol, ROZ min=98
Fuel Tank Volume: 120 litres
Minimum Weight 1200 kg in Nürburgring Specification

Engine Management System BMW Motorsport ECU406 with two powerful microprocessors, Ethernet Interface and four CAN busses; Cylinder selective optimized Injection and Ignition; Pit-Speed-Limiter; Quick-Shift; Engine Log Book; Electronic Throttle Control; VANOS Control; Race ABS; Traction Control.

Energy Management: Distribution and Control of the electric energy through the BMW Motorsport POWER400 Control Unit; Networking of all Sensors and Actuators through a CAN Bus.

Electric loom: Weight optimised

Ignition coils: Six high performance pencil-type ignition coils
with integrated ignition driver.

Sparkplugs: NGK high performance Sparkplugs

Instruments: Free programmable LCD Display with integrated shift lights

Steering-wheel: multiple function Steering-wheel with Quick-Release mechanism and display control
Posted at 2007/01/09 12:29:37 | コメント(5) | トラックバック(0) | クルマねた | 日記
2007年01月08日 イイね!

極レアマシン『ALPINA E30M3 B6 3.5S』

極レアマシン『ALPINA E30M3 B6 3.5S』サンマルフリークの間じゃ今更のネタかも知れませんがこのマシンはE30M3をドレスアップしたエムピナではありませんよ。列記としたアルピナチューニングマシンなんですわ (⌒^⌒)b うん
E30M3エンジンを弄ったのではなくE30M3ボディにアルピナチューンされた6気筒エンジンを搭載された極めてレアなモデルで生産台数も62台なようです。
もう手放しはったんですけどクラブメンバーの知人が乗ってはったマシンのエンジンをアップしておきます。正直初めてお目にかかったときなんやエムピナかいなみたいな目で見てましたけど、このマシンはSport Evolution(Evo III) 2.5Lの238 hp
(7000rpm)以上の最高出力が出てたんですねえ ゴシゴシ(-_\)(/_-)三( ゜Д゜) ス、スゲー!
E30M3とアルピナのコラボレーションてどんな味付けに仕上がったマシンなんだろう?E30M3自体未だ運転したことないだけになんとも・・・ どんなだろう・・?(・・*)。。oO(想像図) 出来ませんが『ALPINA E30M3 B6 3.5S』駆け抜ける歓びは溢れんばかりに充分満足・堪能出来そうなマシンでしょうねきっと!貴重な試乗インプあるみんカラさんコメント戴ければ有り難いですね。
しっかし、こんな極レアなマシンのオーナーになれれば維持費どがいしすればええなあ!E36世代からのBimmmerなんですが旧車E30に憧れるとこありますサブマシンで持てるなら欲しいもんですわ (( ̄_ ̄*)(* ̄_ ̄))ンーン

Alpina B6 3.5 S (BMW M30* 3.5L)
Peak hp : 260 hp (5900) 6 cylinder
Peak torque : 237 ft lbs (4000rpm)
Displacement : 3430cc
Bore/stroke : 92 x 86mm
Compression 10.0 : 1
0-62mph(0-100kmh) : 6.0
Top speed : 152
Weight lbs : 2907
ZF 25% LSD Final drive ratio : 2.79:1
Transmission Getrag 265 5 speed manual. Gear Ratio :
3.172/2.40/1.77/1.26/1.00/R n/a 5th gear direct drive
Retail in US$ : In Germany 50,992
Total Produced : 62
Posted at 2007/01/08 07:22:19 | コメント(3) | トラックバック(0) | クルマねた | 日記

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