Nico Hülkenberg:
Welcome to episode 6 of our team Cutaway Insights series. Last time Esteban talked about team radio.This time gonna have a look at the GPS transmitter which is located here. Each team needs to use a hardware which is provided from Riedel communications. It's quite, you know, interesting and important device for teams, and for the FIA especially as well. This thing tells the FIA and teams where the cars exactly on the track, so it's quite fundamental and important for strategy, you know, to know where your car is. For the FIA it's very important for yellow flags when they declare one sector yellow, they know where each car is and when it enters the yellow flag sector, and I as a driver get my yellow light on the steering wheel so that is my indication I need to back off and obviously the stewards have a close look at that if the driver doesn't back off we get a penalty, so yeah it's all tracked by this thing - the GPS tracker. Thank you for watching, next time Matt is going to talk you through the telemetry data transmitter. Click here to subscribe.
わたしたちチームのカッタウェイ・インサイツシリーズ、エピソード6へようこそ。前回はエステバンがチーム無線について話しました。今回はGPS送信機についてお話します。ここにあるのがそうです。各チームはリーデル・コミュニケーションズ(会社名)から供給されたハードウェアを使用する必要があります。お分かりのとおり、これはチームにとっても、FIAにとっても、とても興味深く、重要な装置です。これはFIAとチームに車がトラック上のどこにいるかを正確に知らせてくれます。FIAにとっては1つの区間をイェローフラッグ宣言する場合に、各車がどこにいて、いつイェローフラッグ区間に入ったかを知ります。また、ドライバーとしての私はステアリングホイールに黄色のライトがついたら、バックオフ(減速)する指示です。また、もちろん、レース・ステュワード(監視員)はよくみており、ドライバーが減速しなければペナルティの対象となります。そう、すべてはこのGPS追跡機でトラッキングされてるのです。ご視聴ありがとうございます。次回はマットがテレメトリー・データ・トランスミッターについてお話します。購読にはここを押して。