
こんな記事を見つけました。
Great driving report here of the Audi S4 which is called "Ingolstadt lightning".
WHAT happens if you take a well-proven performance engine, lop off two cylinders and reduce the capacity by 1.2litres? Logically, performance should drop proportionately, but not in the case of Audi’s new S4. In fact, it is just the opposite.
The last S4 was a 4.2l V8 that delivered 253kW and 410Nm of torque, and gave a fuel figure of 13l /100km, so the backroom boys in Ingolstadt decided to improve on that. The new power plant is a 2995cc TFSI supercharged V6 that pushes out 245kW between 5500 and 7000r/min with a torque figure of 440Nm between 2900 and 5300r/min. So it is slightly down on power, but significantly up in the torque stakes. But perhaps the most astonishing statistics are the emission and consumption figures. Emissions are down from 321 to 225g/km and fuel consumption from 13.3 to a frugal 9.4l /100km. That’s progress!
書いてあることはどこにでも転がってるレビューと一緒です。
「ダウンサイジングしたのにトルクアップ、CO2排出量も燃費も良くなったよ~」
それにしてもIngolstadt lightningとは・・ちょっと大げさでしょうw
インゴルシュタットとはAudiの本拠地ですが・・RS4でたらどうすんだw
ただ・・最近ちいと思うことが・・。
S4は標準でドライブセレクトが付いてます。comfort、auto、dynamicでアクティブにショック、ステアリング、TM制御、スポーツデフ制御を行うものです。
はっきりいって333ps/1830kgはたるい。
パワーに慣れてしまった。
だからいつもSモード(S4ではMTモードのことになります)か、ドライブセレクトをdynamicにして
3000rpmまで引っ張ってATシフトしてます。
だから燃費は・・・今で大体6km/Lくらいですかね。
それでも燃費だけはGT-Rの倍近くなので個人的には大満足です(爆)
RS4・・・早く出ないかな(ぼそっ
Posted at 2009/08/26 10:02:51 | |
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Audi S4 | クルマ