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Dieselのブログ一覧

2011年04月29日 イイね!

New C-Class Confidential(笑)

New C-Class Confidential(笑)C-Classリフトアップの詳細ざんす♪
































Posted at 2011/04/29 17:59:10 | コメント(7) | トラックバック(0) | Benz | 日記
2011年04月24日 イイね!

NEW AMG E63

NEW AMG E634月11日、正式にダイムラーのメディア向けサイトにアップされた新型E63 AMG with new AMG 5.5litre V8 biturbo engine です。

今度のEクラスAMGは5.5㍑のV8エンジンで、368kw(525hp)トルク700Nmととパフォーマンスパッケージの410kw(557hp)トルク800Nm CLS63と同じスペックのエンジンが積まれます。

排気量             5461cc
ボアストローク         98.0×90.5mm
圧縮比             10.0:1
エンジン重量          204kg
NEDCモード燃費        9.81/100km エステート10.01/100km
CO2排出            230g/km
0-100km/h加速        4.3秒 Pは4.2秒  エステート4.4秒 Pは4.3秒
最高速              250km/h でリミッター 




E 63 AMG with new AMG 5.5-litre V8 biturbo engine: Benchmark for dynamism and efficiency
Affalterbach 21-Apr-11

Affalterbach – The E 63 AMG is now even more powerful and efficient. As part of the "AMG Performance 2015" model strategy, the high-performance vehicle now benefits from the new
5.5-litre V8 biturbo engine. This unit, already familiar from the CLS 63 AMG, delivers an output of 386 kW (525 hp) to 410 kW (557 hp), together with an impressive reduction in fuel consumption: the E 63 AMG consumes 9.8 litres per 100 kilometres (Estate 10.0 litres) according to NEDC combined, in other words 22 percent less than its predecessor with the AMG 6.3- litre V8 naturally aspirated engine. An important contribution is also made here by the newly developed electromechanical AMG speed-sensitive sports steering system, which only draws power when the vehicle is actually being steered. Additional assistance systems now raise occupant safety to a whole new level.

This eight-cylinder powerhouse, designated internally as the M 157, boasts a combination of innovative high-tech components: in addition to spray-guided direct petrol injection with piezo injectors, these include a full aluminium crankcase, four-valve technology with camshaft adjustment, air/water intercooling, generator management and a stop/start system. With a displacement of 5461 cc, the eight- cylinder engine develops a peak output of 386 kW (525 hp) and torque of 700 Nm. In conjunction with the optional AMG Performance package, these figures increase to 410 kW (557 hp) and 800 Nm. Both variants of the E 63 AMG achieve exceptional performance: acceleration from zero to 100 km/h takes 4.3 and 4.2 seconds respectively (Estate: 4.4 and 4.3 seconds), and the top speed is 250 km/h (electronically limited).

Fuel consumption reduced by 2.8 litres per 100 km

Despite its increased output, higher torque and improved performance, the new E 63 AMG shows an improvement of 2.8 litres in fuel efficiency compared with the previous model with V8 naturally aspirated engine. Fuel consumption, at 9.8 litres per 100 kilometres according to NEDC combined, corresponds to CO2 emissions of 230 grams per kilometre (Estate: 10.0 l/100 km; 234 g/km). Both variants achieve the same consumption and CO2 figures either with or without the AMG Performance package and so take the lead in a competitive comparison.

The improvements in output and torque that come with the AMG Performance package can be attributed primarily to an increase in the maximum charge pressure from 1.0 to 1.3 bar. Visible differentiation is provided by the exceptionally high-quality engine cover in genuine carbon fibre. The AMG Performance package also includes the AMG Performance steering wheel with black Alcantara in the grip area, red-painted brake callipers and, in the case of the Saloon, the genuine carbon fibre AMG spoiler lip on the boot lid and the electric rear window blind







どうする?買っちゃう?(^_^;)


 
Posted at 2011/04/24 18:57:16 | コメント(12) | トラックバック(0) | Benz | クルマ
2011年04月16日 イイね!

E オフ会

カメラがどっかにいってしまいオフ会のアップが遅くなりました(汗)

やっとカメラが出てきた頃には既に皆さんが美しい写真をアップされた後だったので2枚だけ^^;

参加された皆さんお疲れ様でした!

幹事のめがねばったさん、いつもありがとうございます!

お陰様で楽しい週末を送ることが出来ました!!






Posted at 2011/04/24 00:29:15 | コメント(9) | トラックバック(0) | オフミ | 日記
2011年04月15日 イイね!

メルセデス動向

メルセデス動向津波で1000台もの新車が流され200台余りが燃えてしまったメルセデスベンツジャパンですが、新型Cクラスクーペ(AMG含む)の販売日程が出たようです。ドイツで秋くらいから生産が始まり来年の2月くらいに日本デリバリーだそうです。それとEクラスのAMGも新型エンジンになって年内早ければ秋くらいには日本に入ってくるようです。E63の変更点はエンジンだけらしいらしいですが楽しみですね♪





では突然ですがQueenをどうぞ!


さらにはABBAもどうぞ!


最後にノリノリ KISS~♪♪



あ~笑ってちょっとすっきりした(^-^)
Posted at 2011/04/15 14:11:55 | コメント(1) | トラックバック(0) | 日記
2011年04月13日 イイね!

なんだかなぁ~

なんだかなぁ~最近の東電、政府、保安院の会見見てても何一つ心が晴れることが無いばかりか、東電と記者クラブのあからさまな結託や隠蔽、嘘を垣間見てしまい不愉快になるばかりです。
Posted at 2011/04/13 11:34:22 | コメント(4) | トラックバック(0) | 日記

プロフィール

「デザインはさておきここまで変われば一刻も早く乗りたかった車です http://cvw.jp/b/712009/45282104/
何シテル?   07/16 13:19
Dieselです。 生まれて初めてDiesel車のオーナーになりました。これからはエコな男を目指します! よろしくお願いします。
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