実現するか否か 
確定ではないけど今後これだけのバージョンアップするかもな予定一覧 
- EGO backpressure correction table/curve.  
 
排気圧での燃料補正? 
- WUE vs. RPM (if required?) 
 
低水温時の回転別燃料補正? 
- Transient timing? 
 
TPSまたはMAP変化率が加速側にデカイ時の遅角補正(ノックやドン突低減)? 
- Baro from WOT? 
 
アクセル全開時の気圧補正 
- Inj dead time test mode. Swaps from seq to two pulses in quick succession (to maintain inj timing) 
 
無効噴射時間のテストモード 
- Nissan V8 mode 
 
なんだろ?VH VKとか? 
- Consider more Nissan CAS modes 
 
各種の日産クラセンパターン? 
- Mazda6 2.3 VVT
 アテンザのトリガー?
- Make outpc variable size and allow TS to select what goes in. 
- Firmware loader just sits there waiting for reply if e0 00 3e gets gobbled up 
 
- Mini Siamese injection 
 ミニ サイアミーズ インジェクション?
   
- Air temp correction - new method? 
 
空気温度補正?(オレもいまテストしてる奴か?) 
- Handle BMW extra-complicated VANOS 
 
BMWヴァノスってなに?www 
 追記 Variable Nockenwellen Steuerung 
 吸気側のかなり広範囲な連続可変バルブタイミング&リフト機構らしい… 
- MAF burnoff 
 
イグニッション電源断の遅延=ホットワイヤーのクリーンアップ的なもの 
 (ついでにステッパーISCVのイニシャライズ(ホームポジション復帰)もできるようになる?) 
- Double MAF range. 
 
RB26やVR38みたいなツインエアフロにも対応するかも? 
1.3 Ken items
(ケンさん) 
- Idle enhancements. Replace min/max RPM settings with single input sensitivity 
setting. Refine/simplify PID engagement settings if possible. 
- Make CL stepper idle relative instead of adding to an absolute number if possible. This 
way if steps are lost, it doesn't matter. Should make moving only work 
better. 
 
良くわかんね~けど、アイドル制御をもっとウマーにすること? 
- Fuel cut changes based on RPMdot for bringing fuel back on. 
 
エンジン回転変化率を加味した減速フューエルカットの変更?
 それともオーバーラン燃料カットのこと? 
- Generic open and closed loop stepper support. 
 
汎用ステッパーモーター(PID)制御? 
- Pot based boost... dial it up or down. 
 
わからん 
- Alternator Control 
 
pre-1.3 alpha2でテスト搭載済み 
- EGO looptime table with sensor delay setting. 
 
空燃比センサー情報のエンジン回転別遅延テーブル? 
1.3 James items
(ジェームスさん) 
- SDcard readback code needs timeout and reset. (already there but not working as expected?) 
 ? 
- Race profiles (can include boost) to alter launch, nitrous, boost per user input. 
- Respond to EGT per channel 
- Long term trim in DFLASH 
 
O2センサーフィードバックの長期補正(Dフラッシュ書き込み)? 
- Added flash mechanism with redundant sectors 
 
? 
- Populate RAM trim table 
 
燃料トリム係数のRAMテーブル追加?  
- Spark/fuel cut/retard per Wes' suggestions 
- Andy/James AE ideas 
 
アンディ/ジェームスより
 加速補正の新しいアイデア?既に若干変更されてるけども? 
- Fuel pressure sensor calc (to monitor relative pressure) 
- Oil pressure? (or leave to hardware?) 
- Continue to extend CEL / limp-leonard modes 
- Fuel temperature (more than LPG) 
 燃料温度補正…?(プロパンガスも含む補正ロジック?)
 
- AE type event at end of Overrun fuel cut (handled by EAE already... add a version for normal/accel pump AE) 
- Convert other software PWMs to new method. 
- Support calibration tables over CAN 
2.0 
- New ReqFuel 
 最近の゛送りのみ燃料ライン゛に対応?
 吸気管圧で要求燃料を可変するテーブル(基本NA及び極低圧過給限定)
 
- Rewrite MAF 
- Ensure CAN timeout and reset behave correctly. 
- Idle speed control enhancements - Fuzzy logic based idle speed control. Should be very easy to tune, and will incorporate both idle valve control and ignition control into 1 closed-loop algorithm. 
- Add angle clock 
- Rudimentary pre-emptive multitasking 
- Alpha-Beta-Gamma 
- Change to lambda instead of AFR 
ってか、全部実現しないまでも、目標がすごいッス…(汗 
ディーゼル・ガソリンどちらにしても 
直噴じゃなければ完全搭載可能な勢いですョ 
(直噴でもIJドライバ噛ませば回すことは可能の様ですが、 
 詳しいことは知りません) 
追記
フォーラムに書いてあったのは、
直噴IJを駆動するドライバ(駆動回路)が高価なようです。
メーカーと同じ直噴の多段噴射はマイコンをパワーアップさせないと実際厳しいでしょうけど… 
もしや… 
32bitか、それ以上のマイコン搭載で 
MegaSquirt4 なんて、あるのかもしれない(マジ?完全なる妄想www