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2015年02月04日 イイね!

更にチョットづつ赤くなっていってます。




僕のクーペはどこに向かってるんでしょうかw
後ろもなんかやりたいんですけど、いいアイディアがまだ浮かびません。
Posted at 2015/02/04 13:42:44 | コメント(2) | トラックバック(0)
2015年01月09日 イイね!

チョットづつ赤くw

リップ部分も赤くしてみました。


Posted at 2015/01/09 17:33:29 | コメント(0) | トラックバック(0)
2014年12月26日 イイね!

MX5が124スパイダーで出るのか?

フィアットが「124 スパイダー」の商標登録を米国で出願 新型マツダ ロードスターの兄弟車か!?

124と124スパイダーが登録されたとのことでクーペも出るような話になってます。
アバルトからとの話も書かれてますね。
アバルト124スポルトクーペか?

From News: http://jp.autoblog.com/2014/12/25/fiat-trademarks-124-124-spider/
Posted at 2014/12/26 18:51:36 | コメント(0) | トラックバック(0)
2014年08月09日 イイね!

オイルプレッシャー

車検前:常に3barだった気がします。
車検後:コールド時は常に3bar、ホット時はアイドリングで1.5bar 、走行時で3bar
現在が正しいのか?
FCCUKで下記の書き込みを見つけました。



Once again - Oil pressure specifications taken from the Fiat workshop manual:

For 20V and 20VT

Operating pressure at 100°C Idle speed > 1 bar, at 4000 rpm > 4 bar.

For 16V the figures are these:

Operating pressure at 100°C Idle speed > 0.8 bar, at 4000 rpm > 5 bar.

For 16VT the figures are these:

Operating pressure at 100°C Idle speed > 1.1 bar, at 4000 rpm > 5.5 bar.

There are lots of people who are being unnecessarily paranoid about oil pressure.
Posted at 2014/08/09 11:04:44 | コメント(0) | トラックバック(0)
2014年08月04日 イイね!

LE Starting Problem fix



これだな。
早く見ておけばよかったw

LE特有の問題らしい。
簡単に言うと、回路中にリレーが組み込まれてなくて、スターターボタンが直結スイッチになってる。そのスイッチにカーボンが堆積してあったまると通電が微妙にわるくなって、スターターモーターの起動電流を満足しなくなる。
解決方法は回路中に少々電流が少なくても動くリレーを組み込んで、バッテリーからの直の電気をつないでやるようにすればOKって感じ?

LE Starter Button Fix

This fix provided by Gouki and his Dad and is to fix the notorious LE warm start problem.

What appears to happen over time is that carbon deposits build up on the LE push button starter. When the car is warm or the battery charge is low there does not seem sufficient current passing through the starter button to trip the starter motor solenoid. A new button will fix the problem but it may well return with age.

It appears, but yet to be ratified, that there is NO relay in the LE starter button circuit. This would certainly explain why this problem is particular to LE’s and does not affect Plus models with starter buttons which do have a relay in the starter button circuit.
Posted at 2014/08/04 16:27:17 | コメント(1) | トラックバック(0) | クーペフィアット | 日記

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