ツーペダル生活は半年耐えるのが限界でした。という事でマニュアルコペンを増車。走行14万Kmの老体ですが距離の割には健康体。 純正ビル脚の硬さに若干引いていますが、オープンエアの気持ちよさは何にも変え難いものがあります。 もはや旧車ですが長く楽しみたいと思います。
所有形態:現在所有(メイン)
2025年10月19日
2025.2/8納車 後期型ハイブリッドSホンダセンシング。 Dの押しに負けてオーダーしたガラスコーティングにより黒豆の如き輝きを手にしたハイブリッドコンパクト。 ツーペダル車乗り換えの為、前車FL1に別れを告げ購入。 20年ぶりのツーペダル車、初めてのハイブリッド車、そして何気に初めてのブラッ ...
所有形態:現在所有(メイン)
2025年01月25日
This is my sixth car. Although FD2 was most stimulative and exciting car as ever, that’s comfortability is only for driver, not for my family. So ...
所有形態:過去所有のクルマ
2022年02月07日
The fourth car, and I owned just before I moved to Hong Kong. Even though this car equipped with K20A and producing 220bhp, very silent and comforta ...
所有形態:過去所有のクルマ
2020年02月23日
The final civic type R made in Japan, which is armed with very high reving VTEC engine and unbelievably stiff suspension. Some kinda torture to pass ...
所有形態:過去所有のクルマ
2020年02月23日
The third car I owned for three years. What I was impressed most was how convenient four door is. That was very light weight and high power enough f ...
所有形態:過去所有のクルマ
2020年02月23日
The second car, and most lightest car as I owned. I purchased this car from yahoo auction, without checking actual car phisically. Thanks to that, ...
所有形態:過去所有のクルマ
2020年02月23日
My first car. I learned so many things from this car, and I knew how fun car is. I started Motorsport with this car as well, and I made so many fri ...
所有形態:過去所有のクルマ
2020年02月23日
これほど手軽かつ肩肘張らずにオープンエアを楽しめるクルマは他にないと思います。オープン2シーターのマニュアル車、しかもビル脚レカロMOMOステで武装した軽自動車など唯一無二。 当方日常車としてフィットハイブリッドも所有してますが、それに対して非日常性を極めた様なクルマです。
2025年10月29日
ハイブリッドらしい燃費と、ハイブリッドらしからぬ加速やエンジン音の二面性を持つギャップ萌えなコンパクトカー。これより速い車も燃費の良い車も数あれど、DCT+ハイブリッド+VTECを小型軽量ボディに詰め込んだこのパッケージングは後にも先にもこのクルマだけであろう。e:HEVが出た今だからこそ、この独 ...
2025年03月09日
前車がFD2であった為、快適性、静粛性、利便性は異次元(当たり前)。それでいて1.5ターボでトルクは必要十分、そして回せばしっかり「吠える」エンジン。しかしこのクルマの真骨頂は絶品のハンドリングとサスペンション。低速街乗りでも十分楽しめるし山道ならまさに水を得た魚。FD2程足を固めずにこれを実現で ...
2022年02月12日