• 車種別
  • パーツ
  • 整備手帳
  • ブログ
  • みんカラ+

フィオのブログ一覧

2010年02月25日 イイね!

えっ、マジ!?(コルベットZR1 日本導入)

 



え~~~!



マジ~~~!






やる気あるじゃん!w






イートン製スーパーチャージャー付き6.2LV8OHVですよ! 奥さん!!



最高出力476kw(647PS)、最大トルク819Nm(83.5kg-m)





それが今ならなんと!





1490万円~!!







やっ、、安ぅ!




うげぇぇぇ~~、、、悶え死ぬ・・・


ドライサンプにぃ~、、チタンコンロッド あっ、カーボンセラミックブレーキとか・・・ ぶつぶつ。。




http://www.carview.co.jp/news/1/123343/

----------------------------------------------------------------------------
ゼネラルモーターズ・アジア・パシフィック・ジャパン(GMAPJ)は、『シボレー・コルベットZR1』を日本へ導入。今年8月より販売を開始すると発表した。
 
 『コルベットZR1』は、歴代コルベットの中でも最高峰のパフォーマンスを誇るアメリカン・スーパースポーツだ。加速、ブレーキング、最高速度など、すべての領域で過去のコルベットのパフォーマンスを凌駕。世界に名だたるスーパーカーにも負けない動力性能を実現している。
 
 搭載されるエンジンは、GMのパフォーマンスビルドセンターによって手作業で組み立てられた『LS9』。6.2リッターV8OHVにスーパーチャージャーを搭載したもので、最高出力476kw(647PS)、最大トルク819Nm(83.5kg-m)を発揮。トランスミッションはローンチコントロール付き6MTが組み合わせられる。
 
 このパワートレインを搭載するシャシーには、『ZO6』と同じくアルミフレームを採用しており、1512kgの車重と強靭なボディ剛性を獲得。足回りも強化されており、レーシングレベル・サスペンションには専用チューンのマグネティック・セレクティブ・ライド・コントロールが採用される。一方、ブレーキはブレンボ製で、大径のカーボンセラミックディスクに、フロント6ピストン・リア4ピストンの特大キャリパーの組み合わせ。タイヤにはフロントP285/30ZR19、リアP335/25ZR20の『ミシュラン・パイロットスポーツ2』が装着される。
 
 こうしたドライブトレインにより、『ZR1』は0-96km/h加速3.4秒、最高速度330km/hというパフォーマンスを発揮。ニュルブルクリンクを7分26秒4で走り切る実力を獲得している。
 
 ■価格:1490万円
----------------------------------------------------------------------------

 






Posted at 2010/02/25 20:30:16 | トラックバック(0) | | クルマ
2010年02月25日 イイね!

噂のシトロエンDS3 Racing

 

ジュネーブ待ち通しい~~♪




毎年思うけど、東モとはデビューする車の数が違いすぎる・・・





モーターショーらしいというか、 がある



世の中エコ、エコ、エコの裏で、パワー、パワー、パワー勝負! もある


うまい所突いてくるわ~~ コロっといきそうw





つ~か、このオレンジホイール 激エロ!!





「Citroen's MINI Cooper JCW Fighting DS3 Racing 200HP」





 




Posted at 2010/02/25 08:36:12 | トラックバック(0) | | クルマ
2010年02月25日 イイね!

Honda 3R-C Three-Wheeled Concept to Premiere at Geneva Motor Show

 


なんかチョットいいかんじ。。



通勤やチョイ乗りで欲しいかも





 
「Honda 3R-C Three-Wheeled Concept to Premiere at Geneva Motor Show」

http://carscoop.blogspot.com/2010/02/honda-3r-c-three-wheeled-concept-to.html














 
Posted at 2010/02/25 01:00:50 | トラックバック(0) | | クルマ
2010年02月24日 イイね!

RS5はダメダメだったけど、こっちは?(2011 McLaren MP4-12C Testing in Spain)

 


昨日の RS5 は情けないスペックになってましたが




こっちはイケてる予感?




V8ツインターボだそうですよ~~


期待できますね ^^





日本人としてはある意味 GT-R を超えれるかどうかがベンチマークです!



それを超えれなければ、例えハイスペックでも・・・





MP4-12Cで GT-R 撃墜じゃーーーーw


↑嘘です、煽らないで仲良く走ってください、、><;








 
Posted at 2010/02/24 10:34:53 | トラックバック(0) | | クルマ
2010年02月23日 イイね!

RS5 仕様~~(かなりガッカリ?)

RS5 仕様~~(かなりガッカリ?) 














 
ん~~~




過給器なし?





CPUチューンで500psオーバーとかなし?



911ターボとタメ張れると思ったのにな~






これで確定だったらガッカリかも~~






TTRSの方が弄ったら速いなw



イラネ (。・ω・)σ ⌒* ポイ


※あっ、450HPのSトロニックは評価できます、、^-^

 

「New Audi RS5 Coupe Officially Revealed, Powered by a 450HP 4.2-liter V8」

http://carscoop.blogspot.com/2010/02/new-audi-rs5-coupe-officially-revealed.html

--------------------------------------------------------------------------------
After the online leakage of the Audi RS5 Coupe brochure this past weekend, there was no point in holding back anymore, so the German automaker came out with an official release on its Geneva-bound BMW M3 fighter.

Developed by Audi's quattro GmbH division, the RS5 Coupe makes use of a revised version of the firm's 4.2-liter naturally aspirated V8 engine found in the previous RS4 and the current R8 Coupe.

In the RS5, the tweaked V8 engine delivers a maximum output of 450-horsepower at 8,250 rpm and 430Nm (317.15 lb-ft) of peak torque between 4,000 and 6,000 rpm. Power is transferred to all four wheels through a standard seven-speed dual-clutch S tronic transmission and a center differential in the quattro drivetrain.

With this configuration, the 4.2 FSI propels the coupe's 1,725 kg or 3,803 pounds from zero to 100km/h (62mph) in 4.6 seconds and on to an electronically governed top speed of 250 km/h or 155. Upon request, Audi can increase the top speed to 280 km/h or 174mph.

Not that it concerns your average RS5 driver, but Audi says that its hot coupe averages 10.8 liters of fuel per 100 kilometers or the US equivalent of 21.8 mpg.

It is worth mentioning that the RS5 comes equipped with a next generation quattro permanent all-wheel drive system that incorporates a self-locking crown-gear center differential which operates in conjunction with electronic torque vectoring.

Under normal conditions, the upgraded quattro system splits the power 40:60 front to rear but if necessary, up to 70 percent can flow to the front or as much as 85 percent toward the tail end.

The RS5 gets a revised suspension with the car sitting 20mm (0.79 inches) lower than a standard A5 and 19-inch alloy wheels with 265/35 tires or optionally, 20-inch rims and 275/30 rubber.

It also features a more powerful braking system with 365 millimeters (14.37 inches) ventilated discs at the front axle (380mm ceramic carbon-fiber brake discs up front are offered as an option) and an electronic stabilization program (ESP) that integrates a sport mode and can be switched off entirely.

To differentiate it from the S5 Coupe with its 354HP 4.2-liter V8, Audi gave the RS5 a special exterior treatment that includes a new single-frame grille with honeycomb inserts, a redesigned front bumper with oversized air inlets at each corner and silver splitter, plus flared fenders that hark back to the original quattro model.

At the back, there's a new rear bumper that houses a diffuser and two large oval-shaped exhaust pipes plus a hidden boot lid spoiler that automatically extends at a speed of 120 km/h (75 mph) and retracts at 80 km/h (50 mph).

Interior upgrades over the standard A5 Coupe's include a pair of sport seats, a sport steering wheel with perforated leather, red needles on the gauges and decorative inlays made of carbon fiber.

Optionally, buyers can trim the interior with decorative inlays in a dark, stainless-steel mesh look, while there's also a Carbon design package for the engine compartment and, for the vehicle body, there are styling packages in black or matt aluminum look.

The RS5 will go on sale in Europe this Spring with a base price of around €77,700.
--------------------------------------------------------------------------------


 
Posted at 2010/02/23 10:44:29 | トラックバック(0) | | クルマ

プロフィール

「(祝)ル・マンTV放送復活! モタスポ放送予定備忘録 http://cvw.jp/oH65E
何シテル?   05/09 17:21
だんご汁大好き。 http://twitter.com/FyiO
みんカラ新規会員登録

ユーザー内検索

<< 2025/8 >>

     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

リンク・クリップ

FIA GT4 
カテゴリ:イベント
2010/04/28 11:28:22
 
24 heures du Mans 
カテゴリ:イベント
2010/03/29 10:25:38
 
24 Hours Nürburgring 
カテゴリ:イベント
2010/03/29 10:24:07
 

愛車一覧

ルノー メガーヌ ルノー・スポール ルノー メガーヌ ルノー・スポール
だんご汁大好き。
マツダ ロードスターRF マツダ ロードスターRF
妻の車、どノーマル
マツダ RX-7 マツダ RX-7
RX-7(FC3S)は、はじめて買った車♪ ボロボロで可愛そうだったです、、><; 今 ...
三菱 ランサーエボリューション 三菱 ランサーエボリューション
ランエボ2は改造車検の競技専用車 ラリーなんかに出させて頂いてました 戦歴は全てナビさ ...

過去のブログ

2021年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
2012年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
2011年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
2010年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
2009年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
2008年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
ヘルプ利用規約サイトマップ
© LY Corporation