公式解説より(これも英語しかありませんでした)
After the 911 Cup 3.8 celebrated its premiere in 1994, the near-standard sportscar rolls to the start of the 1995 season featuring completely revised aerodynamics. From the new 911 Carrera RS Clubsport come the huge, fixed rear wing, the front spoiler and the side sills.
On the front axle a minimized bump toe-in and optimised camber change to the front axle guarantee very high stability and precise reactions to steering on bumpy circuits.
The reinforced gearbox (steel synchronizer rings) features a shortened ratio for the sixth gear.
Technical Specifications
Engine:
Air-cooled six-cylinder boxer with dual ignition, 2 valves per cylinder, dry sump lubrication, catalytic converters
Chassis:
911-basis, moveable rear spoiler, welded-in steel safety cage with steel pipe crosses in the door openings, 3-point air jack, fixed rear wing, new side sills and front section from RS, ca. 70 mm lower than standard, bump steer minimized, more direct steering, no power steering, light-alloy rims with central locking, internally ventilated, perforated brake discs, four-piston brake calipers, standard ABS, modified for racing
Dimensions and weight:
Wheelbase 2.272 mm
length 4.245 mm
width 1.735 mm
weight 1.100 kg
このレーシングカーの車両重量は1,100kgで、先代モデルよりも20kg軽量化されています。リアウインドウと、Bピラー後方のリアサイドウインドウはプラスチック製で、トランクリッドにはアルミニウムを使用しています。この他にも断熱材や遮音材、ヒーターシステムをインテリアから一掃し、コックピット内部の装備を最小限に抑えることで、徹底的な軽量化が行われています。車内に装備されるスチール製ロールケージには、側面衝突に備えた補強材も一体化されています。ロードカー仕様の911カレラと同じように、911 Cup 3.8にも、エンジンの冷却効率とダウンフォース(車体を路面に押し付ける空力作用)を最適にするため、走行速度に応じて自動的に作動する可動式リアスポイラーが装備されています。