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イイね!
2008年10月05日

これは非常にSEXY!!

これは非常にSEXY!! S3000?S2000を改名?
いやいやでも良いのですよ!
私は3リッターぐらいの排気量を望んでおりました!
これ発売決まれば,泣く泣く今のS子と別れて...(^^;)
でも4気筒の2.2から2.5リッターの方が現実的な感じでは?
と言う事ですから,名前もS3000に成るとは全く不明ですよね?
一寸この記事“スポーツ新聞的”な感じかと???

記事詳細は以下の通りです
“A typhoon of rumors has been swirling around Honda's headquarters in Tokyo, Japan, about the company's next generation of sports cars. While we have already seen spy photos of the future NSX, we have not seen anything about the next-generation S2000. A source close to the company revealed that Honda is indeed in the process of building such a car, but wouldn't disclose specific details.

The OSM (Open Study Model) concept car definitely raised some eyebrows recently at the London show, but that car was just a convertible version of the CR-Z hybrid sports car shown at the Tokyo Motor Show last year. The OSM was penned by Honda's European design team, and our people tell us that the real S2000 successor will have much more influence and input from Japan. Also, the CR-Z and OSM have been engineered as front-engine/front-wheel-drive models, and the S2000 successor will no doubt be a rear-wheel-drive car. So apparently the OSM has nothing to do with the S2000 successor. Or does it...?

There's the possibility that the OSM may very well be a design study of the next S2000, wearing the veil of an open-top CR-Z to throw us off. There was also a sighting of a mysterious prototype sports car near Honda's R&D headquarters in Japan that seemed to share the OSM's proportions, yet looked completely different. Could this be another design study of the S2000? We think so, so we took pieces of that car, melded it with the OSM and came up with this image, a handsome car with an Audi R8-esque face, a long hood and a profile reminiscent of the current S2000.

As for what will go under the hood is still unclear. There have been rumors that Honda may equip the car with a V-6, perhaps a new 3.0-liter or the 3.5-liter in the Acura TL, thus the name S3000. In the U.S., this makes sense because it would give the car much more low-end torque (something we Americans love), not to mention improved smoothness and quietness for freeway driving.

With such an engine, you can expect power to be in the 280- to 300-bhp vicinity, enabling a 0–60 run in the sub-5-second range. The more probable choice is a 2.2- to 2.5-liter inline-4. Honda, which has traditionally shied away from big-displacement powerplants, may feel that a 4-cylinder engine makes more marketing sense in this age of high gasoline prices. There's also talk of a simple hybrid system.

Only those directly involved with the next-generation S2000 project know for sure what the car will be like. We'll know for sure in 2011, after Honda releases the NSX and CR-Z.”

以上
http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=10&article_id=7109
より。
ブログ一覧 | 日記
Posted at 2008/10/05 04:26:39

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この記事へのコメント

2008年10月5日 6:26
オープンスタディモデルですね!

きれいな赤ですね。
でもなんだかFFっぽいなぁ。
コメントへの返答
2008年10月5日 8:43
“Also, the CR-Z and OSM have been engineered as front-engine/front-wheel-drive models, and the S2000 successor will no doubt be a rear-wheel-drive car. So apparently the OSM has nothing to do with the S2000 successor. Or does it...?”
っつうことらしいすっ。
でもねぇ...どう思いますチョロQ先輩?こんなに“長い鼻”でRRもFFもないんじゃないかなぁ?
なんて素人の私は思うのです。
やっぱりFRじゃないのかなぁ???(^^;)
2008年10月5日 8:13
お尻が、アメリカ人好みのたれ尻ですよね。
たれ尻は日本じゃ人気でないんですよね(苦笑)

Sの名は使ってほしくないな(笑)
コメントへの返答
2008年10月5日 8:39
ねぇ~銀先輩。
全然関係ないんですけど,最近
なでしこ隊と言うドラマを見まして,まさにオイオイ泣いてしまったわたしです。(*^^*)デザインですが,斜め前からしかわかりませんが,どぉ~なんでしょうか?あたし個人としては今の私のS子のヒップアップのスタイルがBestです,うひぃ...(^^)
2008年10月5日 8:45
全方位からの写真です。

http://www.webcg.net/WEBCG/news/n0000019624.html
コメントへの返答
2008年10月5日 8:53
えぇ?銀先輩!おはよう御座います!(なんやそのレスわ???)
この先輩御提供の画像はOSMかと???
ってことは“スポーツ新聞”はS3000とOSMを違う物として我々を騙そうとしているのでしょうか???(なんだか,わかんなくなってきたよぉ~ん)
2008年10月5日 8:58
そうですね!
どう見ても同じ顔をしていますね(笑)

まあいずれにせよそのうち出てくるでしょう!
コメントへの返答
2008年10月5日 16:49
そうですね,もう一寸様子を見ましょう...(^^;)
2008年10月5日 11:20
う~ん、
アルファロメオのブレラみたいなパッケージっぽいです。

FFでかつキャビンフォワード・・・・尻下がり。

私的には、Aピラーの延長線がFホイール芯より後であって欲しい!
メタルトップ?のせいかAピラー寝すぎです。
コメントへの返答
2008年10月5日 16:54
個人的にスタイルは随分斬新に見えますが,これを見慣れると自分のS子のデザインが一寸古く感じてしまいます。
いずれにせよ「ホンダのエンジンを買うと,ボディーがおまけで付いて来る」なんて事を言われる様な事が無い様に製品化して頂きたいものです。
2008年10月5日 16:36
渋いですね!

自分はビートみたいな軽だったらよいのにと・・・
コメントへの返答
2008年10月5日 16:56
せにぃーにゃさん,どうですか?
これがもし2011に発売されたら,今お持ちのTypeSから乗り換えますか???
2008年10月7日 21:52
カッコイイですが・・・胴長短足のワタシにはフロントガラスの端が頭に突き刺さりそうであります!
コメントへの返答
2008年10月8日 22:49
軍曹,実は私この画像自体の信憑性を疑っております。PCで誰かが勝手に作り上げたのではと???(敬礼)

プロフィール

「[整備] #S2000 Air Filter交換@158688マイル https://minkara.carview.co.jp/userid/404153/car/314707/7724255/note.aspx
何シテル?   03/26 07:18
シアトルでヒラリーマンを始めたのが2000年10月,9月11日の時は懸命に働いてました... S子を2006年に手に入れ,もぉベタ惚れ。 因みに色はその...
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