1989年11月登録のNA6CEです。2018年9月23日から2020年11月20日まで2年ほど所有して約1万km走りました。
NA8Cを手放して3年間ボクスターに乗ってからの乗り替えでした。20代の頃に乗っていたNA6CEに再び乗れて満足でした。NA6CEの軽快感を満喫しました。JB64ジムニーへの乗り換えで手渡しましたが、今でも一番好きな車はNA6CEです。
Specifications:
Length: 3970mm
Width: 1675mm
Height: 1230mm
Wheelbase: 2265mm
Weight: 950kg
Engine type: B6-ZE(RS)
Displacement: 1597cc
Bore x stroke: 78 x 83.6mm
Compression ratio: 9.4
Maximum output: 120ps/6500rpm
Maximum torque: 14kg/5500rpm
Transmission: 5speed, manual shift
Fuel tank capacity: 45L
Body color: Silver stone metallic
Tire size: 185/60R14
Wheel size: 5.5J-14 +45 100
Optional parts & Modifications:
Fog lamp: EUNOS genuine optional parts
Wheel: EUNOS genuine alloy wheels “Daisy”
Tire: ENERGY SAVER+ MICHELIN France
Brake rotor: Cross drilled rotors by R1 Concepts USA
Brake pad: Ceramic pads by Brake labs USA
Shock absorber: STR.T KONI Netherlands
Steering wheel: Prototipo black 35cm MOMO Italy
Shift boot: Genuine leather by JF boots UK
Brake lever boot: Genuine leather by JF boots UK
Sun visor: Genuine parts for NA8C series 2
Seat: Genuine parts for NA8C series 2
Seat upholstery: Genuine leather by Katzkin USA
Top: Genuine parts for Mazda NB models
Audio: Mazda genuine 1.5DIN deck modified for bluetooth connection with iPhone
Speaker: Coaxial 2 way by ALPINE
Hazard lamp switch: Genuine parts for NA8C series 2
Spare tire: removed
Seat belt alarm: canceled
Ash tray: replaced with tray by I.L. Motorsport Germany
Battery: Blue battery N-60B19L/C7 Panasonic
Clutch line: Stainless steel mesh by GOODRIDGE UK