そんな事はありません!
ボッタくり商売やめろ!
マグネライドサスペンションユニットはキャデラックCTS、コルベットC8、アウディA4も採用してるので、海外での流通価格を調べてみました。

マグネライドダンパーはフランス製のコンピューターユニットで制御動作する

マグネライドダンパーは下記写真の【マネッティーノ】と呼ばれるダイヤルポジションで減衰力が変わります。
ココで海外の458オーナーが話してる

13型458スパイダーを初めてディーラー以外で整備に出しました(昨年10月にフェラーリ・スコッツデールで購入)。以前の整備はすべて7年間の保証期間内で済んでいます。整備士がオイル漏れの蓄積を発見しました。走行距離は17,000マイル弱(私の走行距離は約1200マイル)。現在、マグネライドダンパーユニットからの油漏れの発生源の調査が始まっています。ディーラーがこれに気づかなかったとは信じられません。ダンパーユニットからオイル漏れはあれば見れば分かった筈です
Took my 13 458 Spider in for its first non-dealer service (bought it last Oct. from Ferrari Scottsdale) all prior service done under 7 year warranty. My mechanic found this dumper oil leak build up. Car has just shy of 17k miles (I have put around 1200 miles on it). They are beginning process to see where leak is coming from. Hard to believe dealer never noticed this as the oil shown has been there a while.
本当に漏れているのか確認したいのですが。ケースをきれいにすれば、新しいオイルが漏れているかどうか確認できるはずです。
Would like to find out if this is truly a leak. Clean up the case and then you will be able to trace any fresh oil.
ブレーキクリーナーで掃除してください。次回のオイル交換時に確認してください。ブレーキクリーナーは安価です。
Clean it with brake cleaner. Check it next oil change. Brake cleaner is cheap.
全部掃除してオイル交換をして、数週間走ってから再度点検する予定です。オイル残量警告などは一度も出ていません。
Plan is to clean it all up, do oil change, and then drive a few weeks and check again. I never had any low oil warning, etc.
いい計画ですね。問題がはっきりするまでは、機械的なことはやらない方がいいですよ。
私の2014年式458は走行距離が122,800マイルですが、オイル漏れは一度もありません。来週、定期点検を受けに行きます。オイル漏れが見つかったらお知らせします。
Good plan. Don’t start doing mechanical stuff until you know the problem.
My 458 ‘14 has 122,800 miles and no oils leak ever. I’m going in for an annual service next week. I’ll let you know if they find an oil leak.
これは実際のオイル漏れというより、単なる汚れか排気ガスのブローバイのように見えます。他の方もおっしゃっているように、一度きれいにしてみて、再び漏れるかどうか確認してみてください。また、そのすぐ下のアンダーパネルも点検することをお勧めします。実際に漏れている場合は、アンダーパネルに何か痕跡があるはずです。
もしその部分からの漏れであれば、ギアボックスのインプットシャフトシール、あるいはリアメインシールからの漏れである可能性があります。しかし、これらの部分からほんの少し漏れただけでも、大きな汚れになり、その下にフルードが垂れ落ちてしまいます。フルード漏れであれば、フライホイールの下のパネルを取り外すと、より多くのフルード漏れの痕跡が確認できるはずです。
こちらは私のトヨタ製トランスミッションの写真です。フルード漏れ(リアメインシャフトとインプットシャフトの両方)がありました。ご覧の通り、液体が漏れたことを示す十分な証拠があります。あなたの写真にはそのような箇所は見当たりません。
That looks more like just dirt or exhaust blow-by as opposed to an actual oil leak. As other's have said, clean it up and see if it reappears. I would also inspect the under panel just below that. If it is an actual leak, then you should have evidence of something on the under panel.
If it were a leak in that area, it could be from an input shaft seal in the gearbox and/or perhaps a rear main seal. However, even a very tiny drip in those areas will create a giant mess and leave fluid dripping under there. If it was a fluid leak, I think you'd see a lot more evidence of fluid when you removed that panel under the flywheel.
Here's a photo of my Toyota transmission, which did have a fluid leak (both at the rear main and input shaft). As you can see, there is ample evidence that liquid was involved. I don't see that present in your photo.
アンダーボディパネルに少しオイルが溜まっていました。整備士が心配していたのは、トランスミッションシールから漏れたと思われる場所に乾いたオイルが溜まっていたことだそうです。ベルハウジングあたりでしょうか?
There was some accumulation on the underbody panel. My mechanic told me the one area he saw it to cause him concern was some dried oil in an area where only It could’ve come from a transmission seal. Something like a bell housing area?
ええ、DCTにはベルハウジングがあって、モーターの後ろにスターターとフライホイールがあります。ほとんどのRWDシステムと同じですが、従来のトランスミッションではなくトランスアクスル設計に近い点が異なります。全体的なレイアウトは非常に似ています。こちらに写真があります。左下のフロントに小さな開口部(紫色の矢印で示しました)が見えますが、これはあなたが投稿した写真の点検窓に写っている部分です。
Yeah, on the DCT there is a bell housing and then you have the starter and flywheel on the back of the motor - just like most RWD setups, except it's more of a transaxle design, as opposed to a traditional transmission - but it's a very similar layout overall. Here's a photo; you can see the little open area in the lower left front (I added a purple arrow), which is that in inspection window you posted a picture of.
可能であれば、整備士に小さな点検ミラーを用意してもらい、エンジン内部を点検してもらってください。漏れている箇所がわかる場合もあります。リアメインオイルの場合は、モーターの裏側から漏れているでしょう。インプットシールの場合は、ベルハウジング側から漏れていることが多いでしょう。
オイル漏れがそれほどひどくなければ、今のところはそれほど心配する必要はないかもしれません。最終的な結論がどうなるか、興味深いところです。UV染料キットもありますので、これを注入してオイルに染料が含まれているかどうかなどを確認することもできます。
Ask you mechanic to get a little inspection mirror and look around up in there if you can. Sometimes you can see where things are leaking from. If it's a rear main, it will be coming down from the back side of the motor. If it's an input seal, it will usually be more on the bell housing side of things.
If it's not a huge mount of fluid loss, it might not be too much to worry about just yet. It will be interesting to here what the final conclusion is here. They also have UV dye kits, which you can add and then see if the liquid has dye in it, etc.
排気管のカップリングシールとガスケットも確認することをお勧めします。排気ガス(多くの場合、水分を含む)が蓄積しているように見えますが、これは路面の汚れや埃の蓄積を引き起こす可能性があります。ですから、ここで結論を急ぐのは控えてください。
I would also check the exhaust coupling seals and gaskets. To me, that looks more like exhaust gas build up (which often has moisture in it) and which can tend to cause normal road dirt and grim to build up. So be careful rushing to conclusions here.
もちろん、フェラーリ・サービスセンターのメカニックは定期的に集中的な教育講習を受けていることを付け加えておきます。認定フェラーリ・サービスセンターには、お客様の車両を綿密かつ正確に点検するための適切な診断コンピューターとツールも完備しています。
Of course, I need to point out that the mechanics at the Ferrari Service center go thru intensive periodic educational classes. The certified Ferrari service center has the correct diagnostic computers and tools to do a meticulous and accurate inspection of your vehicle, as well.
ありがとう。うちの担当はなかなか優秀だよ。例えば、F-40を世界中から送ってもらって作業したり、最新のDavinciソフトウェアを使ったり。
thanks. My guy is pretty good. E.g. Folks send F-40s From all over for him to work on , has most up to date Davinci software, etc.
レイさんの意見に賛成です。漏れではないと思います。ディーラーを利用するのは無料サービス以外では滅多にありませんが、ディーラーに行く前に必ず自分の車をリフトに乗せています。最近はサービス技術者と整備士がいますが、残念ながら整備士を見つけるのはずっと難しくなっています。整備士はコンピューターケーブルを差し込むだけで、何も問題がなければ何が問題なのかを教えてくれるからです。昔のように自分で調べることはありません。ちなみに、シールやガスケットが劣化していてもオイルランプが点灯するという保証はありません。駐車した場所の下の地面に何かが落ちているのが見える可能性が高いでしょう。
I agree with Ray on this I don't think it is a leak. I rarely use the dealer for anything unless it is free, but I always put my cars up on my lift before they do go to any dealer. These days there are service techs and then there are mechanics sadly mechanics are much harder to find since these techs just plug in a computer cable and that tells them what is wrong if nothing comes up nothing is wrong. They dont go looking for things like they used to. By the way no guarantee that if you had a bad seal or gasket that the oil light will come on, more chance is that you would see something on the ground under where you park the car.
先ほど車検が終わりました。オイル漏れはありません。
お車の調子はどうですか?
just finished my service. No oil leak.
any word on your car?
販売前にPPI検査を受けました。ショップによると、小さなオイル漏れが見つかったとのことでした(私の車は2010年式で15,000マイル)。修理費用は2,000ドル弱です。
ガレージの床にオイル漏れは一度も見たことがなかったので、不思議です。
i had a ppi done prior to sale. shop said they found a small oil leak (mine is a 2010 / 15k miles). A little less than 2k to fix.
odd because i never saw any oil on my garage floor.
どのように修正されましたか?
how was it fixed?
来週、リフトに乗せて下側のパネルを外して中を覗きに行きます。上からじっくりと確認すると、すべてが完璧にきれいです。
Taking it back next week to put up on lift and remove under panels to take a peek. Thorough review from up top shows everything clean as a whistle.
458のエンジンは非常に頑丈で耐久性が高いと思います。トラブルもほとんどありません。初期のモデルは10年も経過しています!
この点で488と比べるとどうでしょうか?
I think that the 458 engine is very robust and durable. Very few issues. The earliest cars are hitting the 10 year mark!
Wondering how the 488s compare in this regard.
結論はどうでしたか?現在、私の458スパイダーでも同じ問題が発生しています。
What was the conclusion ? Have the same problem at the moment with my 458 spider ?
車の前部、フロントアクスルの真下から奇妙な漏れが発生しています。原因は何か分かりますか?車の下にある「チューブ」かフラップから漏れているのですが、そもそもそこに漏れがあるはずのように見えます…
I have a strange leak coming from the front of the car, right under the front axle. Any idea what this could be??? That “tube” or flap under the car is where the leak is coming from and it just looks like it should be there in the first place...
ACの結露
Moto G PowerからTapatalkを使用して送信
The ac condensation
Sent from my moto g power using Tapatalk
はい、エアコンの排水口です。優秀な技術者なら、詰まりを防ぐために、メンテナンスの際にそこから空気を吹き込むでしょう。
Yes, a/c drain. A good tech will blow some air up through there when doing a service to keep it from clogging.
来週、リフトに乗せて下側のパネルを外して中を覗きに行きます。上からじっくりと確認すると、すべてが完璧にきれいです。
Taking it back next week to put up on lift and remove under panels to take a peek. Thorough review from up top shows everything clean as a whistle.
結論はどうでしたか?現在、私の458スパイダーでも同じ問題が発生しています。
What was the conclusion ? Have the same problem at the moment with my 458 spider ?
車の前部、フロントアクスルの真下から奇妙な漏れが発生しています。原因は何か分かりますか?車の下にある「チューブ」かフラップから漏れているのですが、そもそもそこに漏れがあるはずのように見えます…
I have a strange leak coming from the front of the car, right under the front axle. Any idea what this could be??? That “tube” or flap under the car is where the leak is coming from and it just looks like it should be there in the first place...