友人が8000円で知り合いから手に入れた中古のクロスバイクです。私の所有ではありませんが、整備を任されたので紹介することにしました。
見せてもらった時、あまりにも悲惨な状態だったので、オーバーホールして乗れるようにしました。しかし、整備にはどうしても消耗品代がかかるのになかなか理解してもらえず、「少しでも安く」の連発で意欲的に取り組めませんでした。
意欲的にはなれませんでしたが、限られたコストの中最大限に整備してあります。ブレーキのアウターワイヤのロゴマークの配置や、見えない箇所の防錆処理、ワイヤ類のオイル潤滑等、こだわって組んでいます。
残念ながら友人には自転車の知識がなく、引き渡し後も満足な整備や管理は望めないので、おそらくは今後も私が面倒を見ることになりそうです。
廉価モデルでパーツの精度が低いので、整備に手間暇がかかる割には絶好調を維持するのが難しい自転車なのが悲しくなります。
※偽りの無い事実なので、友人にも断った上、本音で書いています。
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This is a used bike friends got them from a friend at 8,000 yen. We entrusted the maintenance is not in my possession.
The overhaul when they showed was too miserable to ride. But to take just wear and tear Bill to establish good understanding, even a little cheap the enthusiastically 取ri組memasenn barrage was.
Motivated was that the limited costs in best be prepared. Are, stuck oil brake outer wire logo placement and invisible, anti-corrosion treatment, wire, etc.
Unfortunately without knowledge of bicycling friends cannot be hoped for after delivery and content development and management, so probably will see the care I'd.
Hard to keep top staff lower part accuracy in the low-cost model, so take effort to establish bicycle's sad.
On friends without a false fact, so the mind has written.