• 車種別
  • パーツ
  • 整備手帳
  • ブログ
  • みんカラ+

9911GT3stのブログ一覧

2014年04月13日 イイね!

漸進〜991GT3 エンジンリコール問題:カナダより

漸進〜991GT3 エンジンリコール問題:カナダより「Canadian GT3 Owners and Waiters− Unite!」
http://forums.rennlist.com/rennforums/991-gt3/808017-canadian-gt3-owners-and-waiters-unite.html
 
 カナダは北米にあっては比較的メンタリティが日本に近いと思う。
 今まで我慢強く静観してきたものの、さすがにこの放って置かれ具合に痺れをきらし
てきたという所だろう。
「Stop Sale ?」,「Compensation」スレッドでも言われていたように、来週からいよいよ新エンジンの生産が開始という情報がほぼ公式見解の形で出てきた、、、
  とはいえ、未だに補償事項については「オフィシャル」めいたことを匂わすだけで、公式文書としては一切出してこない。
 ここまでくると個別案件としてお茶を濁す作戦か!?
 Rennlistに集まる国々の数、多彩さは尋常ではないので、各国対応が違うことに新たな不満の火種が燻りだしていることを知らないのか・・・

 真実味を増しつつあるバウチャーによる補償だが、商店街のスタンプがゲンナマと同価値でないことぐらいは子供でも知っている。。。これによりポルシェサイドは大幅な経費を削減出来る、、、一方顧客に得はゼロ!?

 
 これ以後のベストな補償案(以前は金銭賠償)は何かと考えた結果、現在契約済みの2014モデルを2015モデルへ振替え、これが届くまで振替前の2014モデル(修理済み)を代車として提供を受ける!という形に落ち着いた。
  現実的ではないが、それくらい2014モデルはリスキーであり、失うものが多いという現実がある。

 

 
 
 それにしてもここ一ヶ月で立て続けに新型Sクラス、BMW6気筒エンジン、、、とエンジンの損傷事象・リコールが多発しているのは何故だろう?

 
 

以下 ポルシェカナダよりのメール2通全文引用
 ① http://forums.rennlist.com/rennforums/991-gt3/808017-canadian-gt3-owners-and-waiters-unite.html


# 14 by Conekilr     
4.9.2014,10:56 PM 
 
I got this update email from Porsche Canada today....

Dear Mr. xxxxxx:

I wish to inform you about the current status of our solution to the issue with the Porsche 911 GT3 model you have ordered.

We are aware that you are currently faced with an unsatisfactory situation. As a Porsche customer, you rightfully expect excellence in product and service performance. This particularly applies to you as a GT3 customer, as a brand ambassador with a shared passion for Porsche.

We are in the final phase of logistics planning and technical validation for the optimized piston rod screw connection and we will start production of the new engines during the week of April 22nd. 
 These engines will be distributed worldwide for installation in all 991-generation GT3 models built to date.

We must unfortunately inform you that the start of production and delivery of your vehicle will be delayed. As soon as we are able to specify the revised production date, your Porsche dealer will contact you directly.

Additionally, we wish to compensate you for your inability to drive your GT3 during this time.  
 Our GT3 Concierge will be in touch with you shortly to discuss the specifics and will also be at your service for any other individual assistance you may need.

I apologize for the inconvenience caused by this issue and thank you for your patience.

Yours sincerely,

Thomas Illner
Director of AfterSales
Porsche Cars Canada, Ltd.


② http://forums.rennlist.com/rennforums/991-gt3/808017-canadian-gt3-owners-and-waiters-unite-2.html
# 18 By  PC  Valkyrie    4.10.2014,2:50 PM

My email letter is different, probably because my car is already built. We both are offerred "compensation" for inability to drive the car, but you're not offerred any extended warranty:

Dear Mr. XXXXX:

I am writing as promised to inform you about the current status of our solution to the issue with the Porsche 911 GT3 model you have purchased.

We are aware that you are currently faced with an unsatisfactory situation. As aPorsche customer, you rightfully expect excellence in product and service performance. 
 This particularly applies to you as a GT3 customer, as a brand
ambassador with a shared passion for Porsche.

We are in the final phase of logistics planning and technical validation for the optimized piston rod screw connection and we will start production of the new engines the week of April 22nd. These engines will be distributed worldwide for
installation in all 991-generation GT3 models built to date.

As soon as the new engine for your Porsche 911 GT3 is available, we will makecontact with you again to make specific arrangements. Please be assured that we will document the installation of the new engine into your vehicle and will provide you with a certificate to this effect.

Furthermore, as a gesture of our appreciation for your loyalty to Porsche, we will apply an additional 12-month Porsche Approved warranty to your 991 GT3 which will commence upon the expiration of the normal Porsche New Vehicle Limited Warranty. 
 Additionally, we wish to compensate you for your inability to drive your GT3 during this time. 
 Our GT3 Concierge will be in touch with you shortly to discuss the specifics and will also be at your service for any other
individual assistance you may need.

I apologize once again for the inconvenience caused by this issue and thank you for your patience.

Yours sincerely,

Thomas Illner
Director of AfterSales
Porsche Cars Canada, Ltd.
Posted at 2014/04/13 16:12:59 | トラックバック(0) | 991GT3 | クルマ

プロフィール

I'm 9911GT3st. Nice to meet you.
みんカラ新規会員登録

ユーザー内検索

<< 2014/4 >>

  123 45
6789 101112
1314 1516 171819
202122 23 242526
27282930   

愛車一覧

ポルシェ 911 ポルシェ 911
991.1GT3→991.1GT3RS →991.2GT3RS
ランドローバー レンジローバー ランドローバー レンジローバー
Autobiography 2013.3〜 代々乗継いでいるが、先代BMWエンジンモデル ...
フェラーリ 488ピスタ フェラーリ 488ピスタ
フェラーリはエンジンの雰囲気を味わうモノ。 自然吸気エンジンには敵わない。 458の方が ...
フェラーリ F12ベルリネッタ フェラーリ F12ベルリネッタ
2014.7〜 本国発注後2ヶ月ちょっとで納車。 ずっと8ヶ月〜1年と言われた納期に買 ...

過去のブログ

2020年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
2019年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
2018年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
2017年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
2016年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
2015年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
2014年
01月02月03月04月05月06月
07月08月09月10月11月12月
ヘルプ利用規約サイトマップ
© LY Corporation