「Official: Next Porsche 911 GT3 To Come With Manual Gearbox, Naturally Aspirated Six 」
http://www.carscoops.com/2016/03/official-next-porsche-911-gt3-to-come.html
先日発売開始した限定モデル911R、991GT3RSよりも品薄の様子。
どこも一見さんお断りの雰囲気だ。
918spider、カレラGTなどのコレクターへの配慮が優先しているようだ。
あれだけ不人気で売れ残っていた918・・・を買い入れたのだから、それくらいの利益配分は当初の契約条項に含まれていたといっても過言ではなく、結局の所客商売どれだけカネを落とすか!が全て。
各ディーラーごとの配車枠はRSと違い、在庫処分率云々ではなく昔ながらの販売台数に比例した方法に戻ったようだ。
一方、枠の配分でさんざこの1年紆余曲折した991GT3RSの最終枠もついに締め切られ、991前期型もようやく最終章を迎えている。
カイエンの発売によって無用に広く開かれた扉は、少なからぬポルシェの変容と顧客の勘違いを生んだかもしれないが、そもそも今回のような限られた顧客向けの製品造り自体何ら否定されるべきものではなく、ポルシェは40年以上前の本来の姿に戻ったに過ぎない。
限定と名打ってパイロットモデルを出し、それに何のケチもつけず投資するパトロンの存在は技術革新に必要不可欠だ。
そもそも昔から911に庶民性など求めるべくもなく、だからこそ技術の粋を極めたぶれない製品造りが人々の憧れの的となったのではないか。
庶民性を求めるならば、何の刺激もないピンクのセダンを作るメーカーの車が最適で、ポルシェはそうでない所に魅力がある。
1000万円台のポルシェが庶民的で、2000万円台が富裕層向けなどという論理は地に足のついた庶民を愚弄するもので、上を妬み下を蔑む総中流意識の弊害としか言いようがない。
この911Rの登場によって、ポルシェはマニュアルの復活・操る楽しさを優先した方向へ再度舵を切るのではないか。
The next generation of the Porsche 911 GT3 will offer a six-speed manual gearbox, with the confirmation coming from the lips of Andreas Preuninger, Porsche’s head of GT models.
The next GT3 will be offered with the six-speed manual gearbox used in the 911 R as an option, Preuninger told British magazine Autocar. The hardcore version of the 911 will continue using a naturally aspirated engine “for the foreseeable future”.
He also said that the Cayman GT4 will have a successor and despite the introduction of the new turbocharged four-cylinder engines, it will still be powered by a six cylinder engine.
Porsche is also considering offering more ‘purist’ models in the future as regulars in the production run, if the 911 R has a reaction strong enough from the audience.
The idea behind the limited 911 R was born out of a manual development car made for the 991 GT3.
This was created for comparison testing with a GT3 PDK prototype that was eventually chosen for production.
“We had a GT3 manual test car left and we all loved it,” said Preuninger.
“The manual still had many positive sides. So we took the spoiler off the test car, added some lightweight stuff, some stripes and a classic interior. At this point, I took it to the chairman.
He liked it, but we had no engineering capacity so only started work 13 months ago. That's a short time, so I insisted on all the decision-making and a long, long leash from the board.”
Posted at 2016/03/06 09:36:23 |
991GT3 | クルマ