• 車種別
  • パーツ
  • 整備手帳
  • ブログ
  • みんカラ+

クワ萬のブログ一覧

2019年01月27日 イイね!

なんだかなぁ

あおり運転撲滅の一助になる可能性大。新東名の110km/h区間が120km/hに!
https://carview.yahoo.co.jp/news/market/20190127-10379031-carview/?sid=cv

最高速度云々はどうでもよくて、煽られる方も悪いという論調はどうしても違和感を禁じ得ません。
こういう事を言う自動車評論家というよくわからない肩書きを持っている人は、どう言うつもりで書いているんでしょうか。

そもそも、今現在の道交法では以下の様になっているんですがね。
(車間距離の保持)
第二十六条 車両等は、同一の進路を進行している他の車両等の直後を進行するときは、その直前の車両等が急に停止したときにおいてもこれに追突するのを避けることができるため必要な距離を、これから保たなければならない。
(罰則 第百十九条第一項第一号の四、第百二十条第一項第二号)

追いついたとしても、車間距離を適正に保たなければならないことを皆忘れてはいないかい?
Posted at 2019/01/27 18:18:04 | コメント(0) | トラックバック(0)
2019年01月26日 イイね!

ほぼ衝動買い

ほぼ衝動買い某工具屋のナイトセールがあるとのことで、久しぶりに行ってみました。
目当てのものがあるわけではなく、KTC取扱店なので、インパクトの実物を触れるかなぁと。
ついでにめぼしいものがあれば購入するつもりで行きましたが、結局買っちまいましたよ。
しかもナイトセール対象外品w
まあ、それとは関係なく数量限定価格でしたが。
値段だけ考えれば通販の方が安価に入手できますが、この手のものはやはり実物確認できた方が良いですね。負け惜しみですw
一応、計算上はホイール一個分くらいはコンプレッサーの再起動なしでいけそうですが、実態はいかに!

2019年1月27日追記
10m+5m(コンプレッサーからリールまでと、取り回しの利便性で延長した分)の環境で、ホイールナットは一発で緩み、外して着けてを余裕でこなし、空打ち何回かでコンプレッサー再起動でした。
ホイール交換なら1本変える毎に再起動をすれば作業性はそれほど悪くないでしょう。
こういう感じだとDIYレベルでは十分ですが、連続作動させるエアツールは全く使えないですね。
ミニルーターくらいはいけるかな?
Posted at 2019/01/26 22:13:23 | コメント(1) | トラックバック(0) | ガレージ
2019年01月15日 イイね!

S209

公開されましたね。
最後アセンブリは桐生のようなので、通勤時にまたネームレスSTI を見かけることになるのかな?

https://www.facebook.com/137600405388/posts/10161779043215389/

以下はUS側のプレスリリースだそうな。
SUBARU TECNICA INTERNATIONAL UNLEASHES MOST POWERFUL MODEL EVER WITH LIMITED-EDITION STI S209 Debuts at 2019 North American International Auto Show First-ever STI-crafted S-line performance vehicle sold in the United States Limited production run of around 200 units Available exclusively in the U.S. 341-horsepower (est.) 2.5-liter SUBARU BOXER engine Aggressive new look with wide fenders, front canards and rear wing Performance-focused chassis with flexible strut tower bar and draw stiffeners Exclusive 19 x 9-inch forged BBS® wheels with bespoke Dunlop® tires Brembo® brakes with new high-friction pads Available in two exterior colors: World Rally Blue Pearl and Crystal White Pearl Detroit, MI – January 14, 2019 – Subaru Tecnica International (STI), a wholly owned subsidiary of Subaru Corporation, today introduced the limited-edition STI S209, the first-ever S- line STI product produced exclusively for the U.S. market. As an S-line product, the STI S209 encompasses upgrades in power, handling, aerodynamics and driver engagement, and undergoes final assembly in Kiryu, Japan, where it receives engine modifications and bodywork alterations that in total require it to be homologated for the U.S. by STI; thus, the S209 is considered the first “STI-built” Subaru sold in the U.S. The S209 carries on a high-performance tradition that dates to STI-built models that were exclusive to the Japanese domestic market – the 2000 S201 through the 2018 S208. Designed with a focus on high-performance driving, the S209 draws inspiration and tech transfer from STI’s most formidable track machine – the WRX STI Nürburgring Challenge racecar, which won the SP3T class at the 2018 24 Hours of Nürburgring, marking the fifth time STI dominated the SP3T class at the grueling endurance race. The S209, like the Nürburgring Challenge racecar, wears an expanded wide-body exterior treatment, which extends the vehicle’s overall width to 72.4 inches, or 1.7 inches wider than a standard WRX STI. The bulging fenders accommodate wider front/rear tracks (+ 0.6 in front/rear) and 265/35 Dunlop GT600A summer-only tires wrapped around lightweight 19 x 9-inch forged BBS alloy wheels. The all-new tires, developed exclusively for the S209 by Dunlop, are a significant contributor to the car’s tenacious maximum lateral grip of over 1.0 g. Vents on the front fenders provide additional engine cooling, while vents on the rear fenders rectify air turbulence to reduce drag. Brembo brakes, with cross-drilled steel rotors and 6-piston monoblock front calipers and 2- piston monoblock rear calipers, provide stout stopping force, thanks in part to upgraded high- friction pads that deliver improved fade-resistance. Underneath the S209’s broader body are specially developed Bilstein® dampers, stiffened coil springs, a 20mm rear stabilizer bar and pillow-type bushings for the front/rear lateral links. The S209 incorporates reinforcements to the front crossmember and rear subframes and, a la the Nürburgring racecar, a flexible front-strut tower bar and flexible front/rear draw stiffeners. The flexible tower bar, unlike a conventional rigid bar, is split and joined with a pillow ball joint in the center to be longitudinally mobile while helping laterally stiffen the body of the car. The result is optimum tire grip during lateral moments combined with compliant ride during longitudinal moments. Meanwhile, the draw stiffeners apply tension between the body and cross member to optimize chassis flex, improving stability when cornering and delivering better ride, handling and steering response. Other Nürburgring racecar tech that trickles down to the S209: front, rear and side under spoilers; front bumper canards; and carbon-fiber roof panel and rear wing. A thoroughly reworked version of the legendary EJ25 2.5-liter turbocharged BOXER engine propels the S209. Featuring an STI turbocharger manufactured by HKS®, the EJ25 serves up an estimated 341 horsepower, thanks in part to a larger turbine and compressor (up 6 and 8 percent, respectively, compared to WRX STI) as well as maximum boost pressure that has been increased to 18.0 psi (16.2 psi for WRX STI). Proudly displaying an S209 serial number plate, the enhanced BOXER engine utilizes forged pistons and connecting rods that are both lighter and stronger. Midrange torque, too, gets a notable bump, up 10 percent at 3,600 rpm, delivering higher corner exit speeds when driving on track. For ultimate driver engagement, the S209 comes exclusively with a close-ratio 6-speed manual transmission that routes power to a full-time Subaru Symmetrical All-Wheel Drive system with front/rear limited-slip differentials, a Driver Controlled Center Differential (DCCD), Active Torque Vectoring and Multi-Mode Vehicle Dynamics Control. A recalibrated SI-Drive system offers three modes: Intelligent (I) for improved fuel economy and smoother power control; Sport (S) for optimized power balance between response and control; and Sport Sharp (S#) for achieving the best acceleration times. STI engineers recommend Sport over Sport Sharp for circuit driving, as the less aggressive throttle map allows for greater driver control. To feed more air to the EJ25, the S209 uses a high-flow intake system featuring a new intake duct, induction box with conical air filter, silicone turbo inlet duct and, a nod from the 2004-07 WRX STI, an intercooler water spray system that lowers intercooler temperature via manually operated steering-wheel paddles. More air demands more fuel, so the S209 receives a new high-flow fuel pump, larger fuel injectors and an STI-tuned engine control module. High- performance mufflers deliver 17-percent less airflow resistance and shed approximately 4.1 pounds. Finally, larger hand-polished stainless-steel exhaust tips – 101mm in diameter – deliver aggressive appearance and acoustics. The S209 receives multiple tweaks to elevate it from other STI sedans. An STI badge replaces the traditional Subaru star cluster on the center of the D-shape steering wheel, which is wrapped in Ultrasuede® with silver stitching, a treatment that carries over to the lid of the center console storage box. An S209 serial number badge resides on the center console, and S209 badges adorn the passenger-side dash and the headrests of the Recaro® front bucket seats, which feature new silver-hued inserts. Outside, special S209 badges are affixed to the front grille and fenders as well as the rear decklid. Only around 200 units of the STI S209 will be built, earmarked exclusively for the U.S. Available exterior color/BBS wheel combinations will be WR Blue Pearl/gray wheels and Crystal White Pearl/gold wheels. Pricing will be announced closer to the on-sale date in late 2019.
Posted at 2019/01/15 06:12:21 | コメント(0) | トラックバック(0)
2019年01月13日 イイね!

原因は意外と近くにあった。

原因は意外と近くにあった。連休明けから運転席側ヘッドライトレベライザーが一番下を向いたまま固定の症状が発覚。
初期のトラブルシュートは角度調整信号の不導通(レベライザーモーターのコネクタにて)。

自身の見立ての確認のため、ディーラーに行くと、同じ内容であったが、原因究明まではしてくれず。いじり過ぎ?なクワ萬GRBは触りたくないらしいw
配線図をもらえたので自身で確認することに。

とりあえず、スルージョイントまでのチェックはOK。
ちなみにこんなとこにあります。
ヒューズボックスの底のコネクター。

次にレベライザースイッチまで。
これもOK。
変だ。ここが不導通なら抵抗値は無限になるはず。




結論。
レベライザースイッチとハーネスコネクターの接触不良w

抜き差しのし過ぎかなw

はっはっはー。
DIYは楽しいねぇw







Posted at 2019/01/13 14:39:31 | コメント(0) | トラックバック(0) | GRB

プロフィール

「ETCをポーチに入れてみた。その2 http://cvw.jp/b/2106569/47608312/
何シテル?   03/23 18:13
クワ萬です。よろしくお願いします。 車遍歴 インプレッサWRX sti Ver Ⅳ (GC8) → インプレッサWRX STI (GRB) バイク遍歴 ZZ...

ハイタッチ!drive

みんカラ新規会員登録

ユーザー内検索

<< 2019/1 >>

  12345
6789101112
1314 1516171819
202122232425 26
2728293031  

リンク・クリップ

アールズギア サイドスタンドアシストバー  
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2023/11/02 06:20:35
エンジンルーム排熱(超簡易) 
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2021/03/17 12:38:23
クラッチオペレーティングシリンダプッシュロッド グリスアップ 
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2020/10/17 22:55:02

愛車一覧

日産 セレナハイブリッド 日産 セレナハイブリッド
嫁カー
スバル インプレッサ WRX STI スバル インプレッサ WRX STI
GRB初期型のみに存在する17インチ仕様です。 取り付けパーツはホームページで。 GRB ...
ヤマハ トレーサー900GT ヤマハ トレーサー900GT
楽ちんなバイクに乗り換え!! なんとなくだが昔憧れていたTDMに雰囲気が近いのかもしれな ...
カワサキ Z1000 カワサキ Z1000
D型の初期です。 初めてのインジェクション車
ヘルプ利用規約サイトマップ
© LY Corporation