• 車種別
  • パーツ
  • 整備手帳
  • ブログ
  • みんカラ+

アクア eK スペース G 4WDのブログ一覧

2012年03月06日 イイね!

新型 ミツビシ アウトランダー 世界初披露 Ⅲ ・・・・

新型 ミツビシ アウトランダー 世界初披露 Ⅲ ・・・・












< 三菱自動車 プレスリリース 以下 一部抜粋 >



- 新型 アウトランダー を 世界初披露 -



三菱自動車 は 3月6日 ( 火 ) 〔 一般公開 は 3月8日 ( 木 ) 〕 から 18日 ( 日 ) まで

スイス ・ ジュネーブ の パルエクスポ で 開催 される

第82回 ジュネーブ 国際自動車ショー で

クラストップレベル の 低燃費 / 低 CO2 性能 を 実現 した

新世代 の 環境対応 SUV 新型 アウトランダー ( 欧州向け ) を 世界初披露 します。



※ Photo by Mitsubishi Motors Europe


































今回 世界初披露 する 新型 アウトランダー は

“ クラストップレベル の 低燃費 / 低 CO2 を 実現 する 優れた 環境性能 ” の ほか

“ 先進安全技術 の 採用 による 高い 安全性能 ”

“ 上質 で 使い勝手 の 良い インテリア ”  を 商品特長 と しています。


なお 新型 アウトランダー は 今夏 より ロシア で 販売 を 始め

以降 欧州 / 日本 / オセアニア / 中国 / 北米 と 世界展開 を 進めます。


また 2012年度中 には 三菱自動車 が 独自 に 新開発 している

電気自動車 派生型 の プラグインハイブリッドシステム を 搭載 した モデル を

追加 投入 する 予定 です。





































上質 で 使い勝手 の 良い インテリア


・ インストルメントパネル には 表面 に ソフトパッド材 を 採用。

  乗る 人 に 落ち着き を 与える 光沢 の ある ブラックパネル と

  メッキ と シルバー の 加飾 により 上質感 を 高めました。

  また スイッチ など 操作系 や ディスプレイ など の 表示系 を

  それぞれ 操作性、視認性 の 良い 場所 に レイアウト しました。


・ 座り心地 の 良い 後席 ( セカンド / サードシート ) は

  簡単 な 操作 で シートアレンジ すること が でき

  ワイド で フラット な カーゴスペース を 容易 に 作り出すこと を 可能 と しました。


・ 荷物 の 出し入れ に 便利 な 電動テールゲート を 採用 しました。























































クラストップレベル の 低燃費 / 低CO2 を 実現 する 優れた 環境性能


欧州向け の 新型 アウトランダー には

新開発 の 可変動弁機構 を 採用 した

4J11 型 新型 MIVEC エンジン ( 2.0 ℓ 4気筒 SOHC 16バルブ ) と

欧州 の 厳しい 排出ガス規制 にも 対応 する 14.9 と いう 低圧縮比 を 実現 した

4N14 型 クリーンディーゼルエンジン ( 2.2 ℓ 4気筒 ターボチャージャー付き ) を

搭載 します。


また アイドリングストップ機能 「 オートストップ & ゴー ( AS&G ) 」

ボディー構造 の 最適化 や 高張力鋼板 採用 など による 車体軽量化

空力性能 の 改善 など により

4N14 型 クリーンディーゼルエンジン 搭載車 ( 6MT 2WD車 ) の

CO2 排出量 ( 目標値 ) が 130 g / km 以下 と いった

クラストップレベル の 環境性能 を 実現。


さらに エコ運転 を 支援 する システム を 採用 することで

実用燃費 の 向上 を サポート します。



< 補 足 >


2.0 ℓ 4J11 搭載 モデル には 5MT / CVT を 設定

2.2 ℓ 4N14 搭載 モデル には 6MT / 新開発 の 6AT を 設定










先進安全技術 の 採用 による 高い 安全性能


前方 の 障害物 を 検知 し 自動ブレーキ により 衝突事故 を 予防 する

「 衝突被害軽減ブレーキシステム ( FCM ) 」

高速走行 のみ ならず 渋滞時 の ような 極低速走行時 でも

前車 との 車間 を 維持 しながらの 走行 が 可能 な

「 レーダークルーズコントロールシステム ( ACC ) 」

走行レーン を 逸脱 しそうな 場合 に ドライバー に 警報 で 注意 を 促す

「 車線逸脱警報システム ( LDW ) 」 など 先進安全技術 を 採用。





























< 新型 ミツビシ アウトランダー イメージスケッチ >













< The Next Generation Mitsubishi Outlander PV >








< 新型 ミツビシ アウトランダー の 原型 : ミツビシ コンセプト PX-MiEV Ⅱ >




















< PHEV システム イメージ >





















【 Mitsubishi Motors Europe : Press Release 】


Environmentally Friendly
Next Generation Mitsubishi Outlander Harmony

Mar 6, 2012

Geneva, Switzerland -

Eleven years1 after it first coined the term “crossover”, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) today unveils its third embodiment of this concept with the all-new next generation Outlander at the 82nd International Geneva Motor Show.

After a total of over 950,000 sales (as of end of December 2011 – including Airtrek – the first generation Mitsubishi Outlander) for the first two generations since June 2001, this all-new mid-size crossover is meant to comply with the times - a strategic and innovative premium vehicle, developed around a versatile global platform and borne of a harmonious balancing of:

・ Low environmental impact
・ Advanced safety
・ Comfortable driving
・ Clever utility
・ Added convenience

This unveiling will confirm the start of an all-new generation of global products for Mitsubishi Motors, consistent with the ambitions set in MMC’s “Jump 2013” smart business plan for a greener and more global Mitsubishi Motors.

New language

Fittingly, MMC’s complete family of Passenger Vehicles / Crossovers / SUVs will also see a gradual transition to a re-focused design language, as seen with the all-new Outlander. While still being formulated, it is envisaged as an open concept meant to be flexible enough to suit specific vehicle requirements whilst staging Mitsubishi’s famous Three Diamond logo accordingly. This new engineering-driven look can be understood as the new expression of Mitsubishi’s near century old tradition of technology tailored for today’s world.

New shape

Similar in size to the current car, the 4655mm Next Generation Outlander follows a clear design brief where in true Mitsubishi fashion, key directions were for an “engineer’s car” with a “Solid – Safe – Simple” shape, blending substantial look with clean surfaces, as previewed in the Concept PX-MiEV and Concept PX-MiEV II show cars.

Whether its high flanks, raised beltline, uncluttered surfaces, strong shouldering or soft-contoured fenders, the all-new Outlander offers a very comforting sense of quiet protection and safety to its occupants – a quality car of substance devoid of cheap styling thrills and designed for the long-haul travelling its innovative power-train will allow.

Understated yet assertive, Outlander’s exterior design is further enhanced by a slim front aerodynamic grille with stylish hockey-shaped chromed strips seem to be milled directly from solid brass as if to shield the three-diamond logo, in-between the feline look of the sculptured wrap-around headlamps.

This same quality look continues inside the car with high grade premium materials (padded surfaces, soft-touch finish, silver or wood accents,2 gloss black appliqués) gracing a dashboard designed for better driver concentration, including ergonomic steering wheel controls as well as high-resolution and easy-to-read instrument displays.

New harmony

In keeping with Outlander’s forte, the all-new next generation Outlander will continue to carry five or seven people2 in comfort and safety, supported by a powerful electronic architecture. The new Outlander now comes with a finer blend of:

Low Impact:

・ With a development of our Mitsubishi petrol and
  Clean Diesel engines.
  In Europe, the new Outlander will be made available with a
  choice of two different engines:
  1. MMC’s “4J11” – a 110 kW (150ps) 2.0 l MIVEC petrol now fitted
  with an all-new valve train2.
  MMC’s “4N14” – a 110 kW (150ps) 2.2 Clean Diesel with
  many innovative features to include an
  ultra-low 14.9:1 compression ratio.
  Further improvements allow for high performance
  and low emissions.
・ With an all-new Automatic Stop & Go system3
・ With an all-new 6-speed automatic gearbox.3
・ Through weight reduction
  (optimisation of the body structure, further use of
  high-tensile strength steel pressings).

All improvements leading to a much better fuel economy and emissions, down to a minimum target of below 130 g/km.3

Advanced Safety:

・ With the introduction of Adaptive Cruise Control system.3
  This system maintains a safe distance to the vehicle in front,
  even at very low speeds when experiencing heavy
  traffic congestion.
・ With the introduction of Forward Collision Mitigation system.3
  This system detects obstacles on the road ahead of the vehicle
  and automatically applies the brakes to help preventing a collision.
・ With the introduction of Lane Departure Warning system.3
  This system warns the driver that their vehicle is about to depart
  from its lane through a visual warning display and a buzzer.
・ With the introduction of Super-HiD “Wide Vision”
  xenon headlamps.3 Approximately 1.4 times
  more powerful than conventional HID headlights,
  they provide a 1,350-lumen beam
  that shines over an extremely wide area of 80°x 2 in total,
  instead of the 42° x 2 of conventional HiDs.

Comfortable Driving:

・ With now a dual zone air conditioner.3
・ A quieter cabin thanks to improved NVH
  (noise, vibration and harshness).
・ A wide and comfortable 3rd row 50/50 split seating,
  replacing today’s jump seats.4
・ High grade quality materials for a more premium
  D-Segment look & feel.

Clever Utility:

・ With a 1.69m long floor when the 2nd and 3rd seats
  are folded down (+ 335 mm versus the previous Outlander).
・ With a flat floor when all seats are folded down.
・ And the adoption of a one-piece power tail gate.4

Convenience:

・ With a display audio incorporating the rear view monitor system.4
・ As so often requested – a tilt & telescopic steering column.4

After this Geneva unveiling, the all-new next generation Outlander will be launched first in Russia this summer, prior to European (late summer), Japanese, Oceania, Chinese and North American debuts.

New frontier

During the course of 2012, MMC will also take advantage of the built-in possibilities of Outlander’s versatile platform & powerful electronic architecture to add an EV-based plug-In hybrid power-train to the ICE Outlander range.

This will be a fully integrated solution, based on MMC’s EV technology and also, making the best use of MMC’s extensive 4-Wheel-Drive expertise, offering a choice of driving modes including:

・ Pure (Twin Motor 4WD EV).
・ Series (Twin Motor 4WD EV supported by ICE generator).
・ Parallel (Twin Motor 4WD EV supplemented by ICE at
  higher speed - Electric motors assist in powerful acceleration
  without any gear shift).

When fitted to the new Outlander,
the Mitsubishi Plug-in Hybrid EV system will allow for

a range and very low CO2 emissions similar to that of MMC’s Concept
PX-MiEV II (over 800 km and a target of below 50 g/km).5

Preliminary Specifications – EU6

Body:

・ Length : 4,655 mm
・ Width : 1,800 mm
・ Height : 1,680 mm
・ Wheelbase : 2,670 mm

Ice Power-Trains:








< 参考 比較用 : 現行 欧州仕様 ミツビシ アウトランダー 2.2 Di-D TC-SST >
















2012年03月06日 イイね!

三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX ) 1.8 魅力版 心動上市 : 中国 ・・・・

三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX ) 1.8 魅力版 心動上市 : 中国 ・・・・










中国仕様 の 三菱車 を 現地生産 している 中国 東南汽車 は 5日

特仕モデル

中国仕様 三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX ) 1.8 魅力版  を

プレスリリース にて 発表 しました。



中国仕様 三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX ) 1.8 魅力版  は

昨年 11月 に 現地 中国 で リリース された 特仕モデル

中国仕様 三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX )  1.8 賀歳版  に

GPS ナビゲーションシステム ( GPS 導航系統 ) を 追加 装備 した 上 で

車両価格 を 据え置いた お買い得仕様 ? の 特仕モデル です。



中国仕様 三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX ) 1.8 魅力版  の 車両価格 は

1.8 魅力版 5MT : 11.68万元 / 1.8 魅力版 CVT  : 12.98万元 









中国仕様 三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX )  1.8 賀歳版  に

奢られていた ↓ の 特別装備群 は

中国仕様 三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX ) 1.8 魅力版  にも 継承 されています。



< 前格柵下鍍鉻飾框 : クロームメッキ フロントアッパー / ロアグリル >






< 智能防夾電動天窗 : 電動サンルーフ >






< 後保反光片 : クロームメッキ リアリフレクターガーニッシュ > 






< 鍍鉻門把手 : クロームメッキ ドアハンドル >






< 座椅墊 : シートカバー >






プロフィール

「[整備] #eKスペース ディーラー にて 車検 実施 https://minkara.carview.co.jp/userid/227005/car/3304393/8256649/note.aspx
何シテル?   06/07 14:17
三度のメシより 三菱のクルマが好きな三菱バカです。 特に日本仕様と細部が微妙に あるいは全く異なっていたり 日本でリリースされていないなどの 海外仕...
みんカラ新規会員登録

ユーザー内検索

愛車一覧

三菱 eKスペース 三菱 eKスペース
B37A ミツビシ eK スペース 4WD の 新車 を 地元 の ディーラー より ...
三菱 アイ 三菱 アイ
あまり お目 に かかれない 純正色 ライトブルーメタリック の かわいらしい 相棒 ...
三菱 RVR 三菱 RVR
2017 モデル から 新車 の 2020 モデル に 乗り換えました。 新しい ...
三菱 RVR 三菱 RVR
僅か 8ヶ月 しか 販売 されなかった ダイナミックシールドフェイス の 2017 ...
© LY Corporation