• 車種別
  • パーツ
  • 整備手帳
  • ブログ
  • みんカラ+

アクア eK スペース G 4WDのブログ一覧

2012年03月08日 イイね!

日本発 の デザイン を 感じて - 新型 ミツビシ アウトランダー : レスポンス ・・・・

日本発 の デザイン を 感じて - 新型 ミツビシ アウトランダー : レスポンス ・・・・










< レスポンス 関連記事 以下抜粋 >


【 ジュネーブモーターショー 12 】

三菱 アウトランダー 新型 - 日本発 の デザイン を 感じて



2012年 3月8日 ( 木 )


ジュネーブモーターショー に 出品 された

三菱 アウトランダー は パジェロ と 共通 する ファミリーフェイス を 持つ と 同時 に

“ 日本発 ” の デザインイメージ を 持っている。









「 パジェロ からの 代替 も 考慮 していますので

フロントグリル の モチーフ は パジェロ で 使われているものです 」 とは

デザイン本部 東京デザインスタジオ の 松岡 亮介 さん。






縦横比 を 変更 したり デザイン は 少し 変えてある。

それ 以外 にも

「 現行 アウトランダー の ちょっと きりっと した 目 を 水平調 に したり

少し 落ち着いた 感じ に した と いう 意味 でも

パジェロ の ファミリーアイデンティティ は 入っています 」。






三菱 の デザイン部 では スリーダイヤ を 大事 に した 顔づくり を テーマ に した

デザイン を 行なってきており この アウトランダー も 同様 だと する。






松岡 さん は

「 グリル の デザイン を 見て パジェロ と 一緒 だね と

気づいてもらえる と 嬉しい 」 と 語る。






フロントマスク には もう ひとつ 面白い エピソード が ある。

松岡 さん は 東京モーターショー 07 に 出品 された

Concept-ZT  の デザイン も 担当 した。

「 この モデル で 歌舞伎 の 隈取り を やったのです。

その時 から 日本メーカー なのだから

日本 ならではのものを と いう 意識 は すごく ありました。

新型 アウトランダー も そういう 見え方 を してくれる と 嬉しいです。

スリーダイヤ の 周辺 の グラフィック や

ヘッドライト 周り で そう 感じてもらえる と 」 と 楽しげ だ。















リアデザイン では

「 従来型 アウトランダー は 上 からの 平面視 では 前後 を かなり 絞っており

リアスタイル は お尻 が すぼまって 小さく 見える と いう 指摘 が ありました。

そこで 新型 では フロント と 同様 に 横 に 一文字 を 通して ワイド感 を 出したり

ボリューム を なるべく 出して しっかり と した お尻 を 作るよう に し

意識 しました 」 と する。









「 リアウインドウ も 従来 は サイド まで 回り込んでいたものを

新型 では テールゲート で 切りました。

相対的 に ガラス が 小さい分 下 の お尻 が 大きく 張り出して

見える 効果 が あるのです。

線 は 少し 多いですが 邪魔 に ならないように チューニング しました 」 と 述べた。


( レスポンス : 内田 俊一 )









この 記事 の ソース は   こちら


新型 ミツビシ アウトランダー の 詳細 は   こちら





2012年03月08日 イイね!

山形県警 ミツビシ ギャラン フォルティス 警ら用 パトカー ミニチュアカー オフィシャル イメージ ・・・・

山形県警 ミツビシ ギャラン フォルティス 警ら用 パトカー ミニチュアカー オフィシャル イメージ ・・・・











先日 VITESSE社 ( ビテス ) から ようやく リリース された

山形県警 ミツビシ ギャラン フォルティス 警ら用 パトカー ミニチュアカー の

オフィシャル イメージ が VITESSE社 ( ビテス ) の ウェブサイト に UP されました。


今回 UP された ディテール が ハッキリ 分かる オフィシャル イメージ と

実車 を 同アングル / 近似アングル で 比較 してみました。



関連記事 は

こちら   と   こちら   と   こちら   と   こちら   と   

こちら   と   こちら   と   こちら   と   こちら   と

こちら




【 VITESSE VI29308 1/43 : Mitsubishi Galant Fortis - Japan Police 】



※ 山形県警察 所轄署 警ら車両  ( 尾31 山形 800 さ 77-68 )


※ ↓ の 実車 の ライセンスプレート の ナンバー / コールサイン は

   ミニチュアカー との 比較 の ため あえて 修正 していません。



< フロントマスク >









< サイドビュー : ミニチュアカー の イメージ のみ >









< リアエンド >









< フロントビュー >









< リアビュー >









VITESSE社 ( ビテス ) が

この ミニチュアカー を 企画 / リリース する きっかけ と なった

記事 は   こちら   と   こちら





2012年03月08日 イイね!

New Mitsubishi Triton VGT Introduced - More powerful in its class : Malaysia ・・・・

New Mitsubishi Triton VGT Introduced - More powerful in its class : Malaysia ・・・・















ミツビシ ・ モーターズ ・ マレーシア ( Mitsubishi Motors Malaysia : MMM ) は

マレーシア仕様 ミツビシ トライトン 2.5 VGT を 発表 / リリース しました。






2.5 ℓ 直4 DOHC 16V Di-D 4D56 VGT ディーゼルエンジン を 搭載 した

マレーシア仕様 ミツビシ トライトン 2.5 VGT は

現地 マレーシア では 最も パワフル な ピックアップトラック と なりました。


※ VGT = 可変容量ターボ ( Variable Geometry Turbo )






今回 新たに 搭載 された

2.5 ℓ 直4 DOHC 16V Di-D 4D56 VGT ディーゼルエンジン は

昨年 の 9月 に 登場 した

マレーシア仕様 ミツビシ パジェロ スポーツ 2.5 VGT と 同様

178 PS / 350 Nm の ハイパワー と トルク を 誇り

INVECS-Ⅱ スポーツモード 5AT + イージーセレクト 4WD との

組み合わせ と なります。 ( 他 ハイブリッド LSD を 搭載 )


マレーシア仕様 ミツビシ トライトン 2.5 VGT に 搭載 される

INVECS-Ⅱ スポーツモード 5AT は

ギア比 設定 などの アップグレード を 実施 した 上 で 搭載 されています。


 



エクステリア では VGT 専用 と して 新たに

フロントバンパーエクステンダー / マッドブラック リアロールバー / コーナーセンサー

17インチ アロイホイール + 245 / 65 R 17 タイヤ が 奢られています。









また 平均速度 / 燃料消費量 / デジタルコンパス / 気圧計 / 高度計 / 外気温計

など 多機能表示 が 可能 な RV メーター が 新たに 装備 されました。









ボディーカラー は ホワイトソリッド / ブラックマイカ / クールシルバーメタリック の

3色 を 設定。






ミツビシ ・ モーターズ ・ マレーシア ( Mitsubishi Motors Malaysia : MMM ) は

マレーシア仕様 ミツビシ トライトン 2.5 VGT の 月販台数 を 250台 と 見込んでおり

トライトン シリーズ の 総計 では 月販 700台 と 見込んでいます。







【 Mitsubishi Motors Malaysia ( MMM ) : Press Release 】


New Mitsubishi Triton VGT Introduced - More powerful in its class

Kuching, 2 March 2012 –

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM), the importer and distributor of Mitsubishi Motors Corporation (MMC) in Malaysia, officially launched the new Mitsubishi Triton VGT today. With a new powerful and economical engine with Variable Geometry Turbo (VGT), Malaysia’s most awarded pick-up truck is also now the most powerful pick-up truck in its class.

Identical to the unit of the recently upgraded Pajero Sport VGT SUV, the new 2.5-litre powertrain diesel engine provides optimal turbo aspect ratio at any given speed, harnessing the power of the exhaust gas, and ensuring a constant delivery of additional fresh air to the engine for optimum performance.

As a result of the VGT and new engine management, maximum power is significantly boosted to 178 PS at 4,000 rpm, while maximum torque rises to 350 Nm.

Not only are the figures higher than before, all 350 Nm of pulling power is now available earlier in the rev range (at 1,800 rpm) and for a significantly longer period, all the way up to 3,500 rpm. This translates to stronger acceleration and improved drivability while maintaining great full efficiency.

From the exterior, the tough and stylish looks of the Triton has been further enhanced with a front bumper extender, matte black roll bar and sporty 17-inch alloy wheels. The new Triton VGT is Bluetooth and iPod compatible. Parking is also made simpler with front corner sensors with display visual.

Mitsubishi Motors Malaysia expects to sell 250 units of Triton VGT per month. At present, MMM is selling close to 700 units (all Triton variants) per month.

MMM expects 20 per cent increase in Triton sales and aims to increase its market share to 22 per cent this year.

Last year in 2011, the Triton pick-up truck sales volume achieved 8,299 units, with an 18.9 per cent share in the segment, making Mitsubishi Triton the second most popular pick-up truck in the country.

For East Malaysia, total sales amounting to 1,641 units of Triton was achieved last year, up from sales of 1,504 units in 2010.

“The Triton, widely acknowledged as one of the best handling pick-up trucks in the market, has been a great success since its debut in Malaysia in 2006. The Triton created a new trend with the bold ruggedness of a powerful engine combined with original styling, ride comfort, spacious cabin, and enhanced safety features. And to date, it has found more than 30,000 proud owners. Being the most powerful in its class, the new Triton VGT is set to increase the Triton’s popularity,” said Tetsuya Oda, Chief Executive Officer of Mitsubishi Motors Malaysia.

Besides the new engine, the Triton VGT drivetrain partner has been upgraded as well, which comes standard with a 5-Speed automatic gearbox with Sports Mode. This is one forward ratio more than its predecessor, and the segment exclusive Sports Mode allows manual selection of gears for better control, giving drivers the best of both worlds – refined on-road handling and rugged off-road performance. With this Sports Mode, the Triton VGT has set to strengthen its position as an active lifestyle pick-up truck.

The brand new drivetrain doesn’t just improve performance. With the new VGT engine and extra gear ratio, fuel consumption stands at an impressive 14.4 km/l at a 90 km/h cruise, which is the same as the current 2.5L AT variant, 14.5km/l.

Available in three colors, White Solid, Black Mica and Cool Silver Metallic, the fully imported Triton VGT is priced at RM105, 997.10 (Peninsular Malaysia*) on the road inclusive of insurance. Buyers will enjoy a 3-Year warranty and 2-Year free maintenance package for hassle free ownership experience. *Sarawak: RM105, 812.10/ Sabah: RM105, 721.50

Offering a wider option for customers, the new Triton VGT will complement the current Triton line-up, consisting of the Triton 2.5-litre 4×4 with automatic and manual transmissions, Triton Standard 2.5-litre 4×4 manual and Triton Lite 2.5-litre 4×2 manual.

Standard Features
The Triton offers the best in class turning radius of 5.9 metres. It is also fitted with a Hybrid Limited Slip Differential (LSD) that gives excellent off-road response. Hybrid LSD combines the torque-sensing benefit of helical gears and the speed-sensing of a viscous coupling unit, all designed to work alongside ABS and EBD, which are standard.

Power is channelled to the wheels via Mitsubishi’s Easy Select 4WD system which allows the driver to ‘shift on the fly’ from 2WD to 4WD at speeds of up to 100km/h.

Unique to the Triton, its informative RV meter displays travel data such as range, average speed, fuel consumption and also a digital compass, barometer, altimeter and outer temperature.




プロフィール

「[整備] #eKスペース ディーラー にて 車検 実施 https://minkara.carview.co.jp/userid/227005/car/3304393/8256649/note.aspx
何シテル?   06/07 14:17
三度のメシより 三菱のクルマが好きな三菱バカです。 特に日本仕様と細部が微妙に あるいは全く異なっていたり 日本でリリースされていないなどの 海外仕...
みんカラ新規会員登録

ユーザー内検索

愛車一覧

三菱 eKスペース 三菱 eKスペース
B37A ミツビシ eK スペース 4WD の 新車 を 地元 の ディーラー より ...
三菱 アイ 三菱 アイ
あまり お目 に かかれない 純正色 ライトブルーメタリック の かわいらしい 相棒 ...
三菱 RVR 三菱 RVR
2017 モデル から 新車 の 2020 モデル に 乗り換えました。 新しい ...
三菱 RVR 三菱 RVR
僅か 8ヶ月 しか 販売 されなかった ダイナミックシールドフェイス の 2017 ...
© LY Corporation