• 車種別
  • パーツ
  • 整備手帳
  • ブログ
  • みんカラ+

アクア eK スペース G 4WDのブログ一覧

2014年06月06日 イイね!

欧州仕様 ミツビシ アウトランダー PHEV 燃料 満タン / フル充電 で 830 km 走破 達成 : オランダ ・・・・

欧州仕様 ミツビシ アウトランダー PHEV 燃料 満タン / フル充電 で 830 km 走破 達成 : オランダ ・・・・











オランダ三菱 ( Mitsubishi Motor Sales Nederland B.V. ) は 4日

スイス の ドライバー が  欧州仕様 ミツビシ アウトランダー PHEV  で

燃料タンク 満タン / バッテリー フル充電 / ノンストップ による テスト走行 にて

なんと  830 km  を 走破 した 記録 を 達成 した 事 を

プレスリリース にて 発表 しました。


※ Photo by Mitsubishi Motor Sales Nederland B.V.






今回 記録 を 成し遂げたのは スイス人 の ドライバー フェリックス Egolf 氏 で

同氏 は スイス では 経済的 且つ 効率的 な 運転 方法 と 技術 により

使用燃料 を 最小限 に とどめ 長距離 を 走破 すること が 出来る ドライバー と して

有名 な 方 で “ ハイパーマイラー ( Hypermiler ) ” の 異名 を 持ち

以前 には   こちら   と   こちら   の 記録 も 成し遂げた 方 です。






ドライバー の フェリックス Egolf 氏 は

5月12日 に スイス の 都市 ヘルキンゲン を スタート し

ルクセンブルク / ベルギー を 通って オランダ 入り

ゴール の アムステルダム には 5月14日 に 到着。


行程 の うち 38% は 丘陵地 / 高速道路 だった との 事。









アムステルダム 到着時 の 走行距離 は 729 km だったようですが

まだ 余力 が あったため フェリックス Egolf 氏 は さらに 走行 を 続け

最終的 には 830 km 走破 と 言う 驚異的 な 記録 を 達成 しました。


















この 記事 の ソース は   こちら


関連記事 は   こちら   と   こちら   と   こちら



【 Mitsubishi Motor Sales Nederland B.V. : Press Release 】


Amstelveen, 4 juni 2014

Nonstop proefrit: 830 km met Mitsubishi Outlander PHEV

Van Zwitserland naar Nederland op één volle tank en één volle accu

De Zwitserse Mitsubishi-importeur heeft aangetoond dat de door de fabriek opgegeven actieradius van de plug-inhybride Mitsubishi Outlander PHEV in de praktijk werkelijk haalbaar is. Met een verbruik van 5,44 l en 1 kWh/100 km is zelfs 830 km mogelijk.

Mitsubishi Motors claimt voor de plug-inhybride Outlander PHEV een actieradius van 824 kilometer in de gecombineerde hybridemodus. De Zwitserse Mitsubishi-importeur wilde weten of dat in de praktijk ook haalbaar is en schakelde daarvoor de Zwitser Felix Egolf in – een pionier op het gebied van ultrazuinig rijden over lange afstanden.
Egolf vertrok op 12 mei in een hybride Outlander van het hoofdkwartier van de Zwitserse importeur in Härkingen en reed via Basel en de Vogezen naar Metz. Daarvandaan kwam hij via Luxemburg en België in Nederland. Eindpunt van de reis was de Nederlandse Mitsubishi-importeur in Amstelveen, waar Egolf op 14 mei arriveerde. De route begon in heuvelachtig gebied en 38 procent van de reis voerde over snelwegen.

Geslaagd met vlag en wimpel

Bij aankomst in Amstelveen gaf de kilometerteller 729 kilometer aan en de resterende actieradius was nog eens ruim 90 kilometer. Vervolgens reed Egolf met de Outlander PHEV voor een fotoshoot nog naar Amsterdam en Utrecht. De boordcomputer gaf een kilometerstand van ruim 830 aan toen de Outlander PHEV voor het eerst sinds het vertrek weer werd volgetankt. Er ging 45,14 liter benzine in de tank, wat betekent dat het verbruik 5,44 l/100 km bedroeg. Het elektriciteitsverbruik bedroeg ongeveer 1 kWh/100 km.
Mitsubishi Motors geeft volgens de officiële norm een actieradius op van 824 kilometer. Dat blijkt dus in de praktijk daadwerkelijk haalbaar. Natuurlijk moet de berijder goed anticiperen in het verkeer en slim gebruikmaken van de plug-inhybridetechniek. Dat wil zeggen: de accu opladen tijdens het rijden (CHARGE) of de energie opslaan (SAVE) en voortdurend het regeneratiesysteem benutten, waarmee tijdens het remmen elektriciteit wordt opgewekt, die wordt opgeslagen in de accu.
De Mitsubishi Outlander PHEV is verkrijgbaar vanaf 39.990 euro.

Schoonste vierwielaangedreven SUV

De innovatieve Mitsubishi Outlander PHEV werd in november 2013 geïntroduceerd. Het is ’s werelds eerste vierwielaangedreven SUV met plug-inhybridetechniek. De schoonste 4×4 SUV laat een CO2-emissie van slechts 44 g/km noteren en heeft energielabel A.
De Outlander PHEV wordt aangedreven door drie motoren: twee elektromotoren en een benzinemotor. Het systeemvermogen bedraagt 203 pk (149 kW) en biedt het beste van drie werelden:





Posted at 2014/06/06 15:16:31 | コメント(1) | トラックバック(0) | 三菱自動車 海外事情 | 日記
2014年06月06日 イイね!

三菱自動車 水島工場 に “ 日産手法 ” : 日刊自動車新聞 ・・・・

三菱自動車 水島工場 に “ 日産手法 ” : 日刊自動車新聞 ・・・・












< 日刊自動車新聞 関連記事 以下抜粋 >



三菱自動車 水島工場 に “ 日産手法 ”


【 日刊自動車新聞 : 2014-06-06 】



三菱自動車 は 生産システム の 一部 に

日産自動車 の 生産手法 を 採用 していく 方針 を 明らか に した。


軽自動車 など を 生産 する 水島製作所 ( 岡山県 倉敷市 ) の 敷地内 に

部品メーカー が プレス部品 など を 生産 する ライン を 設置 し

車両組み立てライン に 部品 を 直接 供給 する 体制 を 構築 する。


物流コスト を 低減 するとともに

車両 と 同期 生産 することで 在庫 も 削減 する。


物流コスト が かさむ 大物部品 を 中心 に 年内 に スタート

敷地内 から 供給 する 部品 の 種類 を 徐々 に 増やしていく 計画 だ ・・・・。




この 記事 の ソース は   こちら



※ 以下 Photo by  岡山県観光総合サイト おかやま旅ネット





 





関連情報URL : http://www.netdenjd.com/
Posted at 2014/06/06 14:17:46 | コメント(0) | トラックバック(0) | 三菱自動車 関連情報 | 日記
2014年06月06日 イイね!

三菱自動車 低燃費 エンジン 開発 急ぐ : 日本経済新聞 ・・・・

三菱自動車 低燃費 エンジン 開発 急ぐ : 日本経済新聞 ・・・・
















< 日本経済新聞 関連記事 以下抜粋 >


三菱自 低燃費 エンジン 開発 急ぐ


【 日本経済新聞 : 2014-06-06 】



三菱自動車 は 2016年度 を めどに

燃費性能 に 優れる 新型 エンジン 2種 を 開発 する。


欧州 などで 主流 の 過給器 ( ターボ ) を 使った 直噴エンジン と

小型 ディーゼル の 2種 で 燃費 と 走行性能 を 両立 し

燃費規制 強化 が 予想 される 新興国市場 開拓 に 生かす。


プラグインハイブリッド車 ( PHV ) など に 加え

既存 の エンジン でも 高効率化 を 進め エコカー の 種類 を 増やす ・・・・。




この 記事 の ソース は   こちら   




↓ は 1.8 ℓ 直4 DOHC 16V Di-D MIVEC 4N13 クリーンディーゼルエンジン






↓ は 2.2 ℓ 直4 DOHC 16V Di-D 4N14 クリーンディーゼルエンジン








Posted at 2014/06/06 13:56:44 | コメント(0) | トラックバック(0) | 三菱自動車 関連情報 | 日記

プロフィール

「[整備] #eKスペース 夏タイヤ ⇒ 冬タイヤ へ 換装 https://minkara.carview.co.jp/userid/227005/car/3304393/8412032/note.aspx
何シテル?   10/26 14:08
三度のメシより 三菱のクルマが好きな三菱バカです。 特に日本仕様と細部が微妙に あるいは全く異なっていたり 日本でリリースされていないなどの 海外仕...
みんカラ新規会員登録

ユーザー内検索

愛車一覧

三菱 eKスペース 三菱 eKスペース
B37A ミツビシ eK スペース 4WD の 新車 を 地元 の ディーラー より ...
三菱 アイ 三菱 アイ
あまり お目 に かかれない 純正色 ライトブルーメタリック の かわいらしい 相棒 ...
三菱 RVR 三菱 RVR
2017 モデル から 新車 の 2020 モデル に 乗り換えました。 新しい ...
三菱 RVR 三菱 RVR
僅か 8ヶ月 しか 販売 されなかった ダイナミックシールドフェイス の 2017 ...
© LY Corporation