• 車種別
  • パーツ
  • 整備手帳
  • ブログ
  • みんカラ+

アクア eK スペース G 4WDのブログ一覧

2013年03月23日 イイね!

中国版 ミツビシ ミラージュ ディンゴ = 哈飛汽車 賽馬 : 前期 中期 後期型 ・・・・

中国版 ミツビシ ミラージュ ディンゴ = 哈飛汽車 賽馬 : 前期 中期 後期型 ・・・・














三菱自動車 の 正規 の 技術供与 に 基づいて

中国 哈飛汽車 が ライセンス生産 している  哈飛汽車 賽馬  です。









哈飛汽車 賽馬 は 中国版 の ミツビシ ミラージュ ディンゴ で

本家 日本仕様 ミツビシ ミラージュ ディンゴ のような スマートシフト の 設定 は 無く

フロアシフト 5MT 仕様 のみ と なっていました。






哈飛汽車 賽馬 には フロアシフト 5MT 仕様 の 他 に リアバンパー には

これまた 本家 日本仕様 ミツビシ ミラージュ ディンゴ には 存在 していなかった

リアフォグランプ  が 装備 されています。






フロントマスク は 前期 / 中期 / 後期 と 3タイプ に フェイスリフト され

前期型 以外 は 哈飛汽車 オリジナル の 意匠 と なっています。


また 哈飛汽車 賽馬 は かつて

Hafei Simbo の ネーミング で ロシア にも 輸出 されていました。

( = フロアシフト 4AT 仕様 の 設定 有 )







< 哈飛汽車 賽馬 : 前期型 >












< 本家 日本仕様 ミツビシ ミラージュ ディンゴ : 前期型 >












< 哈飛汽車 賽馬 : 中期型 >


















< 哈飛汽車 賽馬 : 後期型 >





















搭載 される パワーユニット は

三菱自動車 の 中国 に おける パワートレイン 合弁工場

哈爾濱東安汽車發動機製造有限公司 ( DAE ) 生産 の

1.5 ℓ 直4 SOHC 16V 4G15S

ヘッドカバー には “ MITSUBISHI TECH ” の ロゴ が ・・・・



< 哈飛汽車 の 哈飛汽車 賽馬 の アピールポイント >


哈飛賽馬是引進三菱DINGO車型進行哈飛品牌改進的產品,
賽馬采用三菱動力的4G15S系列發動機。
哈飛賽馬作為家庭用車,
以其經濟、耐用、超大的內部空間贏得了市場的認可。
目前在銷的賽馬車型是其第三代改款,
前臉由前兩代的硬朗大氣逐漸向時尚流線型轉化。
廂式設計車身目前正在成為當今小型轎車發展的潮流,
老當益壯的賽馬將再創佳績。



※ ↑ の アピールポイント の 訳 ( = 直訳 です )


哈飛汽車 賽馬 は ミツビシ ディンゴ を 改良 した モデル で

三菱製 4G15S シリーズ エンジン を 採用 し 搭載 しています。

哈飛汽車 賽馬 は 経済的 / 耐久性 に 優れ 広い 室内空間 を 持った

ファミリーカー として 市場 の 認識 を 獲得 しています。

第三世代 の フェイスリフト にて フロントマスク は 徐々 に 合理化 され

タフな 雰囲気 を 持った 前二世代 の モデル から ファッショナブル に 変身。

ボディ の デザイン は 今日 の 小型車 の 新たな トレンド へと 発展 しています。






< 本家 日本仕様 ミツビシ ミラージュ ディンゴ : 後期型 >


※ 特仕モデル : シュタイフ テディベア エディション  詳細 は   こちら












< 哈飛汽車 賽馬 の ロシア仕様 : Hafei Simbo >















< 本家 日本仕様 ミツビシ ミラージュ ディンゴ エアロ >










< 動画 : 哈飛汽車 賽馬 の ロシア仕様 Hafei Simbo の インプレ >







< 動画 : 本家 日本仕様 ミツビシ ミラージュ ディンゴ 前期型 PV >







2013年03月22日 イイね!

2013 款 中国仕様 三菱 翼神 ( LANCER EX ) 官方図片 : 中国 ・・・・

2013 款 中国仕様 三菱 翼神 ( LANCER EX ) 官方図片 : 中国 ・・・・














↓ は 先日 記事 に UP した 登場 間近 の

2013 款 中国仕様 三菱 翼神 ( LANCER EX )

( = ミツビシ ギャラン フォルティス ) の オフィシャルイメージ ( 官方図片 ) です。


※ 2013 款 = 2013 モデル


この オフィシャルイメージ ( 官方図片 ) は 恐らく

壁紙用 として 作成 されたもの と 思われますが

スケートリンク上 ? を 疾走 している イメージ の

2013 款 中国仕様 三菱 翼神 ( LANCER EX ) が 描かれています。


2013 款 中国仕様 三菱 翼神 ( LANCER EX ) の 詳細 は

こちら   を 参照 下さい。
























< 参考 比較用 : 2011 款 中国仕様 三菱 翼神 ( LANCER EX ) 官方図片 >





















< 参考 比較用 : 2012 款 中国仕様 三菱 翼神 ( LANCER EX ) 官方図片 >













関連記事 は

こちら   と   こちら   と   こちら   と

こちら   と   こちら   と   こちら   と

こちら   と   こちら   と   こちら   と

こちら




 
関連情報URL : http://www.lancer-ex.com/
2013年03月22日 イイね!

It’s not an Illusion - It’s The All-New Mitsubishi Mirage : UK ・・・・

It’s not an Illusion - It’s The All-New Mitsubishi Mirage : UK ・・・・









英国三菱 ( Mitsubishi Motors UK ) は 20日

英国仕様 ミツビシ ミラージュ  を 正式 に 発表 しました。


※ Photo by Mitsubishi Motors UK






欧州 他地域 向け の ミツビシ ミラージュ は

ミツビシ スペーススター ( Mitsubishi Space Star )  の ネーミング に

変更 されて リリース されますが 英国仕様 は 変更 されず そのまま

ミツビシ ミラージュ ( Mitsubishi Mirage )  と なります。






※ 右側 テールコンビランプ の バックランプ部 は リアフォグランプ です。






英国仕様 ミツビシ ミラージュ は

1.0 ℓ 直3 DOHC 12V MIVEC 3A90 + 5MT  

1.2 ℓ 直3 DOHC 12V MIVEC 3A92 AS&G + 5MT を

搭載 した モデル が 導入され ( AS&G は 1.2 ℓ 3A92 搭載 モデル のみ )

INVECS-Ⅲ CVT は トップグレード の Mirage 3 にのみ オプションモデル として

設定 されます。















グレードは

1.0 ℓ 直3 DOHC 12V MIVEC 3A90 + 5MT を 搭載 した

エントリーグレード の Mirage 1


1.2 ℓ 直3 DOHC 12V MIVEC 3A92 AS&G + 5MT を 搭載 した

ミドルグレード の Mirage 2


1.2 ℓ 直3 DOHC 12V MIVEC 3A92 AS&G + 5MT を 搭載 した

トップグレード の Mirage 3 の 3タイプ を 設定。


※ トップグレード の Mirage 3 には

   INVECS-Ⅲ CVT 搭載 モデル を オプション 設定






車両価格 は £ 8,999 ~ £ 12,999 の 設定。









ボディーカラー は

ポーラーホワイトソリッド / アイゼングレーメタリック / スターライトシルバーメタリック

ポップグリーンメタリック / レッドメタリック / リーフブルーメタリック / ホワイトパール

コスモスブラックメタリック の 8色 を 設定。







































【 Mitsubishi Motors UK : Press Release 】


It’s not an Illusion - It’s The All-New Mitsubishi Mirage

Mar 20, 2013

CIRENCESTER, UK – Mitsubishi Motors in the UK is pleased to confirm the long awaited arrival of the all-new Mitsubishi Mirage.

The Mitsubishi Mirage is an A-segment car that’s stylish, well-equipped and practical. Mitsubishi Motors has completely reviewed the small car concept to deliver a rational, no-nonsense product with the quality and reliability for which Mitsubishi is so well-known. Lighter, faster and with impeccable environmental credentials, this is one Mirage that’s very real – and very much a car of its time.

Be Safe, Not Sorry

There’s no doubt buyers will be impressed with how Mirage looks from the outside – and they’ll love the inside of the vehicle too. The airy and comfortable cabin cocoons its occupants in a pleasant, well-designed and above all, safe, environment. Mirage is constructed using Mitsubishi’s ‘RISE’ safety body design - Reinforced Impact Safety Evolution - and involves the use of a massively strong monocoque structure made from ultra-high tensile steel.

The body is designed to ensure maximum crash protection from all angles and directs impact forces away from the occupants. Although certain parts of the car might be damaged in any impact, the passengers will remain within a steel safety cell. Impact testing showed Mirage has the highest collision safety among its class in Japan.

In addition, all Mirage variants have as standard:

• Driver’s SRS front airbag
• Passenger’s SRS front airbag with cut-off switch
• Drivers & passenger’s side & curtain airbags
• ABS with EBD
• Active Stability Control (ASC) with Traction Control
• Hill-start assist (CVT only)
• Brake assist system
• Emergency Stop System (ESS)
• Child protection rear door locks
• Engine immobiliser
• Daytime running lights
• RISE [1] occupant protection

Under the Bonnet

Mirage is powered by a new generation of lightweight and compact petrol engines. For UK buyers, there are two alternatives: a frugal, low-friction 1.0-litre on Mirage 1; and a 1.2-litre three-cylinder engine for Mirages 2 & 3. Auto Stop & Go will be standard on the 1.2-litre engine.

Mirage 1, 2 and 3 are available with a five-speed manual transmission while a CVT auto option is available on the top-specification Mirage 3. The 1.0-litre unit produces 71PS with 88Nm of torque while the 1.2 variant produces 80PS with 106Nm of torque.

Green Thinking

Mirage is equipped with the full palette of low CO2technologies. In addition to the followingtechnologies:

• Auto Stop & Go
• Regenerative braking system
• High-efficiency alternator
• Intelligent battery sensor
• 165/65R14 low-friction tyres,

The car also has a clever three-bar ‘Eco Drive Assist’ display in the instrument cluster which gives a visual indication of how economically the vehicle is being driven based on current fuel consumption and vehicle speed.

Last but not least, as an alternative to the standard five-speed manual gearbox, Mirage can be fitted with the newest version of Mitsubishi’s INVECS-III CVT wide-ratio transmission which now uses a sub-gear train to deliver better acceleration and fuel economy.

Extending the engine speed range over which the lock-up clutch engages and optimisation of transmission control have contributed to a further reduction in fuel consumption without affecting acceleration performance.

Step it up a Gear

The Mirage is powered by a new generation of lightweight and compact three-cylinder petrol engines, available in either 1.0-litre or 1.2-litre displacements. Lively and thrifty, both use Mitsubishi’s variable valve timing system.

Something for Everyone!

Mirage 1: 1.0L Manual

• 14” Steel wheels with wheel colours
• Front electric windows
• Side air bags
• Tyre repair kit
• Front accessory socket
• AM/FM radio/CD player with two speakers
• Glovebox USB terminal
• Stability and traction control

Mirage 2: 1.2L AS&G Manual [2]

• Manual air-conditioning
• Pollen filter
• Remote central locking
• Roof spoiler
• Rear power windows
• Autolights and rain sensing wipers
• Electrically adjustable door mirrors
• Colour keyed door mirrors
• Colour keyed exterior door handles
• Outside temperature gauge
• Tachometer
• Rear parcel shelf
• 2 x rear speakers
• Courtesy lamp in luggage area
• Driver’s seat height adjuster
• Privacy glass
• Bright interior door handles & silver air vent surrounds
• B-pillar black out

Mirage 3: 1.2L AS&G Manual and CVT[3]

•  15” Alloy wheels (14” on CVT derivatives)
•  Leather steering wheel & gear knob
•  Front fog lamps
•  Keyless entry system with push button start
•  Automatic air-conditioning with pollen filter
•  Front & rear parking sensors

Money Talks [4]

We are pleased to announce that the Mirage has been competitively priced as follows:

• Mirage 1 = £8,999
• Mirage 2 = £10,999
• Mirage 3 = £11,999
• Mirage 3 CVT = £12,999

Metallic and pearlescent paint is available for £420 inclusive of VAT.

Future Proof

The average residual value across all variants of Mirage is 41%, this is above the average of the competitive basket at 39 per cent.

Mirage 2 and 3 (M/T) have a residual value of 41 per cent. The entry-level Mirage has the strongest RV at 44 per cent.

Colour Me Happy

Keenly anticipated by Mitsubishi’s dealer network, the Mitsubishi Mirage will be available to buy in the following colours [5]:

• Polar White (Solid)
• Eisen Grey (Metallic)
• Starlight Silver (Metallic)
• Pop Green (Metallic)
• Red (Metallic)
• Reef Blue (Metallic)
• Cosmos Black (Metallic)
• White Pearl (Pearlescent)

TLC

The Mirage has a 3-year / unlimited mileage warranty together with a pan-European roadside assistance package. The service interval for the Mirage is 12,500 miles/12 months (whichever occurs first). Mitsubishi’s extremely competitive Service Plan (MSP), covering the first three scheduled services can be purchased at the following:

• Mirage 1 - £350
• Mirage 2 - £350
• Mirage 3 - £350
• irage 3 CVT - £375

The Mitsubishi Pack [6] is available for all models at £199.99 and includes:

• Front & rear mat set
• Front & rear mud flaps
• Front & rear door sill protectors
• Textile boot mat

View from the Top

Managing Director of Mitsubishi Motors in the UK, Lance Bradley, said:

“Mirage has been designed from the ground up with emissions in mind. It’s going to be the only model on sale in the UK where every car in the range emits 100g/km CO2 or less, meaning no road tax or London Congestion Charge on any Mirage.

“People are worried about fuel prices and the environment just as we’re launching a small car that looks funky, is great to drive but is doing an amazing 67mpg and delivering incredibly low emissions figures. It’s the perfect car for us, we’re very excited!”

In a Nutshell

The Mitsubishi Mirage is the lightest, most aerodynamic and most efficient petrol-powered five-door hatchback range on the market. The Mirage has been designed with clear objectives, offering a stylish, well equipped and practical small car.

Throughout the design and production process, the focus has very much been on extensive weight reduction with the extensive use of high-tensile steel and exhaustive wind tunnel testing.

All this effort has resulted in a car that:

• Is the only model in the UK today to offer 100g/km CO2
  or less across the whole range, resulting in zero Vehicle Excise
  Duty and no London Congestion Charge
• Boasts fuel economy across the range of between 65.7
  and 68.9mpg (combined)
• Has enhanced specification levels against its predecessor,
  the Colt, itself a firm favourite among Mitsubishi customers

The Mitsubishi Mirage is a stylish new small car which offers our customers outstanding fuel economy, zero VED emissions, excellent packaging, a great specification and all at a competitive price.

And did you know…

• The whole Mirage range produces a maximum of
  100g/km CO2 emissions – which means that every model is
  exempt from road tax.
• Low emissions but high in specification.
  The Mirage 3 comes with alloy wheels, a keyless entry system,
  rear power windows, climate control, auto lights and auto wipers.
•  It’s exempt from the London Congestion Charge.
•  It’s economical: Everything about Mirage is
  designed to make it more efficient.
•  It’s aerodynamic: The most aerodynamic vehicle
  in its class. We could blind you with science
  but it’s easier to say that it’s more aerodynamic that a
  Porsche Boxster.
•  The new Mirage can achieve up to 68mpg –
  that’s class leading fuel economy.
•  A generous 235-litre luggage area which increases to
  600-litres with the seats folded.
•  It’s in great shape; It’s extremely strong yet weighs
  just 845kg making it lightest in class.
•  Clean and simple ‘Zen’ design of the interior is
  elegant and practical.
•  Styling allows the driver to see the front of the bonnet,
  for exceptional ease of manoeuvrability.
•  The Mirage has the best turning circle in its class.
•  Car boasts Mitsubishi’s RISE safety body design.






2013年03月21日 イイね!

ミツビシ ・ モーターズ ・ タイランド 累計 輸出台数 200万台 を 達成 ・・・・

ミツビシ ・ モーターズ ・ タイランド 累計 輸出台数 200万台 を 達成 ・・・・










< 三菱自動車 プレスリリース 以下抜粋 >



2013年 03月21日



ミツビシ ・ モーターズ ・ タイランド 累計 輸出台数 200万台 を 達成



ミツビシ ・ モーターズ ・ タイランド ( 社長 : 村橋 庸元 以下 MMTh ) は

MMTh の 前身 である MSC ( MMC Sittipol Co., Ltd. ) が

1988年 に 輸出 を 開始 して 以来 の 累計 輸出台数 が 200万台 に 達したこと を

発表 しました。



3月19日 に ラムチャバン港 で 開催 された 累計 輸出 200万台 達成 記念式典






MMTh は 同時 に タイ 国内販売 100万台 を

また 累計 生産 300万台 を 達成 しています。


今後 タイ 国内販売 及び タイ からの 海外輸出 の 両面 で

一層 の 伸長 が 見込まれること を 踏まえ MMTh は 10億バーツ を 投じ

現在 46万台 の 生産能力 を 2013年度中 に 51万台 に 能力 増強 します。






また タイ 生産車 の 品質強化

生産維持開発 の 現地化 / アセアン地域 の 市場 ・ 技術情報 の

収集機能強化 などを 目的 に R&D の 強化 を 図ります。









3月19日 に MMTh ラムチャバン工場 が 隣接 する

ラムチャバン港 で 開催 された 累計 輸出 200万台 達成 記念式典 に 出席 した

三菱自動車 の 益子 修 社長 は

「 1988年 1月 アセアン域内 から 最初 の 自動車 輸出 として

カナダ向け に 420台 の “ ランサー チャンプ ” を 輸出 して 以降

三菱自動車 は タイ を 海外主要生産拠点 と 位置付けて

積極的 に 輸出事業 に 取り組んできました。









ここ タイ で 生産 された 200万台 もの クルマ が

世界 140 以上 の 国 と 地域 に 渡り 愛用 されていることを

大変 誇り に 思います。

次 の 100万台 も 3 ~ 4年 の うちに 達成 し 引き続き

タイ自動車産業 とともに 発展 していくこと を 望みます 」 と 述べました。






























































Posted at 2013/03/21 15:10:11 | コメント(0) | トラックバック(0) | 三菱自動車 海外事情 | 日記
2013年03月20日 イイね!

Mitsubishi Mirage Evolution X !? : Thailand ・・・・

Mitsubishi Mirage Evolution X !? : Thailand ・・・・











↓ は タイ仕様 ミツビシ ミラージュ を 大改造 して 製作 された チューンドモデル

ミツビシ ミラージュ エボリューション X  との 事。


詳細 は 不明 ですが ワンオフ 製作 された ワイドボディーキット により

大胆 な エボルック に 仕上げられています。


↓ は 製作中 から 完成 までの 過程 です。




































タイ仕様 ミツビシ ミラージュ の ドレスアップ事情 関連記事 は

こちら   と   こちら   と   こちら   と   こちら   と

こちら   と   こちら   と   こちら   と   こちら   と

こちら   と   こちら   と   こちら   と   こちら   と

こちら   と   こちら   と   こちら   と   こちら   と

こちら   と   こちら   と   こちら   と   こちら   と

こちら   と   こちら   と   こちら




プロフィール

「[パーツレビュー] #eKスペース 日産(純正) ルークス ハイウェイスター X 前期型 純正 アロイホイール 14インチ https://minkara.carview.co.jp/userid/227005/car/3304393/13569804/parts.aspx
何シテル?   08/09 18:51
三度のメシより 三菱のクルマが好きな三菱バカです。 特に日本仕様と細部が微妙に あるいは全く異なっていたり 日本でリリースされていないなどの 海外仕...
みんカラ新規会員登録

ユーザー内検索

<< 2013/3 >>

愛車一覧

三菱 eKスペース 三菱 eKスペース
B37A ミツビシ eK スペース 4WD の 新車 を 地元 の ディーラー より ...
三菱 アイ 三菱 アイ
あまり お目 に かかれない 純正色 ライトブルーメタリック の かわいらしい 相棒 ...
三菱 RVR 三菱 RVR
2017 モデル から 新車 の 2020 モデル に 乗り換えました。 新しい ...
三菱 RVR 三菱 RVR
僅か 8ヶ月 しか 販売 されなかった ダイナミックシールドフェイス の 2017 ...
© LY Corporation