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アクア eK スペース G 4WDのブログ一覧

2013年11月12日 イイね!

Mitsubishi Attrage officially launched in Malaysia ・・・・

Mitsubishi Attrage officially launched in Malaysia ・・・・











ミツビシ ・ モーターズ ・ マレーシア ( Mitsubishi Motors Malaysia : MMM ) は

今日 12日 ニューモデル

マレーシア仕様 ミツビシ アトラージュ  を

正式 に 発表 しました。






マレーシア仕様 ミツビシ アトラージュ は

スタイリッシュ で 広々 と した セダンボディ に 21 km / ℓ の

最も 燃料効率 の 良い エコセダン として 訴求。









マレーシア仕様 ミツビシ アトラージュ は 訴求通り

マレーシア市場 では クラス 最高 の 燃費性能 を 誇ります。






パワーユニット は

1.2 ℓ 直3 DOHC 12V MIVEC 3A92 エンジン が 搭載 され

5MT 仕様 / INVECS-Ⅲ CVT 仕様 を 設定。






グレード は SE ( CVT ) / GS ( CVT ) / GL ( 5MT ) の 3グレード 構成。


※ ↓ は 1.2 SE ( 純正オプション 装着 モデル )












カラバリ は

アイゼングレイマイカ / ホワイトパール / クールシルバーメタリック

レッドメタリック / セルリアンブルーマイカ の 5色 を 設定 しています。






純正オプション / アクセサリー も 豊富 に ラインナップ。


⇒   関連記事 は   こちら












ミツビシ ・ モーターズ ・ マレーシア ( Mitsubishi Motors Malaysia : MMM ) は

マレーシア仕様 ミツビシ アトラージュ の 月販目標台数 を

500台 と しています。









< マレーシア仕様 ミツビシ アトラージュ 主要諸元 >






マレーシア仕様 ミツビシ アトラージュ  の 詳細 は   こちら




【 マレーシア仕様 ミツビシ アトラージュ TV-CM 英語版 】







【 マレーシア仕様 ミツビシ アトラージュ TV-CM 中国語版 】









【 Mitsubishi Motors Malaysia ( MMM ) : Press Release 】



Mitsubishi Attrage officially launched in Malaysia

Most fuel efficient eco sedan with 21 km/litre

Kuala Lumpur, 12 November 2013 -

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM), the official distributor of Mitsubishi vehicles in Malaysia, officially launched the new Mitsubishi Attrage today. The Mitsubishi Attrage is Malaysia’s first B-segment eco-sedan in the market.

“The new Mitsubishi Attrage is set to build on the success we have had with the Mitsubishi Mirage compact sedan that was launched a year ago, and will also bring us into a new segment for Mitsubishi in Malaysia. Developed with the concept of “Stylish Eco Sedan” in mind, the new Attrage is a B-segment sedan that provides outstanding fuel-efficiency, in a stylish and spacious sedan body without compromising on driving pleasure,” said Tetsuya Oda, Chief Executive Officer of MMM.

The “Stylish Eco Sedan” boasts superior best-in-class fuel-efficiency at 21 km/l*
*In-house measurement data based on New European Driving Cycle (NEDC). Actual range and fuel consumption may vary depending on driving patterns.

Powered by a modern and lightweight 1.2-litre engine with 80 PS and 106 Nm of torque, the three-cylinder MIVEC unit is paired to either a five-speed manual transmission or the smooth and efficient INVECS-III Continuously Variable Transmission.

The Mitsubishi Attrage starts from an attractive introductory price of RM59,212.50 for the GL (MT). The GS CVT is priced at RM67,978.50, while the top of the range Attrage SE costs RM 75,796.50. All prices are on-the-road without insurance.

The Attrage comes with a warranty of 3 years or 100,000 km, whichever comes first.

Available in three variants, GL (MT), GS and SE, the Attrage is equipped with premium features usually associated with cars from a segment above. Dual-airbags, Anti-Lock Braking System (ABS), Electronic Brake Distribution (EBD), 15-inch wheels and fog lamps are standard across all variants.

The Attrage GS adds on Smart Key (keyless entry) and push start, remote trunk release, digital automatic air-con and leather wrapped steering wheel for a touch of luxury.

The range topping SE builds on this with equipment such as LED daytime running lights, a sporty bodykit, security window film, leather seats and a 2-DIN audio head unit with reverse camera.

Five exterior body colours are available for the fully imported Attrage, and they are Eisen Grey Mica, White Pearl, Cool Silver Metallic, Red Metallic and Cerulean Blue Mica.

The efficiency of the drivetrain combines with optimised aerodynamics (low coefficient drag of 0.29) and reduced rolling resistance to achieve superior fuel economy. In addition, weight has been reduced via the increased usage of high-tensile steel in the structure. The Attrage comes with a lightweight of 875kg for the MT and 905kg for the CVT.

The Attrage, with its compact body size and best-in-class 4.8-metre turning radius, is agile and easy to manoeuvre, making it right at home in the city. Thanks to premium yet affordable packaging, the compact body masks a spacious cabin that is among the largest in its class.

“The Attrage was introduced in Thailand earlier this year, and in the 4 months that it has been on the market, close to 10,000 units have been sold, a very encouraging number in a very competitive segment,” Oda added.

MMM aims to sell 500 units per month.

The company is on target to achieve its yearly sales target of 15,000 units in 2013, for a market share of 4.9% in the non-national segment. (Financial Year April 2013- March 2014).

Last year (Financial Year April 2012-March 2013), Mitsubishi Motors Malaysia sold 12,600 units, with the market share of 4.0% in the non-national segment, and top 5 non-national brand in the segment.

To date, Mitsubishi Motors operates 58 showrooms (out of which 40 are 3S Centres) and 47 service outlets throughout Malaysia. MMM plans to open another 3 more showrooms by end of Financial Year (April 2013-March 2014).

Also present to officiate the launch was also Morikazu Chokki, Senior Executive Officer of Mitsubishi Motors Corporation (MMC) Japan.




2013年11月11日 イイね!

2002 Mitsubishi Lancer : Australia ・・・・

2002 Mitsubishi Lancer : Australia ・・・・












↓ は 2002年 に リリース された

2002 モデル 豪州仕様 ミツビシ ランサー  です。


2002 モデル 豪州仕様 ミツビシ ランサー は

本家 日本仕様 ミツビシ ランサー セディア に 相当 する モデル で

本家 日本仕様 に 搭載 されていた

1.5 ℓ 4G15 / 1.8 ℓ 4G93 GDI エンジン は 搭載 されず

2.0 ℓ 直4 SOHC 16V 4G94 + 5MT / 4AT を 搭載。


グレード は ES / LS / VRX / EXCEED の 4タイプ が 設定 されていました。


VRX は 本家 日本仕様 の スポーティー グレード ツーリング に 相当 します。




< 2002 モデル 豪州仕様 ミツビシ ランサー 2.0 ES >
















< 2002 モデル 豪州仕様 ミツビシ ランサー 2.0 LS >












< 2002 モデル 豪州仕様 ミツビシ ランサー 2.0 VRX >












< 2002 モデル 豪州仕様 ミツビシ ランサー 2.0 EXCEED >





















< 本家 日本仕様 ミツビシ ランサー セディア >


















< 本家 日本仕様 ミツビシ ランサー セディア PV >








2013年11月10日 イイね!

Mitsubishi Attrage Wagon !? ・・・・

Mitsubishi Attrage Wagon !? ・・・・










以前 何度か 記事 で 紹介 した   こちら   の

マレーシア の カーコラ 名人 が  ミツビシ アトラージュ  を

見事 に ワゴンモデル に アレンジ しました。



< Mitsubishi Attrage Wagon >






↑ の 元ネタ ミツビシ アトラージュ






この 記事 の ソース は   こちら





Posted at 2013/11/10 20:56:20 | コメント(0) | トラックバック(0) | 三菱自動車 カーコラ | 日記
2013年11月10日 イイね!

BROOMER DESIGN Mitsubishi Outlander / Pajero : Russia ・・・・

BROOMER DESIGN Mitsubishi Outlander / Pajero : Russia ・・・・










先日   こちら   と   こちら   の

ロシア仕様 ミツビシ アウトランダー の 記事 を UP しましたが

今回 も ロシア仕様 ミツビシ アウトランダー の ドレスアップ事情 の

記事 です。



↓ は “ BROOMER DESIGN ” と 称する ロシア の ブランド の

フロントバンパースポイラー です。


フロントグリル 一体型 の この フロントバンパースポイラーは

センターグリル部 は 一見 レクサス の スピンドルグリル風 の デザイン で

LED デイライト が ビルトイン されています。























↓ は 純正オプション と 思われますが

フロントコーナーエクステンション の 意匠 が 若干 異なっています。

























こちらは “ BROOMER DESIGN ” ブランド の

ロシア仕様 ミツビシ パジェロ 用

フロントバンパースポイラー / フロントグリル で

ミツビシ アウトランダー 用 よりは 若干 アク の 薄い 意匠 と なっています。


こちらの フロントバンパースポイラー にも LED デイライト が

ビルトイン されています。

















この 記事 の ソース は   こちら




2013年11月09日 イイね!

18インチ ⇒ 16インチ インチダウン 冬仕様 へ ・・・・

18インチ ⇒ 16インチ インチダウン 冬仕様 へ ・・・・










来週 の 週間 天気予報 にて ついに 雪 の マーク が 3日程 あったため

今日 地元 の ディーラー にて オイル交換 と ともに 冬タイヤ に 交換 しました。


18インチ ⇒ 16インチ の インチダウン仕様  です。







                           








冬タイヤ は 昨年 前相棒 の 時 に 購入 したもので

スタッドレスタイヤ は  ピレリ アイスコントロール ( 205 / 60 R 16 )

アロイホイール は

MZ 556485  ミツビシ ギャラン フォルティス 前期型 純正

5スポークタイプ 16インチ アロイホイール ( 6.5 J × 16 ) です。 









MZ 556485  ミツビシ ギャラン フォルティス 前期型 純正

5スポークタイプ 16インチ アロイホイール ( 6.5 J × 16 ) は

前期型 スーパーエクシード 純正 / エクシード 純正オプション用 で

ミツビシ ギャラン フォルティス の 純正オプション カタログ には

“ 18インチ車 には 装着 できません ”  と

記載 されています。









ですが ・・・・ 18インチ 標準 の ラリーアート グレード にも

なぜか この 純正 アロイホイール は ピッタリ ジャストフィット でした ・・・・ ( 笑 )









もちろん キャリパー / 足回り などへの 干渉 も 全く ありません。


MZ 556485  ミツビシ ギャラン フォルティス 前期型 純正

5スポークタイプ 16インチ アロイホイール ( 6.5 J × 16 ) の

ラリーアート グレード への 純正流用 装着 可否 は   こちら   で

事前 に 確認済み です。

( = 北米仕様 ミツビシ ランサー スポーツバック ラリーアート への 純正流用 装着例 )













Posted at 2013/11/09 15:00:57 | コメント(1) | トラックバック(0) | MY Lancer Ralliart | 日記

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