2014年01月19日

ドイツ三菱 ( Mitsubishi Motors Deutschland ) は 15日
ドイツ仕様 ミツビシ スペーススター 1.0
( = ミツビシ ミラージュ ) が
現地 ドイツ に おける マイクロカー ガソリン エンジン モデル クラス で
最も 燃費 の 良い 経済的 な モデル として
ドイツ の 自動車メディア Fimenauto が 認定 / 評価 した と
発表 しました。

ドイツ仕様 ミツビシ スペーススター 1.0 は
最大出力 52 kw ( 71 PS ) / 最大トルク 88 Nm を 発揮 する
1.0 ℓ 直3 DOHC 12V MIVEC 3A90 + 5MT を 搭載 し
100 km 走行 で 4.0 ℓ の 燃料消費量 と なっており
低燃費 / 低排出ガス / 低CO2 排出量 が 高く 評価 されました。

また ドイツ仕様 ミツビシ スペーススター 1.0 は 昨年 10月 に
日本 の JAF に 相当 する ドイツ の 自動車連盟 ADAC が
現地 ドイツ に おいて 新車 にて 購入 できる 現行モデル の 中 で
カテゴリー別 にて ランニングコスト が 安い モデル を ランキング し
スモールカー クラス で 堂々 の 1位 を 獲得 しています。
関連記事 は こちら
【 Mitsubishi Motors Deutschland : Press Release 】
Mitsubishi Motors Deutschland
15.01.2014:
Mitsubishi Space Star 1.0 erneut sparsamstes Modell seiner Klasse
Kostenvergleich Microcar-Benziner im Fachmagazin „Firmenauto“
Rüsselsheim, 15. Januar 2014. Wieder einmal bestätigt Mitsubishi Motors seinen exzellenten Ruf als Spezialist für innovative Fahrzeugkonzepte und fortschrittliche Antriebstechnologien: In einem Kostenvergleich des Geschäftswagen- und Flottenmagazins „Firmenauto“ errang der Space Star 1.0*, punktgleich mit einem italienischen Mitbewerber, die „Sparsamkeits-Krone”. „Platz eins bei den sparsamsten Benzinern geht an den Mitsubishi Space Star 1.0“, schreibt Firmenauto. „Er hat eine Leistung von 52 kW (71 PS), ein maximales Drehmoment von 88 Nm und verbraucht 4,0 Liter Kraftstoff auf 100 Kilometer. Er kostet 9.235 Euro und erfüllt die Effizienzklasse B.“
Firmenauto kommt damit zu einem ähnlichen Ergebnis wie schon der ADAC, der im Oktober 2013 in seinem Ranking „Top 10 der kostengünstigsten Neuwagen“ den Space Star als Klassensieger in der Kleinwagenwertung notierte. Die Gesamtkalkulation aus Fix-, Werkstatt- und Betriebskosten sowie Wertverlust ergab 28,7 Cent pro Kilometer – besser geht es in dieser Klasse nicht. Auch im „Eco Test“ des Klubmagazins „ADAC Motorwelt“ (Ausgabe 9/2013) gab Mitsubishis Kleinster eine glänzende Figur ab. „Ganz groß zeigt sich der Space Star bei ADAC EcoTest“, heißt es dort. „Mit einem Verbrauch von 4,4 l/100 km (eigener ADAC Eco Test) und niedrigen Abgaswerten zählt er zu den Besten in seiner Klasse. Damit ist der Mini-Japaner als preiswertes Stadtauto erste Wahl.“
* CO2-Emission kombiniert 96-92 g/km
< Mitsubishi Space Star : Deutschland >
※ Photo by Mitsubishi Motors Deutschland





















Posted at 2014/01/19 14:07:18 | |
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三菱自動車 海外事情 | 日記
2014年01月17日

以前 記事 にも UP した 通り
カナダ三菱 ( Mitsubishi Motor Sales of Canada : MMSCAN ) は 16日
カナダ モントリオール で 開幕 した モントリオール モーターショー 2014 に おいて
三菱自動車 の 新世代 グローバルコンパクトセダン
ミツビシ ミラージュ G4 ( = ミツビシ アトラージュ ) を
北米 初披露 しました。
ミツビシ ミラージュ G4 ( = ミツビシ アトラージュ ) は
ミツビシ ・ モーターズ ・ タイランド で 生産 され
2014年中 には カナダ市場 に 導入 される 計画。
ミツビシ ミラージュ G4 ( = ミツビシ アトラージュ ) は
1.2 ℓ 直3 DOHC 12V MIVEC 3A92 エンジン が 搭載 され
INVECS-Ⅲ CVT / 5MT 仕様 が 設定 される 予定 です。
【 Mitsubishi Motor Sales of Canada ( MMSCAN ) : Press Release 】
Mitsubishi Reveals Mirage G4 Sedan
Consumer Feedback to Influence Launch Plans
Montreal, Quebec (Jan. 16, 2014) –
Mitsubishi Motor Sales of Canada (MMSCAN) will ask auto show visitors here and across Canada to offer opinions on the look, feel, cost and features of a new subcompact sedan before it gets the green-light for sale in Canada.
The Mirage G4, Mitsubishi’s Thailand-built four-door, three-cylinder sedan, will make its North American debut today at the 2014 Salon International de l’auto de Montreal. But company president and CEO, Kenichiro “Kenny” Yamamoto said its future availability in Canada will be based, in part, on consumer opinion.
“Our plan is to showcase the Mirage G4 and gauge what Canadians think of it and what they expect from subcompact sedans in general,” he said. “A solid business case for Mirage was confirmed by the successful 2013 launch of the Mirage hatchback model; with G4, we’re indicating our intention to grow the Mirage line up in Canada.”
When it was launched last September, the 2014 Mirage hatchback became MMSCAN’s first subcompact car. Since then, Mitsubishi dealerships have reported Mirage’s top fuel economy, low entry price and leading warranty are resonating well with customers.
MMSCAN’s vice president, Sales & Marketing, Tony Laframboise said: “We’ve built our brands around a competitive, value-for-money proposition; the Mirage G4 offers the right prerequisites, but let’s hear from consumers first.”
The Mirage G4 is currently sold in several Asian markets. The G4 on display in Montreal, and destined for most Canadian auto shows in 2014, features Mitsubishi’s 1.2-litre, in-line DOHC 12-valve MIVEC three-cylinder engine with a continually variable transmission.
Key G4 technical highlights include Anti-Lock Braking System, Electronic Brake Force Distribution, Keyless Operating System, power-side mirrors with integrated LED-type lamps and 15-inch alloy wheels with 185/55 R15 tires. Overall dimensions are 4,245 mm length, 1,670 mm width, 1,515 mm height and 2,550 mm wheelbase.
The Mirage G4 sedan is a sibling of the Mirage hatchback that is currently sold in Canada. The hatchback is rated at 4.4 L/100 km (64 mpg) in highway driving and is Canada’s most fuel efficient, gasoline-powered subcompact. With a starting price of $12,498, or just under $14,000 inclusive of PDI and shipping, Mirage offers incredible value backed by the best warranty anywhere.
Mirage hatchback is offered in two well-appointed trim levels, ES and SE; both include the standard five-speed manual transmission (5MT) or available Continuously Variable Transmission (CVT).
With an MSRP of $12,498 Mirage ES features seven standard airbags (dual front, front/rear side curtain impact, front-seat side impact and driver’s knee), a suite of safety features including Anti-Lock Braking System, Active Stability Control, Traction Control, Brake Override System, Brake Assist System and Electric Brake Force Distribution plus Mitsubishi’s Reinforced Impact Safety Evolution (RISE) Body System which combines an impact energy-absorbing front end with a high-rigidity cabin structure.
Also standard on Mirage ES P165/65 R14 all-season tires, front disc/rear drum brakes, 140-watt, four-speaker audio system with CD/MP3, halogen headlamps, folding and power side mirrors, intermittent wipers, power front windows, tilt steering, multi-function information display and 60/40 split folding rear seat.
< Mitsubishi Mirage G4 >
※ Photo by Mitsubishi Motor Sales of Canada ( MMSCAN )







Posted at 2014/01/17 13:41:10 | |
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三菱自動車 海外仕様モデル | 日記
2014年01月16日

< 産経ビズ 関連記事 以下 一部抜粋 >
【 業界展望 】 自動車 相次ぐ トップ 交代 も 三菱自 など 後任候補 浮上
【 産経ビズ : 2014-01-16 】
■ 三菱自 有力 な 後任候補 浮上
大手自動車メーカー の トップ 交代 が 相次ぎそうだ。
日本 では 経営改革 に 一区切り が ついた
三菱自動車 の 益子 修 社長 の 交代 が 有力視 される ・・・・
■ 経営改革 に めど
三菱自 は 2,000年 と 04年 の クレーム隠し で 販売 が 低迷 する など
経営危機 に 陥り 三菱グループ 各社 に 約 4,000億円 に 上る
優先株 を 引き受けてもらうなど の 支援 を 受けて 再建 を 進めてきた。
約 9年間 に わたって 経営改革 に 当たってきたのが
三菱商事 から 転身 した 益子 社長 だ。
3月末 までに 約 2,400億円 の 公募増資 を 完了 して 優先株 を 処理 し
14年 3月期 は 2年 連続 の 過去最高益 を 見込む。
中期経営計画 を 昨年 11月 に 発表 し
今後 の 経営方針 に 一定 の 方向性 も 示せた。
こうしたことから
「 社長 を 退き 会長職 に 就任 するのでは 」 ( 自動車 アナリスト ) と いう
見方 も 出ている。
後任候補 には 販売好調 な 軽自動車 「 eK ワゴン 」 を 開発 し
三菱重工業 元社長 の 相川 賢太郎 氏 を 父親 に 持つ
“ プリンス ” の 相川 哲郎 常務
開発 担当 の 中尾 龍吾 常務
益子 社長 の 出身 母体 の 三菱商事 から きた
一寸木 ( ちょっき ) 守一 常務 執行役員 の 名前 が 挙がる。
特に 一寸木 常務 執行役員 は
「 三菱商事 で もっと 出世 しても おかしくない 人材 」 と 評判 が 高い。
三菱自 へは 社長 含み の 人事 とも ささやかれるだけに
本命視 する 声 も ある ・・・・
この 記事 の ソース は こちら
Posted at 2014/01/16 16:09:16 | |
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三菱自動車 関連情報 | 日記