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アクア eK スペース G 4WDのブログ一覧

2016年11月16日 イイね!

Updated 2017 Mitsubishi ASX : Australia ・・・・

Updated 2017 Mitsubishi ASX : Australia ・・・・









豪州三菱 ( Mitsubishi Motors Australia Limited : MMAL ) は

2017 モデル 豪州仕様 ミツビシ ASX  を

発表 しました。









2017 モデル 豪州仕様 ミツビシ ASX  は

他地域仕様 と 同様 ダイナミックシールドフェイス に フェイスリフト。












その他 エクステリア では シャークフィンアンテナ の 採用

内装 では ハイトアジャ スター の 改良

後部 座席 の 快適さ を 向上

レッドステッチ / トリム を 採用 した 新意匠 の シート

シート ヒーター スイッチ を 移設

オーディオシステム の 機能改善等

装備 の 改変 / アップグレード が 実施 されています。





















グレード は

2.0 ℓ 直4 DOHC 16V MIVEC 4B11 を 搭載 する

2.0 LS ( 2WD 5MT / CVT ) / 2.0 XLS ( 2WD CVT )

2.2 ℓ 直4 DOHC 16V Di-D 4N14 を 搭載 する

2.2 LS ( 4WD CVT ) / 2.2 XLS ( 4WD CVT ) を 設定。






2017 モデル 豪州仕様 ミツビシ ASX の 詳細 に ついては   こちら   を

参照 下さい。




2016年11月15日 イイね!

Fabricado no Brasil, Lancer é o sedan com legítimo DNA da Mitsubishi Motors : Brasil ・・・・

Fabricado no Brasil, Lancer é o sedan com legítimo DNA da Mitsubishi Motors : Brasil ・・・・










ブラジル三菱 ( MMCB : MMC Auto motores do Brasil Ltda.) は

ブラジル に おける 車両組立委託先兼販売総代理店 である

MMC Auto motores do Brasil Ltda. ( MMCB ) カタロン工場 で 生産 される

現地生産 モデル

2017 モデル ブラジル仕様 ミツビシ ランサー  を

リリース しました。






2017 モデル ブラジル仕様 ミツビシ ランサー の フロントマスク は

北米仕様欧州仕様豪州仕様 など 他地域仕様 とは 異なり

フェイスリフト は 行なわれておらず

従来 の 逆スラントノーズ / ジェットファイターグリル が 継続 されており

リアビュー の 意匠 も 変更 ありません。





















2017 モデル ブラジル仕様 ミツビシ ランサー は

2.0 ℓ 直4 DOHC 16V MIVEC 4B11 を 搭載 し

グレード は INVECS-Ⅲ スポーツモード 6CVT のみ 設定 される

2.0 GT / 2.0 HLE / 2.0 HL

5MT 仕様 の 2.0 MT の 4グレード が 設定 されます。






トップグレード で あり スポーツモデル でも ある

2017 モデル ブラジル仕様 ミツビシ ランサー 2.0 GT は

ラリーアート バンパー / 電動サンルーフ

7J × 18 アロイホイール ( = ブラジル仕様 オリジナル デザイン )

215 / 45 R 18 タイヤ ( = ADVAN )

サイドエアダム / リアリップスポイラー / ポップアップ式 ヘッドライトウォッシャー

HID ヘッドライト + AFS / クロームマフラーカッター / アロイスポーツペダル

スポーツサスペンション など が 標準装備 されます。

( = 2.0 GT は 日本仕様 の 2.0 スポーツ グレード に 相当 します )
















































内装 では プレミアムブラック ( = ピアノブラック ) の

コンソールパネル / シフトパネル / インパネ オーナメント パネル

ドアトリム オーナメントパネル が 新たに 採用 され 質感 を 向上

また 本革スポーツシート / 7エアバック / オートエアコン

雨滴感応式オートワイパー / オートライトコントロール / オートクルーズ

7インチ タッチスクリーン マルチメディアシステム / アロイスポーツペダル などが

標準装備 と なります。






ミドルグレード の 2017 モデル ブラジル仕様 ミツビシ ランサー 2.0 HLE は

日本仕様 の スーパーエクシード風 の クローム アッパー / ロア グリル を 採用 し

従来 標準装備 で あった 16インチ アロイホイール / タイヤ が

2017 モデル から 2.0 GT と 同様 に

7J × 18 アロイホイール ( ブラジル仕様 オリジナル デザイン )

215 / 45 R 18 タイヤ に アップグレード されています。















その他 7エアバック / 電動サンルーフ / 本革 スポーツシート / オートエアコン

雨滴感応式オートワイパー / オートライトコントロール / オートクルーズ

7インチ タッチスクリーン マルチメディアシステム / アロイスポーツペダル など が

標準装備 され 乗り心地 を 重視 した コンフォートサスペンション を 採用 し

防音 ・ 防振 対策 を 向上 させ 快適性 を 重視 した グレード と なっています。















5MT 仕様 の 2017 モデル ブラジル仕様 ミツビシ ランサー 2.0 MT 

CVT 仕様 の 2017 モデル ブラジル仕様 ミツビシ ランサー 2.0 HL は

ともに エントリーグレード で

6.5 J × 16 アロイホイール + 205 / 60 R 16 タイヤ 標準装備。












カラバリ は

アルパインホワイト / クールシルバー / ロジウムシルバー / ロンドングレイ

オニキスブラック / モナコレッド / バロックブラウン / フォレストグリーン の

8色 を 設定。



2017 モデル ブラジル仕様 ミツビシ ランサー の 詳細 に ついては

こちら   を 参照 下さい。











2016年11月14日 イイね!

中華三菱 Lancer io Sport Wagon 2.0 / 东南三菱 新翼神 旅行车 运动版 !? ・・・・

中華三菱 Lancer io Sport Wagon 2.0 / 东南三菱 新翼神 旅行车 运动版 !? ・・・・











以前 作成 した   こちら   と   こちら   の カーコラ を 加工 して

ステーションワゴン化 した イメージ を 作成 しました。



台湾仕様 を イメージ した

中華三菱 ランサー io スポーツワゴン 2.0


中国仕様 を イメージ した

东南三菱 新翼神 旅行车 运动版  です。



※ 旅行车 は 中国語 で ステーションワゴン

   运动版 は 中国語 で スポーツ仕様 なので

   旅行车 运动版 = スポーツワゴン  と なります。 



自作 イメージ の ため 細部 に 難 あり なのは ご容赦 下さい ・・・・ ( 笑 )



【 中華三菱 ランサー io スポーツワゴン 2.0 】 ( 仮称 )  


※ ↓ は 私 が 加工 / 作成 した イメージ で 架空 の モデル です。

※ クリック で 拡大 表示 されます。






【 东南三菱 新翼神 旅行车 运动版 】 ( 仮称 )  


※ ↓ は 私 が 加工 / 作成 した イメージ で 架空 の モデル です。

※ クリック で 拡大 表示 されます。






↑ の 元ネタ 中華三菱 ランサー io スポーツバック 2.0 ( = カーコラ )  


※ ↓ は 私 が 加工 / 作成 した イメージ で 架空 の モデル です。

※ クリック で 拡大 表示 されます。






↑ の 元ネタ 东南三菱 新翼神 两厢运动版 ( = カーコラ )  


※ ↓ は 私 が 加工 / 作成 した イメージ で 架空 の モデル です。

※ クリック で 拡大 表示 されます。






【 関連情報 URL 】

https://minkara.carview.co.jp/userid/227005/blog/38786666/

https://minkara.carview.co.jp/userid/227005/blog/38810838/



Posted at 2016/11/14 19:29:33 | コメント(0) | トラックバック(0) | 三菱自動車 カーコラ | 日記
2016年11月13日 イイね!

2009 Mitsubishi Lancer 2.4 Aspire : Australia ・・・・・

2009 Mitsubishi Lancer 2.4 Aspire : Australia ・・・・・











かつて 豪州三菱 ( Mitsubishi Motors Australia Limited : MMAL ) が

ラインナップ していた ( = 2013 モデル より 廃止 と なりました ) 

2009 モデル 豪州仕様 ミツビシ ランサー 2.4 アスパイア

です。






2009 モデル 豪州仕様 ミツビシ ランサー 2.4 アスパイア  は

日本仕様 には ラインナップ されなかった 2.4 ℓ モデル で

パワーユニット は 2.4 ℓ 直4 DOHC 16V MIVEC 4B12 を 搭載 し

ミッション は INVECS-Ⅲ スポーツモード 6CVT。






エクステリア は 当時 の 日本仕様 の 2.0 スポーツ と 2.0 スーパーエクシード を

足して 2 で 割ったような ? 意匠 と なっていました。









※ ↓ は 日本仕様 前期型 2.0 スポーツ / 2.0 スーパーエクシード









エクステリア の ディテール は 当時 の 18インチ 仕様 の 日本仕様 2.0 スポーツ に

日本仕様 2.0 スーパーエクシード 純正 の クロームフロントアッパーグリル / ロアグリル

ベルトラインクロームモール / クロームトランクリッドモール が 装着 されたような 意匠 と なり

また ブラックベゼル テールコンビランプ が 採用 されました。









その他 HID ヘッドライト + AFS / フロントエアダム / サイドエアダム

7J × 18 アロイホイール + 215 / 45 R 18 ADVAN A10 タイヤ を 標準装備。






内装 も 同じく 当時 の 日本仕様 の 2.0 スポーツ と 2.0 スーパーエクシード を

足して 2 で 割ったような ? 意匠 と なっており

インスツルメントパネル / シフトパネル / フロントコンソール には 木目調 パネル

シート は ブラック レザー スポーツシート に なります。






機能装備 は ASC / EBD + ABS / 7 SRS エアバッグ / パドルシフト

雨滴感応式 オートワイパー / スマートキーシステム / フルオートエアコン

MMCS / ロックフォード フォズゲート プレミアムオーディオシステム + 9スピーカー


カラバリ は

クールシルバー / エフェクトグレー / レッドメタリック / ホワイトソリッド

ブラックマイカ / シャンパンゴールド の 6色 が ラインナップ されていました。



日本仕様 の アスパイア と 言えば ・・・・

↓ の 知名度 の 全く 無いまま 姿 を 消してしまった 不運 の セダン

EA / EC 系 ミツビシ ギャラン の 姉妹モデル  ミツビシ アスパイア    


※ アスパイア ( ASPIRE ) の 意味 =  “ 大志 を 抱く ” 





























Press Release :

Mitsubishi Motors Australia Limited has announced a 2009 model year update to its popular Lancer small car line-up, the highlight of which is the introduction of a new, range-topping 2.4-litre Aspire sedan.

Designed to widen the appeal of the acclaimed Lancer range which includes three well-equipped sedans and the giant-killing Lancer Evolution performance sedan, the Lancer Aspire brings a fresh level of prestige and performance to the small-car segment.

With a new 2.4-litre engine, the Lancer Aspire offers a more powerful, yet more economical driving experience than many of its competitors – including vehicles from the medium car segment. Generating 125 kW of power @ 6,000 rpm and 226 Nm of torque @ 4,100 rpm, the Lancer Aspire provides the perfect solution to drivers downsizing from larger, less fuel efficient vehicles – especially those who wish to maintain high levels of spirited driving performance without breaking the bank when they visit the bowser.

At the same time, the new Lancer Aspire provides a cosseted driving experience with its unique exterior styling, large 18 inch wheels, and upgraded interior specifications.

Launching the vehicles earlier this week, Mitsubishi’s passenger vehicle product planning manager, Chris Maxted, said the Lancer Aspire 2.4-litre sedan represents a real opportunity for the company in the still-increasing small-car segment.

“We have found that up to 32 per cent of our new Lancer customers are coming to us from both mid- and large-sized passenger vehicles,” Mr Maxted said.

“While they don’t wish to give up the luxuries of a richly appointed cabin or an energetic engine response, they do recognise the need to conserve their resources – and that’s where the Lancer Aspire 2.4-litre sedan is a perfect match.”

The Lancer Aspire’s standard specifications come directly from the ground-breaking Lancer sedan range released just twelve months ago and include a host of safety and comfort features such as Automatic Traction & Stability Control, ABS brakes with EBD, seven SRS airbags, rain sensing wipers and dusk sensing headlamps, “Smart” key entry, climate controlled air-conditioning, electric windows, Bluetooth connectivity and steering wheel mounted paddle-shifters for the standard Continuously Variable Transmission.

But what sets the Lancer Aspire apart, beyond the new 2.4-litre engine, are some important styling and equipment touches.

Externally, the Lancer Aspire can be distinguished by a number of stylish chrome accents, including highlights to the radiator grille, belt line moulding and across the boot lid, as well as a black surround to the rear combination lamp. High Intensity Discharge headlamps with an adaptive front lighting system add to the high-tech appeal of the vehicle, while providing real-world safety benefits to occupants.

The comfortable interior appointments include black leather trimmed seats and a distinctive wood grain finish to the instrument panel, shift panel, and front console.

Music enthusiasts are well catered for in the Lancer Aspire, with the inclusion of a standard Rockford Fosgate premium audio system, one of the most powerful systems in the segment, which sports a 650 watt amp and nine speakers including a sub-woofer.

Finally, to introduce the new variant to the market, Mitsubishi has announced an introductory special which includes the fitting of an optional Multi Communication System with satellite navigation at no extra cost, ensuring the Lancer Aspire represents exceptional value.

The Lancer Aspire will be available in a number of colours from the Lancer line-up palette, including Cool Silver, Effect Grey, Red Metallic, White Solid, Black Mica and Champagne. The vehicle is protected by Mitsubishi’s industry leading and comprehensive five year/130,000 whole vehicle warranty, backed up by its 10 year/160,000 km powertrain warranty and a five year/unlimited km roadside assistance package.

The Mitsubishi Lancer Aspire 2.4-litre prestige sedan, with numerous standard and unique appointments, will be priced at $33,990 (plus statutory and dealer charges) and will be available from Mitsubishi’s 200 plus strong dealer network from September 22nd.

New 2.4-litre engine for Lancer Aspire

The 2.4-litre engine now being offered in Mitsubishi’s new up-market Lancer Aspire was originally developed for use in the company’s popular compact four-wheel drive, the Outlander, and was the result of the World Engine project conducted by Mitsubishi Motors Corporation (MMC), DaimlerChrysler Corporation and Hyundai Motor Company.

While the cylinder block and other basic structural parts of the engine were jointly developed by the three companies, the intake and exhaust manifolds, the cylinder head’s intake and exhaust ports and other elements related to engine tuning were independently developed by MMC.

A major feature of Mitsubishi’s 4B12 2.4-litre engine is its high output and low fuel consumption, thanks to Mitsubishi’s Innovative Valve timing Electronic Control system (MIVEC), which has been applied not only to intake valves but also to exhaust valves. The engine’s cylinder-head intake and exhaust ports and intake and exhaust manifolds are shape-optimized for superior volumetric efficiency. At the same time, friction is suppressed through elastic grinding of the valve stems, adoption of a high-efficiency shroud equipped plastic impeller in the water pump, and the adoption of OW-20 low viscosity oil.

Low exhaust emissions are promoted by the optimized design of the cylinder head intake and exhaust ports, by intake-airflow control yielded by the intake and exhaust MIVEC system, and by injectors that give an ultra micro-droplet fuel spray. At the same time, a double-layered stainless–steel exhaust manifold is positioned at the rear of the engine to suppress the heat capacity of the exhaust system upstream of the catalytic converter, enhancing its quick activation.

MMC ensured the 4B12 2.4-litre engine remained extremely light by choosing die-cast aluminium for the cylinder block, plastic for the cylinder-head cover and intake manifold, and stainless steel for the exhaust manifold. In addition, MMC adopted a compact balancer module with integrated oil pump.

The engine remained compact thanks to the rear exhaust layout which helps limit the engine’s overall width by allowing auxiliaries to be located mainly on the intake side of the engine. A large crushable zone between the engine and body promotes collision safety.




2016年11月12日 イイね!

三菱自動車 来月 「 eK 」 新型 投入 - 不振 の 国内販売 てこ入れ : 産経ビズ ・・・・

三菱自動車 来月 「 eK 」 新型 投入 - 不振 の 国内販売 てこ入れ : 産経ビズ ・・・・













< 産経ビズ ニュース記事 以下抜粋 >



三菱自 来月 「 eK 」 新型 投入

            - 不振 の 国内販売 てこ入れ




【 産経ビズ : 2016年 11月12日 】



三菱自動車 が 燃費データ を 改竄 ( かいざん ) し 一時販売停止 と なった

主力 の 軽自動車 「 eK 」 シリーズ に ついて 一部改良 した 新型車 を

12月 から 来年 1月 に かけて 順次 発売 すること が 11日 分かった。


燃費不正問題 で 不振 が 続く 国内販売 を てこ入れ する。


三菱 から 軽自動車 の 供給 を 受けている 日産自動車 も

同時期 に 一部改良 を 実施 する。


「 eK 」 シリーズ は 「 eK ワゴン 」 と 「 eK スペース 」 の 2車種。

日産 は 「 デイズ 」 「 デイズ ルークス 」 の 車名 で 販売 している。


内外装 を 変更 し イメージ を 改善 する 計画 だ。


三菱 の 10月 の 軽自動車販売 は

前年 同月比 1.4% 増 の 3,895 台 と 2ヶ月ぶり に 増えた。


ただ 社員 や 取引先 ・ 軽自動車 を 生産 する 水島製作所 ( 岡山県 倉敷市 ) の ある

同県 の 自治体 の 購入 が 下支え している と され

本格的 な 回復 には 新型車 の 投入 が 不可欠 と なっている。


三菱 は 11月28日 から 水島製作所 で 夜間勤務 を 再開 し

不正公表前 と 同じ 体制 に 戻す と している。


新型車効果 に よる 販売増 で 稼働率 を 改善 したい 考えだ。


三菱 は 燃費不正 の 発覚 で 4月 に 「 eK ワゴン 」 など

軽自動車 4車種 の 生産 を 中止 し 7月 に 再開 した。


8月 の 販売 は 再開 を 待っていた 顧客 の 購入 や 関係者 の 買い支え も あり

10.8% 増 と 大きく 伸びたが 9月 は 21.6% 減 に 落ち込む など 低迷 している。



この 記事 の ソース は   こちら



※ 新型 ミツビシ eK スペース カスタム / eK スペース の 詳細 に ついては

   ニューモデルマガジン X 2016年 12月号 の 記事 にて 紹介 されています。




【 関連情報 URL 】

http://www.sankeibiz.jp/business/news/161112/bsa1611120500002-n1.htm

http://mag-x.com/



Posted at 2016/11/12 16:31:30 | コメント(0) | トラックバック(0) | 三菱自動車 関連情報 | 日記

プロフィール

「[整備] #eKスペース ディーラー にて 車検 実施 https://minkara.carview.co.jp/userid/227005/car/3304393/8256649/note.aspx
何シテル?   06/07 14:17
三度のメシより 三菱のクルマが好きな三菱バカです。 特に日本仕様と細部が微妙に あるいは全く異なっていたり 日本でリリースされていないなどの 海外仕...
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