• 車種別
  • パーツ
  • 整備手帳
  • ブログ
  • みんカラ+
イイね!
2010年10月02日

2011 Mitsubishi Eclipse At-A-Glance : USA ・・・・

2011 Mitsubishi Eclipse At-A-Glance : USA ・・・・











北米三菱 ( MMNA : Mitsubishi Motors North America ) は 1日

2011 モデル 北米仕様 ミツビシ エクリプス  の 詳細 を

プレスリリース にて 発表 しました。


北米仕様 ミツビシ エクリプス の 2011 モデル は

2.4 GS ・ 2.4 GS Sport ・ 3.8 GT  の 3グレード構成。 

( 以下 の 画像 は 2.4 GS Sport )









2011 モデル 北米仕様 ミツビシ エクリプス では

視覚的 に 洗練 された スポーツクーペ の スタイリング を より 強調 すべく

ルーフ が ブラックアウト されました。






また 2011 モデル 北米仕様 ミツビシ エクリプス は

すべて の グレード に おいて 空力効率 アップ の ため

従来比 で 車高 が 15 mm ダウン されています。









センターコンソール には 新たに 12V の アクセサリーコンセント を 追加。



























2.4 GS ・ 2.4 GS Sport には

最大出力 162 PS を 発揮 する

2.4 ℓ 直4 SOHC 16V MIVEC 4G69 に 

5MT ・ スポーツモード 4AT を 搭載。






3.8 GT には

最大出力 265 PS を 発揮 する

3.8 ℓ V6 SOHC 24V MIVEC 6G75 に 

6MT ・ スポーツモード 5AT を 搭載。







< 2011 モデル 北米仕様 ミツビシ エクリプス : 主要装備 >


2.4 GS


・ ブラックアウトルーフ

・ CD / MP3 オーディオシステム + 6スピーカー

・ 18インチ アロイホイール

・ 50 : 50 分割 折りたたみ式 リアシートバック

・ エアコン

・ デュアルステージ フロント SRS エアバッグ

・ フロント サイド インパクト エアバッグ

・ フロント サイド カーテン エアバッグ

・ ABS + EBD

・ ASC ( アクティブスタビリティコントロール )

・ クルーズコントロール

・ エンジン イモビライザー 盗難防止システム

・ キーレスエントリー

・ チルトステアリングホイール

・ タイヤ 空気圧 モニタリングシステム ( TPMS )

・ クリアリップスポイラー


2.4 GS Sport : 2.4 GS に 追加


・ レザーシート

・ ロックフォード フォスゲート プレミアム オーディオシステム

・ シリウス 衛星ラジオ

・ HID プロジェクター ヘッドライト

・ Bluetooth ハンズフリーシステム

・ 電動 ガラスサンルーフ

・ リアビューカメラ

・ ヒーテッド フロントシート

・ ヒーテッド ドアミラー

・ 電動フロントシート

・ ステアリング オーディオ コントロール スイッチ

・ アロイ スポーツペダル

・ フロント フォグランプ

・ フロント ストラットタワーバー

・ アロイ エントランスガード ( スカッフプレート )












3.8 GT : 2.4 GS Sport に 追加


・ 3.8 ℓ V6 SOHC 24V MIVEC 6G75 エンジン

・ スポーツモード 5AT

・ 外気温 位置表示 機能 センターディスプレイ

・ 大型 リアスポイラー

・ ベンチレーテッド リアディスクブレーキ ( 大径化 )




【 Mitsubishi Motors North America ( MMNA ) : Press Release 】 


2011 Mitsubishi Eclipse At-A-Glance

Fri, Oct 01, 2010

For the 2011 model year, the Mitsubishi Eclipse - the company's iconic sports coupe that is available in GS, GS Sport and GT models - receives upgrades that improve both its appearance and performance.

Paying tribute to the original first-generation Eclipse, this two-door hardtop features a new black painted roof that visually enhances the car's sleek, sports coupe styling. Additionally, all Eclipse models now benefit from a 0.6-in. (15 mm) reduced ride height for 2011 for a more aggressive stance and improved aerodynamic efficiency. A convenient new 12 V accessory outlet has been added to the center console as well.

Other changes to the lineup include new 18-in. alloy wheels as part of a revamped standard equipment package for the mid-grade GS model, and a more comprehensive list of included features for the GS Sport model including leather seating surfaces, heated front seats and side mirrors, power driver's seat, aluminum pedals, strut tower brace, aluminum entrance sill and a clear lip spoiler.

Thanks to its well-tuned 4-wheel independent suspension, a chassis with excellent structural rigidity and distinctive exterior styling that helps make this sports coupe an "attainable exotic," the Eclipse has long been an enthusiast favorite in the sports car world. Excellent ergonomics and the convenience of a 2+2 seating arrangement with 50:50 split-folding rear seat backs for enhanced cargo capability also make it a sports coupe for the real world.

A peppy 162 horsepower, normally-aspirated 2.4-liter SOHC MIVEC 16-valve inline 4-cylinder engine powers both the GS and GS Sport models (the base model GS is equipped with a 5-speed manual transmission with an optional 4-speed automatic while the GS Sport comes exclusively with the 4-speed automatic unit). The top-of-the-line Eclipse GT features a 265 horsepower, 3.8-liter SOHC MIVEC 24-valve V-6 that is mated to a 5-speed automatic transmission that features Mitsubishi's Sportronic® transmission technology, allowing the driver manual gearshift control when called upon.

The base Eclipse GS includes a wide array of no-cost accessories including a 6 speaker 140-watt AM/FM/CD player with MP3 playing capability and auxiliary audio input jack, air conditioning, automatic shut off headlamps, 18-in. alloy wheels, leather-wrapped steering wheel and shift knob, cruise control, anti-theft system, keyless entry with remote tailgate and panic alarm feature and dual exhaust outlets with exhaust finishers.

Included items on the GS Sport are HID headlamps, steering wheel-mounted audio controls, power sliding glass sunroof with sunshade, Bluetooth® hands-free phone system, rearview camera and a 650-watt Rockford-Fosgate® premium audio system with 9 speakers (including a 10-in. subwoofer) and a 3-month pre-paid subscription to SIRIUS® satellite radio.

The top-flight Eclipse GT adds leather-trimmed seating surfaces, automatic climate control, dual heated power side view mirrors, a front strut tower bar, aluminum scuff plates, and a 6-way heated power driver's seat with a single height and lumbar support adjuster.

Standard safety equipment on all Eclipse models includes 4-wheel disc anti-lock brakes (ABS) with Electronic Brake-force Distribution (EBD); Active Stability Control (ASC) and Traction Control Logic (TCL); and advanced dual front air bag supplemental restraint system (SRS), side air bags and side curtain air bags.





Major Standard Features

・ Black painted roof
・ 140-watt AM/FM/CD audio system with
  MP3 playback capability and six speakers
・ 18-in. alloy wheels (GS)
・  50:50 split fold-down rear seat backs
・ Air conditioning
・ Dual-stage front air bag SRS with
  front passenger occupant sensors
・ Front seat mounted side-impact air bags
・ Front seat side curtain air bags
・ Anti-lock brake system (ABS) with
  Electronic Brake-force Distribution (EBD)
・ Active Stability Control (ASC)
・ Cruise control
・ Engine immobilizer anti-theft system
・ Keyless entry
・ Power windows, locks and mirrors
・ Tilt steering wheel
・ Tire Pressure Monitoring System (TPMS)
・ Clear lip spoiler

Eclipse GS Sport adds:

・ Leather seating surfaces
・ Rockford-Fosgate® premium audio
・ SIRIUS® satellite radio with 3-month pre-paid subscription
・ HID projector-type headlamps
・ Bluetooth® hands-free system
・ Power glass sunroof
・ Rearview camera
・ Heated front seats and side view mirrors
・ Power driver's seat
・ Steering wheel audio controls
・ Aluminum pedals
・ Fog lights
・ Strut tower bar
・ Aluminum entrance sill

Eclipse GT adds:

・ 265 bhp 3.8-liter V-6 engine
・ 5-speed automatic transmission
・ Center display with outside temperature and compass
・ Large rear spoiler
・ Larger ventilated rear disc brakes


















ブログ一覧 | 三菱自動車 海外仕様モデル | 日記
Posted at 2010/10/02 09:32:59

イイね!0件



タグ

今、あなたにおすすめ

ブログ人気記事

熱海リベンジに行ったよ.🚘
すっぱい塩さん

流鏑馬祭りの準備が山場のいつものと ...
pikamatsuさん

帰って・・・来ました! f^_^; ...
のび~さん

強風…教習中止、残念❗️
nobunobu33さん

BCG
アーモンドカステラさん

M44sくん誕生日
ns404さん

この記事へのコメント

2010年10月2日 13:08
いいなー、ちょっとメカが古臭くなってしまっても、2.4の4ATの左ハンドルとかだけでもいいから日本で売って欲しい! (><
コメントへの返答
2010年10月2日 14:23
こんにちは!

いつもどうもです!

並行輸入?で現行前期型が何台が入ってきているようですが、おっしゃるようにぜひとも本家で限定でもいいので正規輸入してほしいものです。

2010年10月2日 19:11
この前、近所で走ってるの見ました。オレンジが。
国内導入しないってことは、そんな余裕は無いってことなんですかね・・・
コメントへの返答
2010年10月5日 8:20
おはようございます!

返信遅くなりすみません。

益子社長はスポーティーモデルにはあまり興味はなさそうで・・・・

やはり今後の主流はEVとグローバルスモールなんでしょうね。
2010年10月2日 21:23
こんばんはー!

いやあ、やはりいいですねえ。エクリプス。プラスチッキーではりますが、内装も洗練されていて好みです。車高を落とし走りを改善したり、コンセントを追加したり、国内販売の車種と比べ、まともな改良に聞こえます。車重が結構あるようではありますが、3.8L V6と6MTを組み合わせたモデルがあるのも、いいですねー。(^^)
コメントへの返答
2010年10月5日 8:22
おはようございます!

返信遅くなりすみません。

3.8Lは燃費がかなり悪そうな気がするので
クリーンディーゼルを搭載したエクリプスを出せばよさそうな気もしますが・・・・
2010年10月2日 22:12
今の国内では見られないデザインって感じで好きだなぁ。
もし今、若くてお金持ちだったら(輸入して)乗りたい気もしますね。

好み(支持)の問題かコストの問題か?ですが、ミッションはある程度共用した方が得じゃないのか…と思っちゃうのは素人だからでしょうか。
4ATだと安い、上位グレードとの差別化とか??
コメントへの返答
2010年10月5日 8:26
おはようございます!

返信遅くなりすみません。

いまどきスポーツカーに4ATと言うのもどうかな・・・・と思いますね。

せめてINVECS-Ⅱの5ATに・・・・(笑)
2010年10月2日 23:26
これはカッコいいですね~

いかにも海外向きなデザインですけど
スカイラインクーペも日本に展開してますし
是非三菱も持ってきてほしいですねぇ~
コメントへの返答
2010年10月5日 8:27
おはようございます!

返信遅くなりすみません。

かつてのように限定販売なら少しは日本でも需要はありそうな気もするのですが・・・・

今の状態を考えるととても無理っぽいですね(笑)

プロフィール

「[パーツレビュー] #eKスペース 汎用 ( 日産車 ・ 三菱車用 ) アロイペダルカバー https://minkara.carview.co.jp/userid/227005/car/3304393/13430144/parts.aspx
何シテル?   04/29 12:14
三度のメシより 三菱のクルマが好きな三菱バカです。 特に日本仕様と細部が微妙に あるいは全く異なっていたり 日本でリリースされていないなどの 海外仕...
みんカラ新規会員登録

ユーザー内検索

<< 2025/5 >>

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

愛車一覧

三菱 eKスペース 三菱 eKスペース
B37A ミツビシ eK スペース 4WD の 新車 を 地元 の ディーラー より ...
三菱 アイ 三菱 アイ
あまり お目 に かかれない 純正色 ライトブルーメタリック の かわいらしい 相棒 ...
三菱 RVR 三菱 RVR
2017 モデル から 新車 の 2020 モデル に 乗り換えました。 新しい ...
三菱 RVR 三菱 RVR
僅か 8ヶ月 しか 販売 されなかった ダイナミックシールドフェイス の 2017 ...
ヘルプ利用規約サイトマップ

あなたの愛車、今いくら?

複数社の査定額を比較して愛車の最高額を調べよう!

あなたの愛車、今いくら?
メーカー
モデル
年式
走行距離(km)
© LY Corporation