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アクア eK スペース G 4WDのブログ一覧

2010年10月09日 イイね!

Mitsubishi Lancer Fahrzeugkonzept Fahrschulen : Deutschland ・・・・

Mitsubishi Lancer Fahrzeugkonzept Fahrschulen : Deutschland ・・・・











↓ は ドイツ の 某 自動車学校 の 教習車 です。


この 教習車 の ベースモデル は

ドイツ仕様 ミツビシ ランサー 2.0 Di-D Intense 6MT  



ボディーカラー は 本家 日本 では かなり レア な

サバナベージュメタリック = プラチナベージュメタリック



エクステリア は 本家 日本仕様 ミツビシ ギャラン フォルティス スポーツ グレード に 相当。



この 教習車

純正オプション にて フロントバンパーセンター が ブラックアウト されています。


教習車 なので ドアミラー上 に 補助ミラー が 追加 されています。


個人的 には やっぱり アッパーグリル も ブラックアウト して みたい ところ ・・・・







教習車 で ありながら

フロントエアダムエクステンション ・ サイドエアダム

純正 18インチ アロイホイール + 215 / 45 R 18 タイヤ を 装着 し

一見 教習車 とは 思えない カッコいい ルックス です。










教習車 で ありながら 純正オプション の リアスポイラー も 装着。


その上 なんと ・・・・

ドイツ三菱 オリジナル 純正オプション 指定

両サイド出し オーバルテール の スポーツマフラー
 を 装着 ! !













関連記事 は   こちら   と   こちら




この 自動車教習所 では ドイツ仕様 ミツビシ コルト の 教習車 も 導入 しています。







この 記事 の ソース は   こちら




2010年10月09日 イイね!

2011 Mitsubishi Lancer Evolution At-A-Glance : USA ・・・・

2011 Mitsubishi Lancer Evolution At-A-Glance : USA ・・・・










北米三菱 ( MMNA : Mitsubishi Motors North America ) は 7日

2011 モデル 北米仕様 ミツビシ ランサー エボリューション  の

詳細 を プレスリリース にて 発表 しました。






2011 モデル 北米仕様 ミツビシ ランサー エボリューション  は

GSR ・ MR ・ MR Touring  の 3グレード 構成。









プレスリリース に よると

2011 モデル 北米仕様 ミツビシ ランサー エボリューション  は

排気システム が 改良 され エグゾーストノート が

より 一層 スポーティー に チューン されている 模様。


大容量 の 40GB HDD を 内蔵 した ナビゲーションシステム

Bluetooth ハンズフリー リンクシステム を 新たに 採用。

( = Mitsubishi’s FUSE Hands-free Link System )


USB 入力ポート を 追加。






エンジン制御 の 最適化 に より 一層 クリーン な 排出ガス を 実現。

( TC-SST の 制御 見直し 等 に ついては 不明 )





その他 各種装備 の 見直し ・ アップグレード化 等









ボディーカラー は

オクタンブルーパール が 新たに MR グレード でも 選択可 と なりました。


もちろん 北米仕様 には ECO ランプ など は 追加 されていません ( 笑 )








【 Mitsubishi Motors North America ( MMNA ) : Press Release 】



2011 Mitsubishi Lancer Evolution At-A-Glance

Thu, Oct 07, 2010

The 2011 version of one of the world's greatest ultra-high-performance sports sedans - the Mitsubishi Lancer Evolution - now boasts an expanded standard equipment package on top of its exhilarating otherworldly handling capabilities and lightning-quick turbocharged acceleration.

The Evo's exhaust system has been revised for an improved, more sporty sounding exhaust note. Vehicles equipped with the available 40GB touch-screen HDD-based navigation system now benefit from real-time traffic information to help drivers avoid congested roadways. A USB auxiliary input port has been added. But perhaps the most exciting addition of all is the inclusion of Mitsubishi's excellent FUSE HandsFree Link System™ that allows hands-free calls on your Bluetooth®-enabled cell phone, play your favorite songs by genre, artist, album or playlist on your iPod ®, access a USB drive by simple voice commands.

At the heart of every Lancer Evolution is a potent 291 horsepower 2.0-liter DOHC turbocharged and intercooled 4-cylinder engine. Dubbed the 4B11 T/C, this rev-happy (redline is at a lofty 7,000 rpm) powerplant is based on a reinforced cast-aluminum cylinder block and head and features MIVEC variable valve timing for both the intake and exhaust camshafts for maximum power production. This engine's stainless steel exhaust manifold has been positioned toward the back of the engine next to the firewall in an effort to improve the vehicle's overall weight balance.

Knowing that power is nothing without control, Mitsubishi engineers have endowed the Lancer Evolution with an incredible level of road-hugging grip for exceptional agility, thanks to advanced active electronic driver aids including Super-All Wheel Control (S-AWC), 4-wheel-drive Active Center Differential (ACD) and an Active Yaw Control (AYC) rear differential, a helical gear-type limited-slipped front differential, Active Stability Control (ASC) and Sport ABS brakes with Electronic Brake-force Distribution (EBD), along with tarmac-grabbing Yokohama ADVAN asymmetrical performance tires.

In addition to these advanced driving dynamic controls, other safety features included on all Lancer Evolutions are a dual front air bag supplemental restraint system (SRS) with occupant sensors, front seat-mounted side-impact air bags and side curtain air bags, and a driver's knee air bag.

The 2011 Lancer Evolution GSR features a 5-speed manual transmission; a large rear spoiler; torso-hugging RECARO® front bucket sport seats; handsome 18-in. x 8.5-in. Enkei® alloy wheels shod with aggressive 245/40R18 low-profile Yokohama ADVAN tires, an excellent Brembo braking system that provides exceptional stopping power; an aerodynamically-enhancing rear diffuser; dual exhaust outlets; and an aluminum roof, hood and fenders to help reduce weight are among this exceptional sports sedan's standard high-performance equipment package. Convenience features include a 140-watt AM/FM/CD/MP3 audio system with 6 speakers and Digital Signal Processing (DSP); automatic climate control; cruise control; remote keyless entry; leather-wrapped sport steering wheel; auto-off reflector-type halogen headlamps; fog lights; and power windows, side mirrors and door locks.

The 2011 Lancer Evolution MR takes performance to another level over the GSR model with the addition of Mitsubishi's remarkably advanced, ultra-quick-shifting 6-speed Twin-Clutch Sportronic Shift Transmission (TC-SST) that allows the driver to toggle rapidly through the gears via magnesium-alloy steering wheel paddle shifters. Other athletic enhancements include an upgraded suspension featuring Bilstein® shock absorbers and Eibach® springs, 2-piece Brembo® front brake rotors, new lip spoiler, BBS® forged alloy wheels and xenon HID headlamps.

A new color - Octane Blue - is now available exclusively for the Evo MR for 2011, joining Rally Red, Phantom Black Pearl, Graphite Grey Pearl, Wicked White and Apex Silver Metallic.






Major Standard Features

・ 140-watt AM/FM/CD audio system with digital signal processing,
  MP3 playback capability and 6 speakers
・ Anti-theft engine immobilizer with security alarm
・ Automatic climate control system
・ Cruise control
・ FUSE HandsFree Link System™ (Bluetooth® 2.0 with wireless audio
  streaming and voice control)
・ USB auxiliary input
・ Fog lights
・ Power windows with driver's one touch up/down
・ Revised exhaust sound tuning for more sporty sound
・ RECARO® bucket seats (front)
・ Brembo® braking system
・ Large rear spoiler
・ Remote keyless entry system
・ Tilt-adjustable steering column
・ High-contrast multi-color LCD instrument display
・ Leather parking brake lever with chrome release button
・ Leather-wrapped steering wheel with
  cruise control and audio control switches


MR adds over GSR:

・ Twin-Clutch Sportronic Shift Transmission (TC-SST)
  with magnesium steering wheel paddle shifters
・ BBS® forged alloy wheels
・ Bilstein® shock absorbers and Eibach® springs
・ Two-piece Brembo® front brake rotors
・ Xenon HID headlamps
・ Rear lip spoiler


Lancer Evolution Options:

Sight and Sound Package (GSR) adds:

710-watt Rockford-Fosgate® Punch® premium sound system with 9 speakers including 10-in. subwoofer, custom trunk-mounted sub-enclosure, digital signal processor, speed compensated volume and equalization; SIRIUS® satellite radio with 3-month pre-paid service subscription; 6 CD/MP3 in-dash changer; Projector type HID headlamps; FAST-Key.

Sun and Leather Package (GSR) adds:

Power glass sunroof; Leather seating surfaces for RECARO® seats; Heated front seats; Center console upgrade with geometric print and covered console boxes; Improved sound insulation.

Premium Package (MR) adds:

710-watt Rockford-Fosgate® Punch® premium sound system with 9 speakers including 10-in. subwoofer, custom trunk mount sub-enclosure, digital signal processor, speed compensated volume and equalization; SIRIUS® satellite radio with 3-month pre-paid service subscription; 6 CD/MP3 in-dash changer; FAST-key; leather/sueded combination seating surfaces for RECARO® seats; Center console upgrade with phantom black print and covered console boxes; Chrome grille surround and beltline molding; Body color fender and hood vents; improved sound insulation.

Touring Package (MR) adds:

Power glass sunroof; Leather seating surfaces for RECARO® seats; Heated front seats and door mirrors; Automatic on/off headlamps; Rain-sensing wipers; Improved sound insulation.
















2010年10月09日 イイね!

搭載 三菱發動機 東南汽車 微客 C1 定名 “ 希旺 ” : 中国 ・・・・

搭載 三菱發動機 東南汽車 微客 C1 定名 “ 希旺 ” : 中国 ・・・・












中国仕様 の 三菱車 を 現地生産 している 中国 東南汽車 は 8日

今年 4月 中国 北京 で 開催 された

北京国際汽車展覧会 ( 北京国際モーターショー ) に 出展

今年末 新たに リリース する 予定 の 商用モデル  東南汽車 C1  の 正式名 を

東南汽車 希旺   と 命名 した 事 を 発表 しました。









今年末 新たに リリース する 予定 の 商用モデル  東南汽車 希旺  は

ミツビシ タウンボックス ワイド ベース の 東南汽車 自社ブランド モデル で

エクステリア の 意匠 は 異なりますが

台湾仕様 中華汽車 菱利 ( ベリカ )  と ほぼ 同型 に なります。






本家 日本 の 三菱自動車 の 技術供与 の もと

今年度末 にも 現地 中国 での 現地生産 ・ リリース を 開始。



パワーユニット は  台湾仕様 中華汽車 菱利 ( ベリカ )  と 同様

燃費性能 の 優れた  1.3 ℓ 直4 SOHC 16V 4G13  を 搭載。






高品質 ・ 高能力 ・ 高積載 の 3つ の 要素 が アピールポイント と なり

主に 卸売 ・ 小売 ・ 農業 ・ 畜産 ・ 水産業 など に 従事 している

28 ~ 45歳 の 男性ユーザー を はじめ

中小企業 ・ 製造業 ・ その他 の 産業 を 含めた

あらゆる 業態 の 顧客 を ターゲット と しています。



中国 東南汽車 では 前述 の 通り

リーズナブル な 価格 ・ 高い 運搬能力 ・ 三菱製 4G13 エンジン 搭載 が

この モデル の 大きな 売り に なる と しています。



※ ↓ は 現地 中国 で スクープ された 東南汽車 希旺 ( 市販モデル ? )













【 中国 東南汽車 新聞中心 : Press Release 】


搭載三菱發動機 東南汽車 微客 C1 定名 “希旺”

( 2010-10-08 )


風生水起的微客市場在虎年虎虎生威,隨著國家“汽車下鄉”政策的大力推行,越來越多的車企開始入場角逐,微客市場開始品質升級大戰,高效能、高承載、高品質成為微客市場競爭關鍵元素。近日,在福州國際車展上,東南汽車微客C1(“C”代表東南汽車未來微客產品品牌,“1”代表第一款全新自主品牌微客)正式定名“希旺”,寓意東南汽車這款微客產品是您的得力夥伴,生活滿希望,事業更興旺!該款微客預計將於年底前上市。

一直以國際化、高品質工藝為造車理念的東南汽車,賦予了這款微客高效率引擎、高承載能力、高性價比三高新標準等諸多強勢元素,擁有動力與承載力完美結合的高品質內涵,
競爭對手直指價位在3~4萬元區間的主流微客。

微客市場的看多與看漲以及微客產品的升級換代,令純粹滿足載貨需求的微客產品無法滿足消費者越來越挑剔的需求。價格合理、配置豐富、動力強勁已成為廣大微客車主的最直接訴求。東南希旺除了領先同級的4m³超大容積和高達690Kg的承載量,更一步突圍,搭載三菱高效4G13 1.3L發動機,成為同級別唯一搭載三菱國際發動機的微客產品。東南希旺目標市場瞄準國內二、三級城市,其目標客層定位個體戶老闆、中小私營業主,以28-45歲的男性客群為主,他們從事批發、零售、農業、畜牧業、養殖生產製造業等行業。

眾所周知,在商用車領域已成功打造“高品質經典傳奇輕客”得利卡的東南汽車,此番將商用車產品陣營下探至微客市場,意圖打破傳統微客廉價低質的現狀,為消費者帶來新一代更具價格優勢又兼顧高性價比的微客產品。其將擁有與日本三菱、美國克萊斯勒、道奇三大國際品牌共同基準的精良品質。

東南汽車一貫堅持高性價比的造車理念,而東南希旺也將延續這樣的產品路線,必將引發微客市場競爭的進一步升級,讓我們共同期待其在年底的精彩表現。





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「[整備] #eKスペース ディーラー にて 車検 実施 https://minkara.carview.co.jp/userid/227005/car/3304393/8256649/note.aspx
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三度のメシより 三菱のクルマが好きな三菱バカです。 特に日本仕様と細部が微妙に あるいは全く異なっていたり 日本でリリースされていないなどの 海外仕...
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