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2011年03月02日 イイね!

Mitsubishi Prototype-S Concept : Geneva Motor Show 2008 ・・・・

Mitsubishi Prototype-S Concept : Geneva Motor Show 2008 ・・・・











3月1日 ( 火 ) [ 一般公開 は 3日 ( 木 ) ] から 13日 ( 日 ) まで

スイス ・ ジュネーブ の パルエクスポ にて

第81回 ジュネーブ国際自動車ショー が 開催 され

三菱自動車 では

MITSUBISHI Concept Global Small  が 世界初披露 されました。


関連記事 は   こちら   と   こちら












今回 過去 3年前 に ジュネーブショー で 世界初披露 された

私 が 特に 気 に 入っている 三菱自動車 の コンセプトモデル を UP しました。



3年前 の ジュネーブショー 2008 で 世界初披露 された

MITSUBISHI Prototype-S Concept  です。



MITSUBISHI Prototype-S Concept  は

ミツビシ ランサー スポーツバック ラリーアート

ミツビシ ギャラン フォルティス スポーツバック ラリーアート
 の


原型 と なった コンセプトモデル です。



関連記事 は   こちら


































↓ は MITSUBISHI Prototype-S Concept の 原型 とも 言える

2005年 に 発表 された Mitsubishi Concept-Sportback













↓ は パリサロン 2008 で 発表後 市販化 された

欧州仕様 ミツビシ ランサー スポーツバック ラリーアート


関連記事 は   こちら









↓ は 本家 日本仕様 ミツビシ ギャラン フォルティス スポーツバック ラリーアート


















ちなみに 昨年 の ジュネーブショー 2010 では

欧州仕様 ミツビシ ASX  が 世界初披露 されました。


関連記事 は   こちら   と   こちら
















2011年03月02日 イイね!

三菱自動車 電気自動車 の 世界販売目標 を 約 40% 引き上げ : ロイター ・・・・

三菱自動車 電気自動車 の 世界販売目標 を 約 40% 引き上げ : ロイター ・・・・













< ロイター 関連ニュース記事 以下抜粋 >



三菱自動車 電気自動車 の 世界販売目標 を 約 40% 引き上げ


【 ジュネーブ 1日 ロイター 】 



三菱自動車 は バッテリー の 供給障害 が 緩和 されたことから

電気自動車 ( EV ) の 販売台数目標 を 40% 近く 引き上げた。


益子 修 社長 が 1日 明らか に した。


同社長 は 特に 欧州 での 需要 が 強い と みられる と し

2011 / 12年度 の 世界 での EV 販売台数 は 2万 5,000台 に なる との

見通し を 示した。


従来 予想 は 1万 8,000台 だった。


同社長 は ジュネーブ自動車ショー で ロイター に 対し

欧州 での 反応 は 非常 に ポジティブ だと 述べ

市場シェア の 大きい ドイツ の 自動車メーカー が この 分野 に 参入 すれば

数年後 には 認知度 が 一層 高まる だろう と 加えた。


また 今年 発売 する EV 向け に

ジーエス ・ ユアサ コーポレーション との 合弁会社 が

バッテリー の 生産 を 拡大 する ことや

東芝 から バッテリー を 購入 する 計画 が

今回 の 販売台数 目標 引き上げ の 主な 要因 で ある こと を 明らか に した。


三菱自動車 の 従来 の ガソリン車 の 販売 は

多く の 成熟市場 特に 米国 で 不振 と なっているが

益子社長 は EV に ついて 楽観的 な 見方 を 示した。


同社 の EV は 現在 欧州 15ヶ国 で 販売 されている。


これ に 対し 日産自動車 の EV 「 リーフ 」 が 販売 されているのは 5ヶ国。


益子社長 は 欧州 で EV の 販売市場 を さらに 11ヶ国 増やす こと を

検討 している と 語った。



この 記事 の ソース は   こちら




【 欧州仕様 ミツビシ i-MiEV 】


















Posted at 2011/03/02 15:43:11 | コメント(0) | トラックバック(0) | 三菱自動車 関連情報 | 日記
2011年03月02日 イイね!

上海車展 亮相 2011款 三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX ) : 中国 ・・・・

上海車展 亮相 2011款 三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX ) : 中国 ・・・・












---  中国 新浪汽車  関連記事 より  ---



4月 に 中国 上海 で 開催 される 上海車展 ( 上海モーターショー ) に

中国 東南汽車 現地生産モデル

中国仕様 三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX )  の

2011 モデル が 出展 されます。









2011 モデル 中国仕様 三菱 藍瑟 翼神 ( LANCER EX )  は

以前 記事 に UP したように

フロントマスク が ブラックアウト され 一層 精悍 な 顔立ち に 変更 される 他

16インチ アロイホイール の 意匠変更 ・ ブラックベゼルテールコンビランプ の 採用

ベルトラインメッキモール ・ トランクリッドメッキモール が 新た に 採用 されるなど

エクステリア の 意匠変更 が 中心 と なる マイナーチェンジ が 実施 される 見込み です。


⇒  関連記事 は   こちら





















パワートレーン に 関しては 従来 と 同様

1.8 ℓ 直4 DOHC 16V MIVEC 4B10

2.0 ℓ 直4 DOHC 16V MIVEC 4B11 エンジン に

INVECS-Ⅲ スポーツモード 6CVT と 5MT が 組み合わされます。


エンジン と CVT ユニット は

本家 日本 の 三菱自動車 で 製造 されたもの が 輸入 され ( = 原装進口 )

現地 中国 東南汽車 の 生産ライン で 搭載 されます。






・ 公告型号 : DN7180 / DN7181 / DN7202 / DN7203

・ 車型名称 : 2011款 三菱 翼神

・ 主要特徴 : 年度 小改款



また 上海車展 ( 上海モーターショー ) には

現地 中国 に 今後 導入される 予定 の

1.6 ℓ 直4 DOHC 16V MIVEC 4A92 を 搭載 した

中国仕様 三菱 ASX 勁炫  ( = ミツビシ RVR )  と

ミツビシ パジェロ スポーツ  も 出展 される 予定 です。









関連情報URL : http://auto.sina.com.cn/
2011年03月02日 イイね!

【 動 画 】 Mitsubishi Concept Global Small ・・・・

【 動 画 】 Mitsubishi Concept Global Small ・・・・










2011年 3月1日 ( 火 ) 第81回 ジュネーブ国際自動車ショー で

プレス向け に 世界初披露 された

“ MITSUBISHI Concept Global Small ”  

( 三菱 コンセプト グローバル スモール : 参考出品車 )  の 動画 です。



詳細 は   こちら   から ・・・・


















【 Mitsubishi Motors : Press Release 】



March 1st 2011 – Geneva Motor Show


MITSUBISHI MOTORS CORPORATION UNVEIL
THEIR CONCEPT-GLOBAL SMALL VEHICLE THE “e-compact”
AT THE 81st GENEVA MOTOR SHOW


~ Mitsubishi Motors Corporation unveils its new Concept-Global Small vehicle at the 2011 Geneva Motor Show ~


Geneva 1st March 2011 - Mitsubishi Motors Corporation (MMC) has today unveiled their Concept-Global Small vehicle, the “e-compact” at the 81st Geneva Motor Show. After “Project Global” in the C/D-Segments[1], MMC is now pushing the boundaries of global product planning with the forthcoming introduction of “Global Small” in the B-Segment: next-generation architecture with built-in flexibility to accommodate - by design - customer requirements in ALL world markets in the lower sector of the market(s).

Previewed as “Concept-Global Small” at the 2011 Geneva Motor Show, this “e-compact” will be unveiled in production form towards the end of this year, prior to a start of production scheduled for early 2012 at an equally all-new plant MMC is currently building in Thailand, its third factory in this strategic production hub.


Global product of the “Global Village”

This new Mitsubishi will be proposed as an entry model for emerging markets as well as a fuel efficient car in developed markets. As such, this all-new e-compact project shall be MMC’s answer to some fundamental evidences:

- With 80% of its total output bound for export, Mitsubishi Motors ought to take into consideration the trend towards globalisation in trade and communications, no matter the market segment.

- In fast developing markets such as China, ASEAN and other emerging areas (50% of all world markets by 2013), MMC shall embrace the increasing demand for personal mobility through affordable, fuel efficient and substantial yet compact vehicles.

- In the mature markets of Japan, North America or Europe, down-sizing and efficiency are key to meeting ever stringent environmental regulation whilst fulfilling the need for multi-motorisation with sensible products in a re-invented B-Segment.

- In the face of volatile exchange rates & commodity prices as well as the challenge to serve all world markets with small vehicles delivering – by definition - low margins, Mitsubishi Motors shall pursue the highest level of efficiency in its production system through the concept of global production hub.


“e-“ for …

Developed in Okazaki (Japan) – MMC’s global R&D Center - in less than 2 years, the forthcoming Global Small project is meant to merge all these “eco/compact” requirements into one single package designed as such instead of mere adaptation(s):

- “e” for “efficiency”: highly efficient in its overall packaging, Mitsubishi Motors’ e-compact combines the virtues of a small vehicle (manoeuvrability) and excellent visibility whilst sitting 5 adults in comfort and accommodating sufficient luggage space within a retrained footprint (3,74 m length x 1,68 m width): one of the most space efficient in the B-Segment.

- “e” for “engineering”: the architecture this e-compact is based upon has been designed to accommodate upfront foreseeable customer and regulatory requirements in ALL world markets whether Japan, North America, emerging countries or Europe, instead of costly later adaptations: a first in the small car class.

- “e” for “environment”: through weight saving measures, all-new petrol 1.0 and 1.2 litre MIVEC power trains, the application of MMC’s green technology solutions (Auto Stop and Go, Brake energy regenerative system,, etc,…) and fine-tuned aerodynamics as exemplified in the sloping roof line, Mitsubishi’s e-compact can boast sensible level of fuel consumption and therefore emissions well in line with market trends.

- “e” for “electric vehicle”: as a further environmentally friendly measure – and a direct effect of its fully integrated Global Small architecture – e-compact is engineered to accommodate a further variant, fitted with a 100% electric power train.

- “e” for “economies”: robust and reliable by design as customary for Japanese products, “Global Small” should also guarantee low running costs.

- “e” for “effective design”: as a daily reliable runabout equally at ease crossing the bush, tackling mega pole traffic or blasting highways (within speed limits), the Mitsubishi e-compact was styled with no-nonsense efficiency-first in mind. Robust looking yet enjoying sophisticated aero-dynamics, it should grace traffic none-the-less with a friendly face.

- “e” for “export”: the first of its kind, “Global Small” will be built at MMC’s dedicated hub of Laem Chabang Industrial Estate in the Chonburi province of Thailand. The forecasted annual volume of 150,000 units (with a possible increase to 200,000 units) will be exported to the ASEAN countries , Japan, North Asia, Australasia, Europe, North America and many other markets around the world.

Fifty years later after its first small car, the little “500” launched in 1960 just at the start of the massive export drive of Japan, Mitsubishi Motors’ ambitious e-compact is about to open a new significant page in MMC’s history…


Main specifications [2]

・ Overall Length : 3,74 m
・ Overall Width : 1,68 m
・ Overall Height : 1,49 m
・ Power train :
   3 cylinder MIVEC (petrol) engine
   1.0 Litre
   5 M/T
   Auto Stop and Go
   Brake energy regenerative system
   185/55 R 16 low rolling resistance tyres


[1] Lancer, Outlander, ASX, Delica D:5

[2] Indicative only vs. the final production car.













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「[整備] #eKスペース ディーラー にて 車検 実施 https://minkara.carview.co.jp/userid/227005/car/3304393/8256649/note.aspx
何シテル?   06/07 14:17
三度のメシより 三菱のクルマが好きな三菱バカです。 特に日本仕様と細部が微妙に あるいは全く異なっていたり 日本でリリースされていないなどの 海外仕...
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