2009年11月18日

英国仕様 ミツビシ i-MiEV の 第一陣 が
英国 ブリストル の 港 に 到着 し 陸揚げ されました。

今回 英国 に 陸揚げ された ミツビシ i-MiEV は 25台 で
6週間前 に 日本 を 出港 した もの との 事。

今回 英国 に 上陸 した 25台 は
12月12日 から ウエストミッドランド に おいて 政府 や コベントリー大学 など が
共同 で 行なう EV の 実証実験 に 使用 される 予定 で
1年間 に 渡って EV の 実用性 が 確かめられる 事 に なります。
また 三菱自動車 は 2010年 10月から
ミツビシ i-MiEV の 左ハンドル仕様 の 生産 を 開始 し
2010年末 には プジョー と シトロエン 版 も 含め
欧州 主要国 へ デリバリー する 予定 です。
また 今回 陸揚げ された 英国 では 以前 記事 にも UP した ように
ミツビシ i-MiEV が 警察車両 に 採用 される など 評価 も 高く
英国 での 今後 の 動向 も 期待 されます。 ⇒ 関連記事 は こちら
【 Press Release 】
ALL ELECTRIC i-MiEV’S CHARGE IN
It’s Here…
Excitement is building as the first 25 full production all-electric Mitsubishi i-MiEV’s arrive at Bristol’s Royal Portbury Docks. Final preparation has already begun before the cars hit the road on December 12th 2009 as part of a West Midlands based government trial.
The i-MiEV’s left Japan by boat six weeks ago and their arrival has been eagerly awaited, especially by the end users and everyone following their progress via Mitsubishi Motors UK’s i-MiEV Facebook fan page.
i-MiEV – Leading The Market
The multi award winning Mitsubishi i-MiEV is a fully electric city car and the first real-life EV with zero tailpipe emissions made available by a mainstream manufacturer. It's a genuine car, ensuring no compromise in cabin space, seating 4 adults and room for luggage. It has a top speed of 81 mph, a range of 100 miles and can be trickle charged from flat to full in 6 hours at any UK three-pin socket – and it only costs 96p for a full charge.
An Early Sales Triumph
The i-MiEV, on sale in Japan since July this year, has been a sell-out success. The 1,400 units allocated by Mitsubishi for the 2009 Japanese market have flown out the door and an impressive 900 orders have already been placed in Japan from the 2010 build allocation.
European production will begin in October 2010 with left hand drive i-MiEV’s available in markets across Continental Europe towards the end of the year.
Real-World Trials
The cars are taking part in one of the Government’s Ultra Low Carbon Vehicle Demonstrator projects, run by the Technology Strategy Board. Through an extensive selection process, members of the public have been selected by consortium partner, Coventry University, to trial the cars for 12 months allowing analysis of driving and charging behaviour.
The West Midlands CABLED (Coventry and Birmingham Low Emission Demonstrators) consortium combines the expertise of Arup – design and engineering consultant and project leader, power provider E.ON, the city councils of Birmingham and Coventry, three academic institutions, and five other car manufacturers, and is supported by Advantage West Midlands.









【 関連情報 URL 】 http://www.mitsubishi-cars.co.uk/
Posted at 2009/11/19 07:08:38 | |
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三菱自動車 海外仕様モデル | 日記
2009年11月17日

--- MSN 中国 の 関連記事 より ---
自動車 の 販売 が 好調 な 中国市場 に
ミツビシ コルトプラス
ミツビシ クロスオーバー ニューモデル の
2モデル の 導入 が 検討 されて いる よう です。
ミツビシ コルトプラス の 中国市場 導入 に 関しては
先日 UP した 記事 の 通り です。 ⇒ 関連記事 は こちら
三菱自動車 の 中国市場 向け の ラインナップ に 欠けている
1.3 ℓ ~ 1.5 ℓ クラス の ラインナップ 充実 を 目的 と して
台湾 でも 評価 の 高い ミツビシ コルトプラス が
最有力候補 ? と なって いる よう です。
( 中国仕様 ミツビシ コルトプラス = 台湾 中華汽車 にて 現地生産 か ??? )
【 2010 モデル 台湾仕様 中華汽車 コルトプラス 】

また 来年 2月 に 本家 日本 で 発表予定 の 新たな グローバルモデル ?
ミツビシ クロスオーバー ニューモデル も
欧州 に 次いで 中国市場 への 導入 も 示唆 されて いる よう です。

ソース は こちら
【 関連情報 URL 】
http://auto.msn.com.cn/auto_new/s/2009/11/13/257967.shtml
Posted at 2009/11/17 16:52:45 | |
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三菱自動車 海外事情 | 日記
2009年11月16日

先日 台湾 で 行なわれた
【 2009 車訊風雲獎 】 ( カーニュース賞 2009 ) の 選考会 で
台湾 中華汽車 現地生産 モデル
台湾仕様 中華汽車 アウトランダー 2.4 が
最佳 国産 SUV = ベスト 国産 SUV 部門賞
に 選ばれ 見事 受賞 しました。
この 受賞 は なんと
昨年 に 続き 全会一致 で 2年 連続 受賞 との 事。
優れた 低燃費 を はじめ 総合的 に 優れた 国産 SUV と して 高く 評価 されました。
ソース は こちら から ・・・・
【 台湾仕様 中華汽車 アウトランダー 2.4 】


【 関連情報 URL 】 http://www.carnews.com/detail/18437
Posted at 2009/11/17 16:45:40 | |
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三菱自動車 海外事情 | 日記
2009年11月15日

11月10日 ミツビシ ・ モーターズ ・ フィリピン ( MMPC ) より 発表 された
現地 の 主要バス車体メーカー Almazora モーターズ社 ( AMC ) と
ミツビシ ・ モーターズ ・ フィリピン ( MMPC ) が 共同 開発 した
フィリピン の 新しい 公共車両 BEEP ( Bus - jeep ) です。

フィリピン では 古くから
ピックアップトラック を 改造 した 乗合車両 ジープニー が 有名 ですが
この BEEP は ジープニー に 代わる マニラ 首都圏 の 新たな 公共交通機関 を
主な 目的 と して 設計 されました。
BEEP は フィリピン の 首都 マニラ の ような 混雑 した 都市 に 適した
26人 乗り の 小柄 な ボディ の バス です。
BEEP は ボディ を
フィリピン の 主要バス車体メーカー Almazora モーターズ社 ( AMC ) が 製造 し
フィリピン仕様 三菱ふそう キャンター の シャーシー に 架装。
パワーユニット も フィリピン の 排出規制 と 安全規制 に 準拠 した
フィリピン仕様 三菱ふそう キャンター 用 が 搭載 されて います。
BEEP は
人間工学的 に 配置 された ステアリングホイール ・ シフトノブ ・ センターメーターパネル
乗客 の 使いやすさ と 快適さ に 配慮 した 広々 と した 内装 と 大きな ドア の 開口部
死角 を 軽減 した スタイリング
ベンチ型 の 座席 と 機能的 な 座席レイアウト など を 主な 特徴 と して いる よう です。
【 Mitsubishi BEEP 】


【 MMPC Press Release 】
Almazora Motors Corporation and
Mitsubishi Motors Philippines introduces the “ BEEP ”
Almazora Motors Corporation (AMC) a leading bus body manufacturer and Mitsubishi Motors Philippines collaborate for a viable alternative for the popular public utility vehicle the jeepney. The “BEEP” (Bus-jeep), is a micro sized bus which is suitable for crowded cities such as Metro Manila. It was designed for the primary purpose of modernizing Metro Manila’s public transport.
Inspired by European Gruau Microbus which exemplifies safety, convenience and modernism, the BEEP is designed for use as city passenger service. It has a seating capacity of 26 passengers (seating for 18 including driver and standing for 8). The BEEP body is locally designed and manufactured by Almazora Motors, while the chassis is supplied by Mitsubishi Motors Philippines using brand new FUSO Canter light duty truck which complies fully with Philippine emission and safety regulations.
The BEEP responds as a feasible option to alleviate pollution and also the worsening traffic problem in Metro Manila with its appropriate size and compliance to emission standards. Even our government recognizes that the jeepney is a problem that has defied solution. The Department of Transportation and Communication (DOTC) has reported that jeepneys contribute 50% of the pollution in Manila. Also the traffic flow in Metro Manila is worsened by oversized jeepneys with excessive turning radius that usually clog the U-turn slots. Currently the jeepney population as reported by the DOTC is around 400,000 units, 70,000 of which are in Metro Manila.
Accordingly, the general commuting public’s comfort and safety were considered in developing the BEEP. It has high roof and low flooring which makes the interior roomier and accommodate standing passengers easily. Other key features of the BEEP are as follows:
1. The BEEP rides on the Fuso Canter 4-wheeler truck chassis.
The engine complies with the current Euro emission standard.
2. Ergonomically-placed steering wheel, shift knob and
center instrument panel controls
3. Spacious interior and large door openings that offers passengers ease and comfort.
4. High roof and wrap around clear window styling makes the interior roomier and
lessens the blind spots.
5. Functional seating layout with bench type seats,
vertical and horizontal grab handles
6. Ceiling mounted air conditioner vents for relaxing ride.
The BEEP is also targeted to the new commuting passengers whom are expected to shift from private to public transportation as fuel costs are expected to become higher in the future. These new group of commuters are anticipated to require public transport that are better than current buses and jeepneys and are willing to pay higher fares for better service.
The initial price of BEEP is around Php 1.6 million. Though it is double the price of a brand new FX unit, the BEEP has double revenue potential since it has more seating capacity. Return of investment is expected to be faster because of higher revenue compared to jeepneys. In addition, since the BEEP utilizes entirely new truck chassis, vehicle financing is also possible thru the banks. Banks normally do not allow financing for even brand new jeepneys since it is backyard assembled and utilizes surplus components.
The BEEP will be available for sale by the end of November. “MMPC aims to fulfill its role as an automotive industry mover in the Philippine economy and society through the introduction of this BEEP” Mr. Masahiko Ueki, President and CEO of MMPC said. “The auto industry should not only care about selling brand new vehicles but also take a lead role in improving the mass transport system. And since no assembler has really pursued to modernize the public transportation, MMPC as a socially responsible automotive company have collaborated with Almazora to come up with a better solution for mass transportation.” Mr. Ueki added.

【 関連情報 URL 】 http://www.mitsubishi-motors.com.ph/latestnews/beep.html
Posted at 2009/11/15 23:58:40 | |
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三菱自動車 海外仕様モデル | 日記