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アクア eK スペース G 4WDのブログ一覧

2010年08月24日 イイね!

プロトン ミツビシ ランサー ベース の ニューモデル 10月 投入 : マレーシア ・・・・

プロトン ミツビシ ランサー ベース の ニューモデル 10月 投入 : マレーシア ・・・・











< NNA ASIA 関連記事 以下 一部抜粋 >



プロトン 国内外 で 販売強化 : 新モデル 10月 投入 [ 車両 ]



【 NNA ASIA ・ マレーシア : 2010-08-24 】



国民車メーカー の プロトン ・ ホールディングス は 23日 の 決算発表会 で

国内外 で シェア拡大 に 向けた 取り組み を 積極化 する 方針 を 示した。


マレーシア では 10月 と 2012年 前半 に 新モデル を 投入 する ほか

国外 では 中国 を 中心 に 市場 を 開拓 する。


2010年 4 ~ 6月期 ( 第1 四半期 ) の 業績 も 上向き

サイド ・ ザイナル ・ アビディン 社長 は さらなる 成長 に 自信 を 見せた。



今年 10月 に セダン 「 ワジャ 」 の 次世代モデル を 投入 する。


2008年 12月 に 三菱自動車 と 提携 した こと を 受け

新モデル は 三菱自動車 の 「 ランサー 」 を ベース に 開発 した。

( = ミツビシ ギャラン フォルティス ベース )




※ ↓ の 2つ は クリック で 拡大 等倍 表示 されます。








2012年 前半 には 小型セダン 「 ペルソナ 」 の 後継モデル を 投入 する。


品質 ・ コスト管理 ・ 環境対策 の 3本柱 を 軸 に

国内 の 乗用車市場 で シェア 33% ・ 売上高 20% 増 を 目指す ほか

輸出 を 売上高 全体 の 8.4% に する。




この 記事 の ソース は   こちら




以前 UP した 関連記事 は   こちら  と  こちら  と  こちら







2010年08月23日 イイね!

クリーンディーゼル 搭載 の ミツビシ パジェロ 9月 発表 か ・・・・

クリーンディーゼル 搭載 の ミツビシ パジェロ 9月 発表 か ・・・・










ソース元 の 関連記事 に よると

三菱自動車 は クリーンディーゼルエンジン を 搭載 した

ミツビシ パジェロ  を 9月 に 発表 するようです。





クリーンディーゼルエンジン は

2009年 10月 に 導入 された 新たな 排ガス規制 に 対応 した ディーゼルエンジン で

新規制 は 欧米 と 並び 世界 で 最も 厳しいもの と なっています。


乗用車 には 窒素酸化物 や スス などの 粒子 を ガソリン車 並み に

浄化 する こと を 求めており

二酸化炭素 ( CO2 ) の 排出量 は ガソリン車 より 約 2割 少ない と されています。


新しい 3.2 ℓ クリーンディーゼルエンジン は

( 3.2 ℓ 直4 DOHC 16V インタークーラーターボ ディーゼル Di-D 4M41 ? ) 

燃料噴射技術 や 燃焼室形状 の 変更 を 含む アップグレード

窒素酸化物 を 尿素 を 使用 して 分解 処理 し

スス などの 粒子 を 除去 する システム を 組み込んだ上 で

出力 の UP と 低燃費 を 両立 しました。








車両価格 は 480万円 程度 に 設定 され

エコカー減税 ・ 電気自動車 と 同じ 補助金 の 対象 と なる 見込み。









この 記事 の ソース は   こちら




2010年08月22日 イイね!

三菱 欧藍徳 EX ・ 勁界 ( 2011款 ) 11月 改款 : 中国 ・・・・

三菱 欧藍徳 EX ・ 勁界 ( 2011款 ) 11月 改款 : 中国 ・・・・









中国仕様 ミツビシ アウトランダー EX 

( = 中文名 : 三菱 欧藍徳 EX ・ 勁界 )
  が

11月 に 一部改良 ( マイナーチェンジ : 改款 ) され

2011 モデル と して 発表 される 見込み です。

( コストダウン メイン の 変更 ??? )



※ ↓ は 現行 2010款 中国仕様 三菱 欧藍徳 EX ・ 勁界 2.4 時尚版 





↓ は 三菱自動車 の 中国 に おける 輸入販売統括会社

三菱汽車 銷售 ( 中国 ) 有限公司  が 発表 した

2011 モデル 中国仕様 ミツビシ アウトランダー EX 改款 内容 です。



2011 モデル 中国仕様 ミツビシ アウトランダー EX は

今月 8月 より 本家 日本 の 三菱自動車 にて 生産 を 開始 し

順次 中国向け に 輸出。 ( 原装進口モデル )



今回 の マイナーチェンジ では 2.0 ℓ 2WD モデル が 廃止 され

本革電動シート

ドアトリム ・ メーター上部 グローブボックス上面 に

ステッチ付 合皮貼り ソフトパッド を 採用 し 上質 な 内装 を 標準装備 した

2.0 ℓ 4WD モデル の ニューグレード が 新たに 設定 されるようです。



※ ↓ は クリック で 拡大 等倍 表示 されます。






現行 2010 モデル から 変更 される 主な 箇所 は 下記 の 通り。



1  豪華版 ・ 精英版 以外 の グレード の テールパイプ形状 が

   オーバル ⇒ 丸型 に 形状変更


2  ルーフレール の カラー が シルバー ⇒ ブラック に 変更


3  シフトノブ形状 の 変更 ( ミツビシ RVR ・ ASX 純正 と 同一 )


4  フロントフォグランプベゼル の 意匠変更


5  キーレスオペレーションシステム の 設定変更



※ ↓ は クリック で 拡大 等倍 表示 されます。





※ フロントフォグランプベゼル の 意匠変更





※ シフトノブ形状 の 変更 ( ミツビシ RVR ・ ASX 純正 と 同一 )







2010 モデル 中国仕様 ミツビシ アウトランダー EX の 関連記事 は  

こちら   と   こちら   と   こちら   と   こちら








2010年08月21日 イイね!

Mitsubishi Lancer EX PV : Mitsubishi motors Thailand ・・・・

 Mitsubishi Lancer EX PV : Mitsubishi motors Thailand ・・・・










↓ の 3つ の 動画 は

ミツビシ ・ モーターズ ・ タイランド ( MMTh : Mitsubishi Motors Thailand ) が

UP した 現地生産モデル  タイ仕様 ミツビシ ランサー EX  の PV です。


但し 説明 の 言語 が タイ語 なので

一体 何 を 言っているのか さっぱり 分かりません ・・・・ ( 笑 )















 【 タイ仕様 ミツビシ ランサー EX : 現地生産モデル 】











2010年08月21日 イイね!

英国仕様 ミツビシ i-MiEV 大幅 プライスダウン ・・・・

英国仕様 ミツビシ i-MiEV 大幅 プライスダウン ・・・・










英国三菱 ( Mitsubishi Motors UK ) は 19日

2011年 1月 より 現地 で リリース される

英国仕様 ミツビシ i-MiEV  の 販売価格 を

プライスダウン する 事 を プレスリリース にて 発表 しました。






英国三菱 ( Mitsubishi Motors UK ) では

販売予定価格 を £ 28,990 と していましたが

英国政府 より £ 5,000 の 補助金 が 支払われるため

車両価格 は £ 23,990 と なります。



当初 発表 された 英国 での 価格 は £ 33,699。


英国政府 に よる £ 5,000 の 補助金 が 受けられるため

車両価格 を £ 28,990 と していましたが

今回 さらに £ 5,000 の ダウン と なるため

合計 で 実質 £ 10,000 の 大幅 値下げ と なります。






以前 UP した 関連記事 は   こちら


英国政府 の 補助金制度 に 関する 関連記事 は   こちら









【 Mitsubishi Motors UK : Press Release 】


Thursday, 19 August 2010 – CIRENCESTER, UK


The Mitsubishi i-MiEV

- The UK’s First Choice Electric Vehicle

 ~ Mitsubishi Motors announces revised UK pricing ~

• First manufacturer ever to mass-produce an electric vehicle
 (full on-line production started in July 2009)
• First manufacturer to fully test an electric vehicle in real world
 conditions with real customers – over 12 months experience
 with 2,300 vehicles on the road in Japan, plus 50 on the road
 in the UK
• First to announce UK pricing and specifications
• First to take customer orders for UK deliveries in 2011
• First to offer a full demonstrator programme for
 all customers through
 its Electric Vehicle Centre in Central London
• First to offer a fleet demonstrator programme
• First to offer customers the chance to take advantage of the
 Government’s £5,000 consumer incentive


Price Realignment

Mitsubishi Motors in the UK is pleased to announce that it has reduced the i-MiEV’s launch pricing to £28,990 for orders placed for delivery from January 1st 2011. This coincides with the UK Government’s recently confirmed consumer incentive of £5,000 – which means customers will only have to pay £23,990.1
This price realignment signals Mitsubishi Motors’ global intentions to remain first in the promotion and establishment of the early electric vehicle market, Lance Bradley, Mitsubishi Motors in the UK’s Managing Director asserted that:

“The i-MiEV will remain first in all respects. We have been first in almost every aspect of the UK’s EV market for the last 2 to 3 years and we’re not going to give up that position easily. The electric vehicle is now a reality, with all our cars being European Whole Type Vehicle Approved. With a Mitsubishi Motors electric vehicle, customers need not compromise in any area.

What is more, our car is perfect for urban driving. It has been designed deliberately as a small, compact, true city car with the ability to nip in and out of traffic and park in the tightest of spaces.”

Proven in Real-World UK Trials

Over 2,300 i-MiEVs have been operating on Japanese roads since full production started in July 2009 – making Mitsubishi Motors the first manufacturer to mass-produce an electric vehicle in the world.

The i-MiEV has been proving its reliability and usefulness on the UK’s roads since 2007, and has been involved in official government end-user trials since mid-December 2009 with customers in the Coventry and Birmingham area. Some of the key findings of the trial are highly relevant to prospective purchasers of the i-MiEV.

The i-MiEVs have been used like a typical UK driver in a petrol or diesel engine car with the majority of journeys are less than five miles. Interestingly, this is when conventional car engines are just warming up and are at their most polluting, and catalytic converters are at their least effective. The average daily mileage has been just 23 miles, which is well within the i-MiEV’s 90 mile range, and drivers use the entire speed range of the car, showing they are happy to drive at motorway speeds when required.2

Fashion, Technology and the Environment

The petrol i-car, upon which the i-MiEV is based, has won numerous awards for its funky, youthful, energetic design.3 In the local UK market, this is sure to appeal to customers for whom the latest technology, environmental considerations, and making a definite fashion statement are at the top of their shopping lists.

The i-MiEVs will all be offered with a range of bespoke accessories to help each car fit the “personality” of its owner – from roof and wing mirror graphics to enhanced audio / MP3 options, leather interiors and environmentally friendly accessories.


Price and Incentives

In addition to this price reduction, the ultra-low running costs of the i-MiEV are a key advantage over other cars, with additional incentives including:

• Only £144 fuel costs for 12,000 miles driving
 (£0.96 pence for a full charge – 16kW at an average of 6p per kW)
• Low servicing costs and downtime –
 only approximately 4 working parts
 compared to over 300 in a typical internal combustion engine
• Exempt from road tax
• First year capital allowances for fleet vehicles
• Zero benefit-in-kind company car tax
• Exempt from London Congestion Charge
• Free parking in some London boroughs and
 cities such as Milton Keynes
• Expected high residual values due to high demand outstripping
 supply for several years to come

Customer Orders

The Mitsubishi Electric Vehicle Centre in Central London has already taken several orders for delivery in January, and this latest pricing announcement is sure to increase enquiries and sales from all areas of the market – retail, small business and large fleets.

Customers can contact us with their enquiries and book a demonstration on 0207 546 8331 or via email at imiev@mitsubishi-cars.co.uk.

UK Specification

The days of the ‘milk float’ mentality are truly over as the following specification proves.

Vital Statistics:

• Zero CO2 tailpipe emissions
• Top speed 81 mph
• Range 90 miles (EU combined mode)
• Seating capacity – 4 adults, plus luggage
• Kerb weight – 1,110 KG
• Dimensions – 3,475 mm (l) x 1,475 mm (w) x 1,610 mm (h)
• 5-year 62,500 mile warranty for main battery and EV components,
 8 year anti-corrosion perforation warranty and
 3-year pan-European roadside, home and accident assistance
• The i-MiEV comes complete with 12-month / 12,500 mile
 service intervals, and for just £300 including VAT
 the customer gains 3-years / 37,500 servicing
 under the Mitsubishi Service Plan (MSP).

Mechanical:

• 49kW AC permanent magnet synchronous motor (max power)
• 1-speed fixed gear
• Front MacPherson strut and coil spring suspension
• Rear 3-link de Dion suspension
• Front stabiliser bars
• Front 14" ventilated disc brakes, rear 8" drum brakes
• 9" master vac brake boosters
• Anti-lock Braking System (ABS) with
 Electronic Brake-force Distribution (EBD)
• Brake assist
• Active Stability Control (ASC)

Exterior:

• Alloy wheels
• All-round ‘green’ glass
• Front fog lamps with daytime running lamps
• Colour-keyed front bumper
• Projector type halogen headlamps with levelling device
• Variable intermittent windshield wiper and washers
• Foldable and electronically controlled door mirrors
• Rear combi LED lamps with clear glass
• Colour-keyed rear bumper with rear fog lamp
• Roof Spoiler with high-mount stop lamp
• Tailgate intermittent wiper and washer

Interior:

• All-round electric windows
• Central door locking with keyless entry
• Driver’s and front passenger’s SRS front airbags
• Heated driver’s seat and wing mirrors
• Side and curtain air bags
• Stereo AM / FM radio with CD player with
 front 2 main speakers and 2 tweeters
• 3-spoke leather wrapped steering wheel
• Leather wrapped shift knob
• Headlamp levelling device
• Odometer and twin trip and remaining driving range meter
• EV system check warning indicator
• Activation complete buzzer and indicator
• Battery remaining indicator
• Dusk sensor
• Glove box with card holder
• Instrument panel secret box (above glove box)
• Front cup holders (floor console, front of the passenger)
• Manual air conditioner with deodorant filter
• Front passenger air bag cut off switch
• Active Stability Control (ASC) on / off switch

EV Functions:

• Brakeforce regeneration
• Lightweight electronic power steering
• On-board recharging system with cable
 (flat-to-full in 9-hours, 240V 13 A input)
• On-board rapid charging system (flat-to-80% in 30 minutes)






















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何シテル?   08/09 18:51
三度のメシより 三菱のクルマが好きな三菱バカです。 特に日本仕様と細部が微妙に あるいは全く異なっていたり 日本でリリースされていないなどの 海外仕...
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