実はJohnにimportantの項目で質問をしていた事がありました。
どう読んでも自分の車とキットを見比べてイメージが理解できずにいたのです。
なにせ“重要”の項目ですから勝手に判断してトラブルになっては困ります。
なにせ安心安全のターボkitですから。
以下の事を問い合わせてました。
If resealing original pre air filter to become main air filter, on models 1990-1995 drill out 5 alloy rivets, securing plastic discharge neck to filter body, remove plastic neck clean faces. Place a good based of silicone at least 3-4mm thick and 6mm wide, to metal face, refit plastic neck on seal, fit supplied 5 screws installed with nyloc nuts outwards.
Fit supplied steel reducer sleeve into plastic discharge neck, with silicone sealant.
Fit 2 3/4”hose drive clamp to hold in place.
Wipe off any access, inside and out, any sealant left inside filter will cause compressor failure.
Ensure seal at base and discharge neck are good, unfiltered air will damage engine and turbo unit.
何やらプレフィルターやらリベットやら書いてあり
挙句の果てにはシリコンシーリングなどと書いてあり、
一体どこの部分なんだろうか?と。。。。
返答のメールでは。。。
Please disregard these instructions, they only apply if you do not have the Australian pre air filter. I have supplied you a new air filter, please fit it as I have supplied and do not dismantle how I have supplied it. My fitting instructions are relevant to Australian and New Zealand models.
※その部分は気にせんといて。僕が送ったキットの物をそのままつければ大丈夫だから。その説明書はAustralia、New Zealand モデルで書いてあるから。
というような返答が来て納得しました。
しかしここで問題点が発生です。
それではヘッドライトクリーナーのタンクが邪魔になるなぁ。
そこでふと思ったのが、
TD42T搭載モデルもここにエアクリーナーボックスが付いているので
その車は何処にヘッドライトクリーナーのタンクがついているか調べればいいのか。
ということで調べると助手席側バッテリーバルクヘッド側に付いてました。
品番を調べるとタンク自体は共通のようで、ブラケットが部品で出るようです。
この点はなんとかなりそうです。
先週末からオイルラインのプラグ、フロントパイプのナットに毎日油やりをしております。
日々この周辺がオイリーになってきているので幾分外れやすくなっているでしょう。
さて作業場所の手配は行いましたよ。
【続く】
Posted at 2012/07/02 16:12:56 | |
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Y60 | 日記