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2009年11月12日

ミツビシ i-MiEV の シトロエン版 シトロエン C-ZERO 発表 ・・・・

ミツビシ i-MiEV の シトロエン版 シトロエン C-ZERO 発表 ・・・・












フランス シトロエン 社 は 10日

ミツビシ i-MiEV の シトロエン版 新型 EV

『 シトロエン C-ZERO 』  を 発表 しました。





三菱自動車 は 今年 9月

PSA プジョー ・ シトロエン と  ミツビシ i-MiEV の 開発供給 に 関する

基本契約 を 締結 しており


三菱自動車 が ミツビシ i-MiEV を ベース に した

欧州 向け EV を 開発 し PSA プジョー ・ シトロエン に 供給。


PSA プジョー ・ シトロエン は 2010年末 までに

プジョー と シトロエン の 両ブランド で リリース する 事 に なります。


シトロエン C-ZERO は 専用 の フロントバンパー ・ アロイホイール を 採用 し

全長 が 3,480 mm と ミツビシ i-MiEV より も 85 mm 長く なって います。


EV システム は ミツビシ i-MiEV と 共通 で

リア に 配置 される モーター は 最大出力 64 ps ・ 最大トルク 18.4 kgm を 発生。


2次電池 は 蓄電容量 16 kwh の リチウムイオンバッテリー で 床下 に 配置。


最大航続距離 130 Km の 実用性 を 確保 し 最高速 は 130 Km / h を 誇ります。


充電時間 は 220 V コンセント で 約 6時間 で

急速充電器 を 使用 した 場合 80 % の バッテリー容量 なら

約 30分 で チャージ が 可能 です。





プジョー 社 も 今年 9月 の フランクフルトモーターショー 2009 で

ミツビシ i-MiEV の プジョー版  『 プジョー iOn 』  を 発表 しており

ミツビシ i-MiEV の シトロエン と プジョー 両ブランド バージョン が

出揃った こと に なります。



 【 フランクフルトモーターショー 2009 で 発表 された プジョー iOn 】




三菱自動車 と PSA プジョー ・ シトロエン は

2005年 7月 に 商品供給契約 を 締結 しており

三菱自動車 は 2007年 9月 から SUV の 『 ミツビシ アウトランダー 』 を

PSA に OEM 供給。


プジョー では  『 プジョー 4007 』




シトロエン では  『 シトロエン C-クロッサー 』  と して

欧州 で リリース されて います。






【 Press Release 】


CITROËN C-ZERO : THE NEW 100% ELECTRIC CITY CAR


Zero fuel consumption, zero CO2 emissions and zero engine noise: with the C-ZERO, CITROËN is broadening its compact vehicle range with a 100% electric offering.

The new city car is designed to make urban mobility easier - thanks to its compact dimensions, rapid charge and generous range for day-to-day car journeys. And all of this in a silence that makes occupants forget about the noise of the city.
The C-ZERO combines technology and creativity to meet tomorrow's challenges today.

Having already produced more than 5,500 electric vehicles, CITROËN has the experience vital to being a front-runner in a market segment that is set to grow significantly in the coming years.

Due for launch in the last quarter of 2010, the C-ZERO is developed in collaboration with Mitsubishi Motors Corporation.



A NEW PRODUCT OFFERING CONSISTENT WITH CITROËN POLICY

Long committed to a policy of reducing fuel consumption and greenhouse gas emissions, CITROËN - a leading manufacturer of low CO2 cars - is adding
the C-ZERO to a range that already features a wealth of environmentally respectful products.

  Current CITROËN achievements:

    ・ New C3 and DS3 models emitting 99g/km of CO2 will be available from
      launch in 2010.

    ・ More than 30% of CITROËN vehicles sold emit less than 120g/km of CO2.

  Up-coming technologies:

    ・ Widespread application of second-generation Stop & Start in 2010.

    ・ Launch of a full-hybrid vehicle, the DS5, in 2011.


A 100% ELECTRIC VEHICLE

The CITROËN C-ZERO is a full-electric vehicle powered by a permanent magnet synchronous motor delivering 47kW or 64bhp EEC from 3,000 to 6,000rpm. Maximum torque of 180Nm is available from 0 to 2,000rpm. Power is transmitted to the rear axle via a single-speed reduction gear.

The motor is powered by a latest-generation 330-volt lithium-ion battery system comprising 88 50Ah cells (for onboard energy of 16kWh), mounted in the centre of the vehicle. Lithium-ion technology keeps battery weight down compared with conventional technology, while offering equivalent performance. It is also resistant to partial re-charges, which have no impact on battery longevity.



EASY TO CHARGE, EASY TO USE

Re-charging the C-ZERO's batteries could not be simpler. Owners plug the supply cord into a 220-volt socket. A complete charge takes six hours, while an 80% charge is possible in just 30 minutes using an external station with a single-phase current of 125A at 400V, for power of up to 50kW.

Using the car is equally simple. When the driver turns the ignition key, a beep confirms that the car is running. CITROËN C-ZERO drives like a regular car with an automatic gearbox. The traditional fuel gauge is replaced by a battery charge indicator.



PERFORMANCE & FEATURES FOR TODAY'S NEEDS

The CITROËN C-ZERO is perfectly adapted to the needs of all kinds of users - including public sector operators, local authorities, smaller businesses and company fleets - and also to those of private customers looking for a car with exceptionally low running costs.

With four real seats - thanks to a 2.55m wheelbase - and a 166 litre boot,
the C-ZERO is impressively quiet to drive and boasts a plethora of comfort and safety equipment. Original-fit features include power steering, ABS, traction control, ESP, electric windows, six airbags and air conditioning.



A CITY CAR AT EASE ON THE OPEN ROAD

The C-ZERO's compact exterior dimensions - 3.48m long - and a 9m turning circle, make it a cinch to nip in and out of city traffic. And with a top speed of 130kph (80mph), acceleration from 0-100kph (0-62mph) in 15 seconds and 60-90kph
(37-56mph) in 6 seconds, along with a range of around 130km (80miles), over a standard combined cycle, it is also fully at ease out on the open road.

From 10th November, via www.c-zero.citroen.com, prospective customers who are interested in being one of the first to own a CITROËN C-ZERO, will be able to request an exclusive test-drive prior to placing a pre-order.




 【 CITROEN C-ZERO PV 】




 

 
 【 本家 日本仕様 ミツビシ i-MiEV 】    

 ⇒    関連記事 は   こちら






 【 ミツビシ i-MiEV 欧州 向け プロトタイプ 】    

 ⇒    関連記事 は   こちら









【 関連情報 URL 】

http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/Citroen-C-Zero-2010-first-picture/


ブログ一覧 | 三菱自動車 海外仕様モデル | 日記
Posted at 2009/11/12 05:14:07

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この記事へのコメント

2009年11月12日 18:18
こんばんは!
いつもありがとうございます!

アウトランダーのように外見で大きく変わっていないので違和感はそれほどありませんね。
変更するのもいいですが、そのまんまというのもEV=アイのイメージ作りにはいいかも知れませんね!

三菱ブランドでたくさん売れて欲しいのは尤もですが、プジョー・シトロエンでもたくさん売れてくれるとありがたいなと思います!
コメントへの返答
2009年11月14日 7:42
おはようございます!

いつもありがとうございます!

プジョーのiOnと比べてもエンブレムとアロイホイールのデザインが違うだけでほぼ同じような感じですね。

i-MiEVの原型がほとんど残っているのもこれはこれでいいのかもしれないですね。

おっしゃるように三つ巴で売れてくれる事を願いたいものです。
2009年11月12日 21:15
こんばんは!

アウトランダーと違って、外見は殆ど変わらないですね。
もう少し独自色が欲しいかな・・・・て自分は思います。
コメントへの返答
2009年11月14日 7:44
おはようございます!

いつもどうもです!

カラーリングが大胆ですが、パッと見はまんまi-MiEVですね(笑)

あえてあまりデザインを変えなかったような気もしますが・・・・
2009年11月12日 22:33
こんばんは

見た瞬間、まんまiじゃん!って思いました^^;
もともとi自体が個性ありますけど、個性の塊の外見の車を作っている
シトロエンが、そのままiのイメージを崩さずにリリースするとは
芸術の国、フランス人にもiのデザインは受け入れられたってことでしょうかね~^^
コメントへの返答
2009年11月14日 7:47
おはようございます!

いつもどうもです!

私も同じ様に思います。

それだけオリジナルのデザインが優れているので、下手に弄らなかったのではないかと・・・・

アウトランダーのOEM版のようなくどい顔は似合いそうにありません・・・・(笑)
2009年11月13日 2:18
こんばんは!

シトロエン版は予想と違ってました(笑)
どんな想像してたかは予想が付くとは思います。(^^)

何かホッとした私が居ます(爆)
コメントへの返答
2009年11月14日 7:48
おはようございます!

いつもどうもです!

シトロエンと言えばくどい個性的な顔が普通なので、意外と言えば意外ですよね。

私も同じくホッとしました(笑)

プロフィール

「[整備] #eKスペース 冬タイヤ ⇒ 夏タイヤ へ 換装 しました https://minkara.carview.co.jp/userid/227005/car/3304393/7746653/note.aspx
何シテル?   04/10 18:39
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