みなさま お姉様 ごきげんよう♪
メガスクは複数のVEマップまたは点火時期マップを組み合わせて あれこれ出来たりしますのよ
あてくしはコレを使って燃料噴射量はα-N(スロットル開度)制御+吸気圧制御の加算式としておるのですネ
赤で囲ったトコロがその設定ですわ
このようにすると下記の2枚のマップの合計値が燃料噴射量の計算の元となるのです
メガスクはリニアA/F計の出力を利用したVEマップの学習機能があります
あらかじめ設定したA/Fマップの値となるように走行中にVEマップを自動で書き換えてくれるのです
Tune Analyze Live! がソレなのですわ
便利な機能でありまして フランソワはものすごく重宝しております
今回のようにVEマップを2枚(負荷がスロットル開度のマップ+吸気圧のマップ)を組み合わせて使う場合はTune Analyze Live!も個々のマップ用に設定する必要があるのです
と云いましても そんな煩雑なコトではなく 参照するA/Fマップを同じものを指定する(下記赤枠参照)だけですわ
負荷がスロットル開度のマップ用設定
負荷が吸気圧のマップ用設定
こんな感じのやりかたでミラバンの燃料噴射量に関しては自然吸気でもターボでもコントロール出来ました
Table Choices
For many installs a single fuel table is all that is required.
New users are strongly advised to start with a single table.
MS3 offers a number of methods of switching and blending between tables.
These methods can be used to effectively extend the basic table size, for better tunability with different fuel algorithms (e.g. low vs high rpms), for dual fuels, or for different fuel mixes.
Presently, fuel, ignition, boost and AFR targets may be blended or switched.
Due to the complexity introduced with multiple tables, only experienced users should consider enabling these features.
Additionally, the algorithm blending should only be enabled once each table is well tuned.
Autotuning (VE Analyze Live) will not function on some combinations of blended tables.
Terms used:
• Table switching - the ability to swap from one table to another, based on RPM, TPS, MAP or a physical switch input
• Combined tables - two tables are combined to give a single VE (or spark) result
• Algorithm blending - two tables with different calculation algorithms are used to calculate fuel (or spark) and then the result is blended together
• Dual table - two tables operate independently to control injectors or injector banks
• Staged injection - one fuel calculation control two banks of injectors. e.g. small injectors for idling and larger injector for full power. (See Staged Injection page.)
テーブルの選択肢
多くの場合、必要な燃料テーブルは1つだけです。
新しいユーザーは、単一のテーブルから開始することを強くお勧めします。
MS3はテーブル間の切り替えとブレンドの方法をいくつか提供しています。
これらの方法は、異なる燃料アルゴリズム(例えば、低対高速RPM)、二重燃料、または異なる燃料混合物のより良好な調整性のために、基本的なテーブルサイズを効果的に拡張するために使用することができる。
現在、燃料、点火、ブーストおよびAFRターゲットは、ブレンドまたは切り替えられてもよい。
経験豊富なユーザーだけが複数のテーブルで複雑さが増すため、これらの機能を有効にすることを検討する必要があります。
さらに、アルゴリズムのブレンディングは、各テーブルが適切に調整された後にのみ有効にする必要があります。
オートチューニング(VE Analyze Live)は、一部のブレンドテーブルの組み合わせでは機能しません。
使用される用語:
•テーブルスイッチング - RPM、TPS、MAPまたは物理スイッチ入力に基づいて、テーブル間をスワップする機能
•結合テーブル - 2つのテーブルが結合されて1つのVE(またはスパーク)結果が得られます
•アルゴリズムブレンディング - 計算アルゴリズムの異なる2つのテーブルを使用して燃料(またはスパーク)を計算し、結果をブレンドします
•デュアルテーブル - 2つのテーブルが独立して動作し、インジェクタまたはインジェクタバンクを制御します。
•段階的噴射 - 1つの燃料計算制御で2つのインジェクタバンクを制御します。例えばアイドル用の小型インジェクタ、フルパワー用の大型インジェクタです。 (「ステージング注入」ページを参照)。
Algorithms are different strategies for determining the "load" on an engine and then calculating fuel and spark etc.
As a brief recap:
• Speed-Density - Uses MAP as load.
• Alpha-N - Uses TPS as load.
• MAF - Measures actual airflow. Spark load uses a calculated percentage of cylinder filling.
• %baro - Uses MAP divided by barometric pressure as load.
• ITB - Uses a mix of MAP and TPS as load.
アルゴリズムは、エンジンの「負荷」を決定し、燃料とスパークなどを計算するための異なる戦略です。
簡単な要約として:
•Speed-Density:吸気圧を負荷として使用します。
•Alpha-N:スロットル開度を負荷として使用します。
•MAF - 実際の気流を測定します。 スパーク負荷?は計算されたシリンダ充填率を使用します。
•%baro - 吸気圧を負荷として気圧で割った値を使用します。
•ITB - 負荷として吸気圧とスロットル開度の組み合わせを使用します。
そして↓下記のように2つのマップを加算する以外の方法もアレコレ出来るというコトのようですわ

これはあんなコト こんなコト 夢が広がりますわネ