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ファクトリーお猿のブログ一覧

2014年11月03日 イイね!

篭もり音対策・ドイツからいろいろ届いた




酷い篭もり音に悩まされたレムスからフジツボに
交換して、すこし楽に乗れるようになったムルティプラですが、




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IMG_3682 posted by (C)factoryosaru




4気筒のマフラー交換車両の宿命か、3000rpm付近の篭もり音を
もう少し何とかしたい。







早朝起きて、ちょっと加工してみます。



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IMG_3681 posted by (C)factoryosaru



直径180mm程度用のホースバンドを用意する。




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IMG_3678 posted by (C)factoryosaru




3000rpm付近の篭もり音が、まだ少しあるので、
太鼓の特性をちょっと変えてみようと、画策。



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IMG_3679 posted by (C)factoryosaru



まずは太鼓中央部分に設置してみて、
相当耳が楽になりました。



今後、バンドの位置を変更しながら、
篭もり音が小さくなる場所を
探してみることにします。



IMG_3683
IMG_3683 posted by (C)factoryosaru




ということで、程よい爆音のファミリーカーは暫くこれでいい!






フジツボとレムスの外部音の比較です。



外から聴く分には、レムスのほうが破裂音で勇ましくてヨカッタです。









自宅に帰還すると、郵便局の人が来た。



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IMG_3688 posted by (C)factoryosaru


ドイツから外郵です。






アルファ155用ラジエター


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IMG_3689 posted by (C)factoryosaru








同じく155用の燃料ポンプ


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IMG_3690 posted by (C)factoryosaru





ムルティプラのリアキャリパーOHキット


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IMG_3691 posted by (C)factoryosaru





145のスロットルポジションセンサ


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IMG_3692 posted by (C)factoryosaru








オマケ、

先日、ドイツのeBayオークションでポチった、ピンバッジ。

届きました。


IMG_3675
IMG_3675 posted by (C)factoryosaru


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IMG_3673 posted by (C)factoryosaru










Posted at 2014/11/03 10:36:39 | コメント(7) | トラックバック(0) | ムルティプラ | 日記
2014年11月01日 イイね!

★ドドーン★ 電子サビ防止装置 もっと良さそうなのを見つけた

前回のブログで、同タイプのものが
効かない説のご紹介を預かり・・・(笑)


若干テンション下がってましたが(爆)






別の良さそうなのを見つけましたw


サビ防止装置、イギリスより



こっちのほうがマシかもね。









アノードにアルミ?の電極ついてるし・・・
積極的に、コイツをサビさせる作用も併用ということだろ?おそらく↓









それに、安い!!









説明は以下のとおり。




本文中に何度と無く出てくる


「取付けの詳細等は、メールでお知らせ・・・」w


てのが怪しくてイイねw






The object of sale is an electronic anti corrosion device. This device serves to protect your vehicle against corrosion especially in place that cannot be seen and where other protective coatings are, or may be, mechanically damaged, e.g. seals exposed to continuous operation of the body and hollow cavities. The device also stops corrosion process.
Our device is made in modern SMD technology, produced using the highest quality of electronic components which makes them resistant to shock and atmospheric conditions and ensures trouble-free operation.
Corrosion is the process of destruction of metal by electrochemical and chemical reactions occurring during the contact of the metals with the surrounding gas or liquid environment. This process begins at the metal surface. The most common is of course the galvanic corrosion.
Method of operation of our device is generally known and applied in industry under the name of the cathodic corrosion protection. This method has been used for years in securing ships, and to protect against corrosion of reinforcement inside concrete structure, security underground tanks. In these cases, there are huge areas virtually impossible to maintain by other methods. Well known electrochemical corrosion is a result of local cell plating formed on the metal surface. In each case, an important component of these cells is the electrolyte solution. In the case of atmospheric corrosion electrolyte is a condensed moisture, and run-off water always contains a certain amount of dissolved substances such as oxygen, carbon dioxide, sulphur dioxide, nitrogen oxides and others.
As you can see the corrosion process does not need freezing temperatures, snow and huge amounts of salt on the road even though it has a significant impact. But enough of rain containing large amounts of various chemical compounds contained in our polluted air (so called acid rain) and we already have an electrolyte, and in our we have enough rain. Corrosion process cause by the corrosive action of these cells is the process of the anode or the transition metal atoms into the solution in the form of positive ions. Our device eliminates this process. Securing method is cathodic polarization of metal parts exposed to corrosion and DC electrode potential variation in the negative direction. In the case of use of our devices positively polarised protectors, because of the "electric attractiveness" take over most of the corrosion process at each other, making it less attractive to car body.
Now, thanks to miniaturisation you can easily install any number of devices in the right places without the hassle of dragging long cables leading to a significant drop of effectiveness and technical problems with the installation of a single point or dual device which is the reason we abandoned the implementation of the dual device which only seemed to have a decrease. We focused on the purchase of miniaturised our device causing any location and maximum shortening cable in order to improve the effectiveness.
The presented device is adapted to secure any vehicle with a 12V power supply - just because this voltage is supplied. The device is absolutely safe for the vehicle's electronic system, and very small power consumption for 12 mA. Using the device does not cause a rapid discharge of the battery. The device prevents the occurrence of the adverse event of an electrical or even in contact with electrolytes such as salt water or acid rain, and even in large areas, "bare" unprotected body, such as chips and redraw the already corroded, the bodywork or the car will remain safe.
This unit is especially recommended for users of classic cars body repaired cars and brands in particular suffering from corrosion as Mazda, Mercedes, Suzuki, Ford, Daewoo, Nissan, etc. For larger orders from fan clubs of makes and models discounts are provided.
How many devices your vehicle required :
small cars - 1 device eg. Vauxhall Corsa size
medium and bigger 2 devices
SUV's or vans 2 or more
All repaired, slightly corroded or over 10 years old cars, we recommend install 2 devices.
Installation is simple: mainly consists of tightening connecting electrodes in the two far-away places of the body (drain tray under the hood and tailgate, detailed description will be attached to the device and you will receive it in the email after winning the auction.
Important! please carefully follow the installation instructions given in the manual.
Power supply: Connect the power supply +12V (red) and mass (yellow-green). housing LED lights signalising a steady power supply, second LED flashes to indicate work. Note: in many case it may be necessary to perform the opening in the body in order to screw the electrode. Description will be included in an email after winning the auction.
No effects of the device due to improper installation is not covered by the warranty. The reason for warranty claims is the lack of indications of the unit (not working red LED)

Do not overpay, our product is a lot cheaper than others, offered on eBay. (check search " electronic rust protection"). Be ecologically, save money and do not pay for the colourful packaging but for an effective device.
Remember ! This is not a Cheap Chinese product !
We are United Kingdom based company and all our products are produced in the EU and made from the highest quality components.
For over 15 years our company sold thousands products with fully customers satisfaction.
You do not need to invest hundreds of pounds, just the equivalent of a medium fill up and one hour of time to install.
Do not wait for corrosion on your vehicle, keep it ahead of time.
As a manufacturer we give you outstanding 3 years warranty.
Aim to lowering the cost and be ecologically the product is sent in bubble envelope without any useless box. Assembly instructions will be sent to the buyer via e-mail.





↑(重要)支那製の安物じゃないっす!↑

というのも好印象です♪
Posted at 2014/11/01 22:26:32 | コメント(3) | トラックバック(0) | 日記
2014年11月01日 イイね!

相乗り企画 電子サビ防止装置 買う人いる? 

錆が怖い冬道。


1号機では、元々電子サビ防止装置を取り付けていたが、
2004年に、某所に一時保管するにあたって、取り外して
そのままになっていた。(電極が2箇所の古いタイプのもの)

2006年に復活した後は、2013年までのあいだ、サビ対策をせずに
雪道を走り回っており、
それが、著しい錆の進行の原因となったとも考えられる。





この教訓を活かして、2号機に新しい装置を取り付けたいと
思案中。


コレ↓(カナダ出品)






実は、ムルティプラには、これとほぼ同タイプのものを、
先行して取付けをしてあります。


2011年の作業だからな~、2004年に購入した時から付けておけばヨカッタ・・・





4本の電極を車体の四隅に配置し、
パルス電流を車体に流し、錆を抑制するということで、
造船業でも使われている技術らしい。


いまのところ、ムルティプラの錆の進行は殆ど見受けられない・・・順調?







欲しい人、一緒に買いませんか?




とくに積雪地方の方。





ヤフオクで類似品を探してみたが、同価格帯のものは、
電極数が少なく、4極のものはずっと高いです。


ま、いずれにせよ支那製だろうけど・・・





本格的な冬到来前に、付けたい~~~


Posted at 2014/11/01 00:37:46 | コメント(9) | トラックバック(0) | 海外調達情報 | 日記

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「冬支度 駐車ブレーキ凍結する車の傾斜地保管 http://cvw.jp/b/398935/48746623/
何シテル?   11/03 20:14
アルファ145、ムルティプラ、プジョー206SW乗りのお猿です。 広島県生まれ東京育ち。 物心ついた頃からクルマ好き。 大学卒業に合わせて、 満員電...
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