Cutaway Insights Episode 9: Security Data Recorder (SDR)
このビデオには英語や日本語の字幕があらかじめついていません。スペイン語・ドイツ語の字幕だけです。しかし英語の同時自動生成は可能です(もちろん聞き取り間違いをします)。
そこで下記に原人が聞き取った英語とその日本語訳をつけておきます。
Matt Morris:
Welcome to episode 9 of our Cutaway Insights series. This time we're going to talk about the SDR box. The SDR box is positioned here under the driver's seat. This data unit monitors all the accelerations on the car. This data is then used for TV footage and also for safety, particularly (when) the driver has a crash and acceleration limit is reached, it triggers a warning light for the safety crews on the track.
私たちのカッタウェイ・インサイツシリーズ、エピソード9へようこそ。今回はSDRボックスについてお話ししましょう。SDRボックスはドライバーズシートの下のここに取り付けられています。このデータユニットは車に加わった全ての加速をモニターします。このデータはTV放映に利用されたり、安全のためにも使用されます、特にトライバーがクラッシュし、加速度制限に達した時、トラックの保安クルーのため警告灯を点灯します。
Esteban Gutiérrez:
Welcome to episode 8 of our Cutaway Insights series. This time we will talk about the pedals which are located here. We've got the throttle pedal which is made of carbon fiber and the brake pedal as well. It's a quite important tool to be measured with the driver's position because of course the angle of your foot and the length of your legs. It's very important and it's influencing a lot of them or how you break. When we approach the breaking, you try to get the most from the down force, this means that you try to break as much as possible in the beginning where you have the most grip, and then of course when you approach the corner and reducing the down force by reducing the speed then you start to release the break slowly until you get in the corner. So basically the challenging part is to get into the corner with the right amount of speed. Thank you so much for watching. Next time Matt will explain the SDR system. And don't forget to subscribe from here for our Youtube channel.
私たちのカッタウェイ・インサイツ、エピソード8へようこそ。今回はここに位置するペダルについてお話します。これがスロットルペダルでカーボン製で、ブレーキペダルも同様です。ドライバーの位置について計測されて作られるツールであることが重要です。もちろん、足の形や長さは人により違いますから。ブレーキングポイントに近づいたら、ダウンフォースを最大に利用しようとします。すなわち、最初最もグリップがある場所で、できるだけブレーキを効かせて、もちろんスピードが落ちてダウンフォースが減るコーナーに近づいたら、ブレーキをゆっくり解除しはじめて、コーナーに入っていくわけです。従って、基本的に、最も難しい部分は適切な速度量でコーナーに入ることです。ご視聴ありがとうございます。次回はマットがSDRシステムについて説明します。ここから私たちのYoutubeチャンネルのご購読をお忘れなく。
Formula 1 Dictionary: Cornering Techniqueからおかりしました。
コーナーに入る前にブレーキングとギアチェンジは終了、Apex(エイペックス)に達したら、フルスロットル(ホイルスピンしない程度)による加速を始めるとのことです。物理学的に、描くライン(曲線)はオイラー曲線になるのが最も速く抜けられるとのことです。