Nico Hülkenberg:
This time we're gonna have a close look at the knee padding which is located here. It's not a very technical parts, basically a comfort thing for us drivers. You can see it's foam, ahm.. which is quite thick, it needs to be minimum thickness of 25 millimeters by the FIA. Me as a tall driver, my knees are quite quite high into here ahm.. but which is quite nice anyway because of the high G for the corners, you know, you see some drivers ware knee pads so that the legs are tight within the chassis but mine are, you know, hold by knee padding wihch I quite like so I don't need the extra knee pads because, you know, I don't like them they're uncomfortable. Ahm, generally this protection thing is here to protect the driver and knees of the driver, imagine you have a hard impact, the crash, and instead of the knees banging against the rock-hard solid carbon, it is, you know, surrounded by the soft foam and it's not just a safety thing but also comforting. Thank you for watching. Click here to subscribe.
今回はここに位置する膝パッドについて詳しくみてみましょう。高度な技術的パーツではなく、基本的に我々ドライバーの快適のためにあるものです。ごらんのとおり、スポンジで、とても厚いものです。FIAにより最低の厚さが25mmなければなりません。私のような高い身長のドライバーでは、この辺のとても高いところに膝が来ます。いずれにしても、コーナーでの高いGのため、これはとても良いものです。何人かのドライバーはさらに膝あてを付けますが、そうすると、シャシーの中で、脚はとても窮屈になります。私の場合は、膝パッドだけで支えますが、私はそれが好きで、追加の膝あては要りません。窮屈なので好きではありません。えー、一般的にこの保護材はドライバーとその膝を保護しますが、激しいインパクトつまりクラッシュを想像してください、岩のように硬いカーボンに膝が衝突する代わりに、柔らかいスポンジに取り囲まれているわけです。単に安全のためだけではなく、快適のためにも役立ちます。ご視聴ありがとうございます。購読にはここをクリックしてください。