Nico Hülkenberg:
Today we're going to look at the steering wheel. And because this is a split in half, I thought I bring a real one and one in one piece to tell you a bit more about it. So let's start at the back here, obviously this tool is the tool I have in my hands all the time, so my favorite one. Ahm.. at the back we've got obviously the shift paddles, right hand side up-shift, left side down-shift, and two clutches for either side, you know, some corners you have to leave the carriage? to the left, some corners to right, so depending on that you use the left and the right paddle, and for starts you use both in different positions. At the front, you can see obviously a lot of buttons to get confused but there are only a couple here maybe ten which you really use a lot during race weekend such like, you know, by point find the radio button, pit limiter obviously important, and there're these rotally buttons we call them where you can yeah tune various, you know, electronical setting such as engine breaking of KERS and recovery KERS boost. And also we have a few special ones you have the back again, we call'em toggle buttons, they're a bit special, for example if I only have a problem in one specific corner you can change that toggle button for that one specific corner with the setting I want. So that was pretty much it. Thank you as always and subscribe here.
本日はステアリングホイールについてみてみましょう。これは半分に割ってありますので、よくお話できるように完全な形の本物を持ってこようと思いました。では裏面から始めましょう。これはいつも私の手の内にあるもので、私のお気に入りです。裏面にはこのように、シフトパドルがあります。右側はシフトアップ、左側はシフトダウン、両側にそれぞれクラッチがあります。それぞれのコーナーで左にステアを切ったり、右に切ったりします。それに応じて左や右のパドルを使います。スタートのときには両方を異なる位置で用います。ステアリングホイールの前面にはよくわかるとおり、たくさんのボタンがあり、混乱してしまうかもしれません。しかし、ここには、ほんのおそらく10個くらいしかレースのある週末によく使うものはありません。例えば、1つ1つをみると、無線のボタン、ピットでのスピードリミッターボタンこれは重要ですね、ロータリーボタンと呼ぶボタンがあり、KERSを用いたエンジンブレーキング、リカバリーKERSブーストなどの電子的設定をします。加えて、特別なボタンが、裏面に戻りますがあります。トグルボタンと呼びます。これらはちょっと特別です。例えば、1つのコーナーにのみ問題がある場合には、そのコーナーでこのトグルボタンを変えて好きな設定にします。 盛りだくさんでしたね。いつもありがとう、そしてここから購読を。
原人解説: ステアリングホイールの進化の歴史がわかるビデオがありますので一緒にご紹介します。
Tech Bites: Evolution of F1 Steering Wheels since 1993
2014年のSauber F1 teamのステアリングの説明です。細かすぎるので日本語に訳すのはやめておきます(笑)。