Cutaway Insights Episode 11: SECU / Standard Electronics Control Unit
このビデオには英語や日本語の字幕があらかじめついていません。スペイン語・ドイツ語の字幕だけです。しかし英語の同時自動生成は可能です(もちろん聞き取り間違いをします)。
そこで下記に原人が聞き取った英語とその日本語訳をつけておきます。
Matt Morris:
This time we're going to talk about the SECU which is a Standard Electronic Control Unit. SECU is positioned here on the floor underneath the driver. The SECU is the heart of the car, takes all the information from driver interface steering and then use it to control the engine, gearbox and all the systems on the car. It's very important part of the car, if it stops working, the car stops. Thank you for watching. Please don't forget to subscribe to our Youtube channel.
今回はSECUすなわち、標準化電子制御ユニットについてお話しましょう。SEQUはここドライバーの下に位置します。SECUは車の心臓部で、ドライバー・ステアリングのインターフェースからの全ての情報を取り込み、エンジン、ギアボックス、車の全てのシステムのコントロールに用います。これが機能を停止したら、車も止まります。ご視聴ありがとうございます。私たちのYoutubeチャンネルの購読をお忘れなく。
Matt Morris:
This time we're going to talk about Correvit sensor. The Correvit sensor is positioned here, under the chassis and optical sensor looks at the ground. It measures the longitudinal and lateral speeds. We use these data in combination with the data from Pitot to calculate headwind and tailwind also aerodynamic effects on the car and also whether we follow the car in front of and how it affects the car.Thanks for watching. And please don't forget to subscribe to our Youtube channel.
今回はコレビットセンサーについてお話いたしましょう。コレビットセンサーはシャシーの下、ここに取り付けられ、光学センサーは地面に向けられます。これは縦方向と横方向の2つのスピードを測定します。これらのデータをピトー管からのデータと組み合わせ、向かい風と追い風を計算し、車にかかる空力効果、そして車が前の車についていくべきか、その影響などを計算できます。ご視聴ありがとうございます。私たちのYoutubeチャンネルの購読をお忘れなく。