• 車種別
  • パーツ
  • 整備手帳
  • ブログ
  • みんカラ+

M.Naganoのブログ一覧

2018年09月14日 イイね!

スープラ復活に合わせてこんな記事が(^_^)

新型スープラ発表をが待たれる今日この頃
復活に合わせて2代目スープラの記事が紹介されていました。

1983 Toyota Celica Supra
1983 10Best Cars
https://www.caranddriver.com/features/1983-10best-cars-1983-toyota-celica-supra-page-

<以下引用>

An immensely likable car, the Toyota Celica Supra is fast and fun to drive in a way that harks back to more traditional sports cars. This is not to say that the car itself is old-fashioned, because it isn’t, but its virtues are old-fashioned. Big six-cylinder engines have always been loved for their smoothness and their unmistakable sound. Big six-cylinder engines with double overhead camshafts and electronic fuel injection bring one all that good stuff amplified to about the tenth power. Add a crisp, positive five-speed gearbox, independent rear suspension, and aggressive tires, and you’re looking at a car that could carve a niche for itself in any market in the world, even in a depression. Wrap the whole thing in distinctive bodywork, give it a state-of-the-art interior and one of the best original-equipment sound systems available, and all the odds for success are in your favor. We have recently completed a 30,000-mile test on a Supra, and it was a car that we truly hated to give up. One is reluctant to speak of “a man’s car” in these liberated times, but the Supra is exactly that. The pedal effort, the shift linkage, the steering, the throttle response, the ride motions are all masculine—not fake macho, but positive male essence.

<引用終わり>

1983年にセリカスープラがカーアンドドライバーの
3万マイル長期テストで高い評価を獲得、
同年の10ベストカーに選出されています。

長期テストのまとめ記事です。
The 1983 Toyota Supra Is One of the All-Time Great Japanese Cars
https://www.caranddriver.com/reviews/1983-toyota-supra-reliability-performance?src=socialflowFBRAT

予想以上に褒められてます(^_^)
Posted at 2018/09/14 16:06:33 | コメント(1) | トラックバック(0) | セリカ | クルマ

プロフィール

「@ヤマシ¥太 冷却系の修理は早目が良いですね」
何シテル?   03/26 21:22
M.Naganoです。 子供の頃大好きだったうちの車がサニークーペだった流れで、今でもクーペ好きです。多少の不便は・・・・気にしない気にしない。

ハイタッチ!drive

みんカラ新規会員登録

ユーザー内検索

<< 2018/9 >>

       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30      

リンク・クリップ

ホンダがVTECを止める時は来るのか?。 
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2025/02/10 18:46:07
私の推しのラジコンアーティスト 
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2024/03/16 09:15:43
タイヤが静電気を帯びやすく帯電しやすいわけ・・・それは製造方法と物性の両方にあると考えます 
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2020/06/13 22:56:18

愛車一覧

BMW M5 BMW M5
V10エンジンの独特な鼓動(^_^)
フォード マスタング クーペ フォード マスタング クーペ
アメリカンV8! 絶対性能自体は相当なものですけど 速いとか遅いとかはもうどうでもいい楽 ...
アウディ Q5 アウディ Q5
遠出するなら第一選択。 安定性が高いので疲れにくいです。 何かとよく考えられてて、 パ ...
トヨタ セリカ トヨタ セリカ
95年からST-205セリカに乗ってます。 消耗品をまめに交換しつつほぼノーマル状態で維 ...
ヘルプ利用規約サイトマップ
© LY Corporation