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M.Naganoのブログ一覧

2020年04月16日 イイね!

Brake Mean Effective Pressure (BMEP)ってなに??

Here's Why the Mustang's 5.0-Liter V-8 Is
More Impressive Than Ferrari's V-12
It's all about the engine pressure.
https://www.roadandtrack.com/car-culture/a32157287/bmep-engine-performance-measurment-explained/?utm_campaign=socialflowR%26T&utm_medium=social-media&utm_source=facebook&fbclid=IwAR1wu-ynU0HPsmyPKdHfdyTDieOt-z5FTavsPdN2cQklscC8x8jBjzych_Q

The Best Way To Compare Car Engines - BMEP

https://youtu.be/bE_1JYrlYYU

<以下引用>

It's tough to compare engines based on stats alone. Sure, your Camaro's V-8 might have more horsepower than your buddy's old M5, but that's not the entire story. If you want to get a true apples-to-apples comparison between engines, you have to calculate BMEP.

Brake Mean Effective Pressure (BMEP) is essentially the average pressure forcing the pistons inside your engine down that provides the measured torque output. There's a fair bit of math behind it, but the equation itself is pretty easy to grasp. Road & Track contributor Jason Fenske explains it well in his latest YouTube video above.

In a way, BMEP is a fancier, more accurate way to calculate torque per liter. As Fenske points out later in the video, a naturally aspirated engine's BMEP number can be fairly compared against others, as long as they run on the same sort of fuel. Perhaps the most surprising result is Ford's 5.0-liter V-8, found in the current Mustang GT. It has a higher BMEP than even Ferrari's 6.2-liter V-12 in the 812 Superfast.

Of course, stuff gets complicated once you throw turbocharged engines into the mix. Since more air is being forced into the engine, the BMEP number is essentially multiplied. Fenske provides a few examples of how you can still compare them by factoring out the turbo, though, which is neat.

<引用終わり>

BMEP
正味平均有効圧(Brake Mean Effective Pressure)
実際にエンジンから得られる仕事(図示仕事から補機類、ピストンの運動抵抗などを差し引いて計算される)を行程容積で割ったものです。エンジンの燃焼効率を判断する目安の1つとなります。

・・・ということなのですが、
これの大小だけではエンジンの
よしあしの判断にはつながらなさそうです(^^;)
Posted at 2020/04/16 17:16:27 | コメント(1) | トラックバック(0) | マスタング | クルマ
2020年04月16日 イイね!

なんと!路上復帰の目処が立ちました!!

納屋から出てきたZ3は路上復帰に向けて準備中です。

エンジン・足回り・補器類・・・は
目立って悪いところは無いですから、
ひととおり油脂類交換やちょっとした調整で
機械的には割とすぐに調子を取り戻しそうですが、

外装は塗装自体は結構状態良いものの、
あちこち擦り傷があったり小傷が目立ったりで
近寄って見ると結構かわいそうな感じなので、
全部まとめてきれいにしてしまおう!
・・・ということにしました。

外装補修は板金塗装やバンパー・灯火類の補修も含むので
診断・見積もり等々でしばらく時間はかかりましたが
こちらも思っていたよりは軽症。

なんだかんだで作業が始まってしまえば
意外と早く路上復帰に漕ぎつけそう!!

・・・というわけで、
車庫証明の書類を書いたり、
自動車保険の検討をしたりと
ぼちぼち再登録の準備も開始しました。
来月辺りには出来上がりそうな流れになってきました。
Posted at 2020/04/16 00:09:21 | コメント(3) | トラックバック(0) | BMW E36/7 | クルマ

プロフィール

「@ヤマシ¥太 冷却系の修理は早目が良いですね」
何シテル?   03/26 21:22
M.Naganoです。 子供の頃大好きだったうちの車がサニークーペだった流れで、今でもクーペ好きです。多少の不便は・・・・気にしない気にしない。

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