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2020年10月05日 イイね!

うちのは旧世代の6速ですが・・・

うちのは旧世代の6速ですが・・・
https://youtu.be/u0BZhs4Ugag
The World's Best Automatic Transmission - How Autos Became Cool Again

Why So Many Carmakers Use ZF's Eight-Speed Automatic
It's on-par with dual-clutch in terms of performance, but smoother, cheaper, and easier to package. It's no wonder so many cars use it.
https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a27332349/why-so-many-carmakers-use-zfs-eight-speed-automatic/?src=socialflowFBRAT&utm_source=facebook&utm_medium=social-media&utm_campaign=socialflowR%26T&fbclid=IwAR3PDqd7JD-VWV58QaatlAMirMkQvTjOCB3pM9ChGNJfC9nZaKg1oA1nEak

何故多くの自動車メーカーがZFの8速ATを採用するのか?
・・・という記事なのですが、サブタイトルで全部語ってます(^^;)

デュアルクラッチと比較して
パフォーマンスに差はなく、
よりスムーズでコストが低く、
車両に搭載しやすい・・・・
ということですから多くの自動車会社が使いますよね。

<以下引用>

The Aston Martin DBS Superleggera. The Toyota Supra. The Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. The BMW M5. The Jeep Grand Cherokee Trackhawk. The Rolls-Royce Phantom. Though these cars are all different, there's one thing they (and many other cars) have in common: ZF's 8HP eight-speed torque converter automatic transmission.

First introduced in 2008, ZF's eight-speed gearbox has come to occupy the transmission tunnels of countless new cars, from big American trucks to compact hatchbacks and ultra-luxurious grand tourers. In some cases, it's even replaced dual-clutch transmissions. ZF sold an astonishing 3.5 million units in 2017 alone, according to our colleagues at Car and Driver. How has the 8HP come to conquer the market? Well, it's very good at a lot of things.

As Jason Fenske of Engineering Explained says in his latest video above, the ZF eight-speed has been engineered to fulfill many different roles in a single, compact package. It can be quiet and well-behaved in a Ram 1500, or wildly responsive on track while bolted into a new M5. It can be used as a transaxle, like it is with every new Aston Martin, or sit right behind the engine, like in the Giulia. It's also not any bigger than the company's last-gen transmissions, despite having more forward gears. That means companies like Dodge don't have to design an entirely new chassis with a bigger tunnel to fit a new, bigger gearbox. It's also lighter than your average dual-clutch, broadening the performance appeal. It truly checks all the boxes.

<引用終わり>

そうそうたる車に使われていますし、
意外と身近な車にも使われています。

ロックアップ制御がうまく働くおかげで
トルコンが延々スリップして
ダイレクト感を損ねるようなことは
今となってはありませんから、
となればトルコンATの良い面が
前面に出てきているなぁと感じます。

Posted at 2020/10/06 18:23:01 | コメント(1) | トラックバック(0) | マスタング | クルマ

プロフィール

「@ヤマシ¥太 冷却系の修理は早目が良いですね」
何シテル?   03/26 21:22
M.Naganoです。 子供の頃大好きだったうちの車がサニークーペだった流れで、今でもクーペ好きです。多少の不便は・・・・気にしない気にしない。

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