• 車種別
  • パーツ
  • 整備手帳
  • ブログ
  • みんカラ+

M.Naganoのブログ一覧

2019年10月26日 イイね!

フェラーリV12エンジン継続に向けて特許取得!

Ferrari patent could signal a bright future for its v12
https://www.motorauthority.com/news/1125708_ferrari-patent-could-signal-a-bright-future-for-its-v-12

<以下引用>

Ferrari higher-ups have been telling us for years that the V-12 will remain a component of its future products for as long as it can be kept relevant and compliant with increasingly strict emissions requirements. A patent filing from April gives us hope that they can keep their word.

The patent, which Motor1 spotted, describes a new "pre-chamber" above the main combustion chamber with an independent spark plug. This allows combustion to take place in either the pre-chamber or main chamber, depending on the drive cycle. The goal is to generate more heat immediately after a cold start. Conventionally, the best way to make more heat is to make more torque, but increased output is hard on a cold engine.

This is where Ferrari's patent comes in. The pre-chamber system would allow a delayed ignition in the main chamber in the cycle immediately after a cold start, when the engine's catalytic converters need to be heated to their optimal temperature. This delayed ignition will push hotter exhaust gases out of the main combustion chamber more rapidly, which, in turn, will lead to shorter warm-up period for the catalyst. The faster the system gets up to operating temperature, the less it pollutes.

On the intake side, the pre-chamber allows for a separate ignition and injection of air/fuel into the main chamber to improve the pre-ignition mixture. Essentially, this system generates airflow similar to that of an engine running at much higher speeds, keeping the ignition sequence stable (avoiding misfires) while feeding hot air into the catalyst.

Incremental improvements like this may not seem like much in the grand scheme of things, but cold-start emissions are an enduring challenge for powertrain engineers because the needs of the catalyst often run contrary to those of the engine itself. Smaller engines running at higher speeds tend to heat up more quickly, making them more attractive than larger, comparatively lazier mills.

One telling sign of Ferrari's shift away from the V-12 is that its latest hyper car, the 987-horsepower SF90 Stradale, will slot in above the V-12-powered 812 Superfast despite its relatively humble V-8. But Ferrari CTO Michael Hugo Leiters believes in the V-12 is here to stay; until regulators or market shifts force them to do otherwise, Ferrari's engineers will continue to develop its iconic powerplant.

Ferrari plans to introduce 15 new models (some of which will be new iterations of existing cars) by 2022, and 60 percent of them will be hybrids, the company says. By electrifying some models, Ferrari is effectively buying a reprieve for its V-12 so that it can live on in some of the company's more exclusive offerings.

<引用終わり>

主燃焼室の前に副燃焼室を設けて、低燃費・低排気ガス化・・・
CVCCみたいなもの?と思ってしまいました(^^;)
Posted at 2019/10/26 12:25:05 | コメント(1) | トラックバック(0) | 興味深い | クルマ
2019年10月25日 イイね!

エスクードに続いて・・・というわけでもないでしょうが

ダイハツ 新型コンパクトSUV
https://carview.yahoo.co.jp/motorshow/tokyo-motorshow/car/11/11735/?t=1

注目!! 車名は、まだ 未公表 !
ダイハツ DAIHATSU 新型コンパクトSUV 公開!!

https://www.youtube.com/watch?v=POhNKu7s9Jw

新プラットフォームのDNGA採用の新型コンパクトSUV発表!
・・・なのですが、ラッシュ/ビーゴの後継だとすると
縦置きFRベースで実は結構ヘヴィーデューティー仕様だったものが
ライトクロカン寄りに路線変更なのかもなぁとちょっと残念。

エスクードと同じような流れになりそうですね。
Posted at 2019/10/26 12:40:49 | コメント(1) | トラックバック(0) | 新発売 | クルマ
2019年10月24日 イイね!

八代目ですが暴れん坊将軍ではなさそう(^^;)

2020 VW GOLF 8 – Design, Interior, Driving

https://youtu.be/8q__Oe-1Uj8

World premiere of the all-new Golf

https://youtu.be/AhSqYiG05zM

all-new Volkswagen Golf Mk8 Exterior Interior Premiere - Autogefühl

https://youtu.be/rDC6qm8s1zc

8代目フォルクスワーゲン・ゴルフが発表されています。
インフォテインメントシステムをはじめ、
電子的な部分は一気に進化していますし、
プラットフォームも新型になって、
自動車としての基礎体力も強化されているはず・・・です。

全体的に値上げになるとはいえ、
電化製品的な部分に相当なコストが割り当てられているはずですから、
車本来の魅力のはずである走りがどうなっているのか気になります。
Posted at 2019/10/25 21:12:42 | コメント(0) | トラックバック(0) | 新発売 | クルマ
2019年10月23日 イイね!

F1のエンジンが売りに出てる!・・・んですけどね。

This Honda F1 V-10 Is the Perfect Engine for Your Dream Swap
All yours for the low, low price of $12,200.
https://www.roadandtrack.com/car-culture/a29563166/honda-v-10-f1-engine-for-sale/?fbclid=IwAR2sP2b1RoHGsUkxHiCHGrhO_xtTJLvjd49F_17JBKgzSwhuK-w6YV0d-p8

<以下引用>

Planning a track car build with an unlimited budget? We have some good news. There's a V-10 Honda Formula 1 engine for sale in Italy right now on Facebook Marketplace for the low, low price of €11,000 (around $12,200).

According to the seller's description, this engine was taken out of a 1994 F1 car. Designated MF351H, it was the type of engine that powered the Lotus 109 when new. Though the car wasn't exactly successful in-period, it still revved to 13,500 RPM and made 700 horsepower. And if you've ever heard a V-10 F1 car before, you'll know the sound is another big highlight.

Of course, if you were to actually buy this engine, you'd have to go through the trouble of getting it to America (or wherever you live), and making sure it actually works. Getting it to run with whatever you swap it into probably won't be too easy either. And don't even ask about spare parts.

Still, seeing an actual F1 engine for sale is always special. If anything, it could make for a nice display piece in your living room. If you're willing to drop $12,000 on a display piece, that is.

<引用終わり>

イタリアで無限ホンダF1のV10エンジンが売りに出ているそうです。
エンジンスワップにいかが?というネタ振りですけど
マウント方法からもう普通じゃないですよね(^^;)

スゴイ置物として考えるとモノの割には安い??
Posted at 2019/10/24 03:59:10 | コメント(0) | トラックバック(0) | 興味深い | クルマ
2019年10月22日 イイね!

オースチンをフォルクスワーゲンが食べかけ?

オースチンのセダンを・・・


フォルクスワーゲンビートルが・・・


食べちゃってる?


みたいな車を愛犬と散歩中に目撃!!
なんだろうと思ってよく見ると・・・


ボルボのPV544でした(^^♪
リアのエンブレムを見ると・・・向かって左にVolvo 右にB16
ということで、ボルボPV544 B16スポーツだったようです。

激写するのはちょっとはばかられる状況だったので
写真はお借りしました。
Posted at 2019/10/22 23:48:14 | コメント(0) | トラックバック(0) | 旧車 | クルマ

プロフィール

「@ヤマシ¥太 冷却系の修理は早目が良いですね」
何シテル?   03/26 21:22
M.Naganoです。 子供の頃大好きだったうちの車がサニークーペだった流れで、今でもクーペ好きです。多少の不便は・・・・気にしない気にしない。

ハイタッチ!drive

みんカラ新規会員登録

ユーザー内検索

リンク・クリップ

ホンダがVTECを止める時は来るのか?。 
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2025/02/10 18:46:07
私の推しのラジコンアーティスト 
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2024/03/16 09:15:43
タイヤが静電気を帯びやすく帯電しやすいわけ・・・それは製造方法と物性の両方にあると考えます 
カテゴリ:その他(カテゴリ未設定)
2020/06/13 22:56:18

愛車一覧

BMW M5 BMW M5
V10エンジンの独特な鼓動(^_^)
フォード マスタング クーペ フォード マスタング クーペ
アメリカンV8! 絶対性能自体は相当なものですけど 速いとか遅いとかはもうどうでもいい楽 ...
アウディ Q5 アウディ Q5
遠出するなら第一選択。 安定性が高いので疲れにくいです。 何かとよく考えられてて、 パ ...
トヨタ セリカ トヨタ セリカ
95年からST-205セリカに乗ってます。 消耗品をまめに交換しつつほぼノーマル状態で維 ...
ヘルプ利用規約サイトマップ
© LY Corporation