日産 ノート E12
全長調整式車高調
『 Best☆i 』
開発完了です~♪
We finished developing full-length adjustment coilover “Best☆i” for the NISSAN NOTE E12.
業界最速だぜぇ!!
We are the fastest in the trade.
ノートが2代目に突入です~
DIG-S エコ スーパーチャージャー搭載車を設定し、
軽量・コンパクトな1.2Lエンジンで
1.5Lエンジンに匹敵する力強いトルクと低燃費を
両立させて注目を集めております。
This is the second generation of the NOTE.
There is a lineup of DIG-S Eco Supercharger model which has 1.2L engine.
But it produces powerful torque which is equivalent to 1.5L engine.
今回の入庫車両は最上級グレード 「メダリスト」
えっ!?「メダリスト」 と言えばローレルでしょ?
Test vehicle is “Medalist” which is the highest grade.
Talking of “Medalist”, you will imagine the NISSAN LAUREL.
何でC33かって!?
You would say why C33 model.
私の思い出のクルマだからです♪
Because this is my memorable model.
話せば長くなるので話します(笑)
This is a long story.
二十数年前の私が学生だった頃の話です。
本日で四十ン歳になってしまった私と同年代の方は
ご存知だと思いますが、「ねるとん紅○団」という
TV番組(集団お見合い的な)が放映されておりまして、
ある大学のサークル主催でその番組のパクリイベントで
男女50名ずつの「ねるとんパーティー」が開催され、
人数が足らないからとツレに誘われて参加したんです。
(大阪城公園横のビルだったと思う。)
なんせ50名もいるので誰と話せば良いのか
訳のわからない状態でフリータイムを過ごし、
やってきてしまった告白タイム。
どうせフラれるならと全く話していない子の前へ、
すると、「ちょ~っと、待ったぁ!!」 と3名!!
正直 「良かったぁ、私と一緒にフラれる人が2人も♪」
と思っていましたら、私が選ばれてビックリ!!
私のモテ期と言えば高2・高3の時にバドミントンで優勝した時に
他校の女子から 「一緒に写真いいですかぁ~」 とか
「このお菓子食べてくださぁ~い」 とか言われたくらいだったので
舞い上がってしまい 「えーっ、どーすんの?、どーすんのぉぉぉ」
ってなってたらツレが気を使ってくれて
「お茶でもして、近くまで送ってやれよ。」 と。
何とそれからお付き合いが始まってしまったのです!!
初デートはやっぱドライブやろ!!と思いつつも
クルマは所有しておらず、その時バイトしていたレンタカー屋の
所長さんに拝み倒して格安でお借りしたのが、
この
C33ローレルメダリストだったのです!!
お付き合いありがとうございましたm(_ _)m
When I was a student, there was a famous TV program called “Neruton Benikuzira-dan”, which is a kind of formal marriage interview. Maybe people who are the same generation with me would know that. One day, I joined the event party which is held by a circle of certain university. The event that has 50 people participants is similar to that TV program.
There were too many people at the event and didn’t know who to talk to. Free time ended and next is proposing time.
I knew I would be turned down but I walked to a girl who I have never talked, but there are two rivals. To be honest, I was relieved that there are two more people who would be turned down by her.
However, she chose me and I was very surprised.
I had been popular with the girls only when I was a high school student. At that time, I was a champion of badminton and some girls told me “Would you take a picture with me?” and “Please eat this sweets”.
So I got confused when the girl chose me, but a friend of mine told me “You can see her home”.
This is my start of associating with her.
I was thinking that the first date is a drive but I didn’t have a car.
So I asked the chief of rented car shop where I worked for and he lent me this C33 LAUREL.
Thanks for reading.
はいっ、ノートでしたね(笑)
Let’s go back to the story to NOTE.
ノーマルの乗り心地は
この手のコンパクトカーにしては硬め。
そのうえ収まりの悪いバタつきが感じられるので
そこを重点的に改善できればいい感じになりそう。
The ride feeling at factory high produces stiff ride quality.
With a smoother ride and less body roll you can experience grater ride quality.
ノーマル車高状態
Factory height
『 Best☆i 』 推奨車高セッティングでは、
無駄な動きが抑えられ安定感のある乗り心地に♪
単筒式ショックの利点である反応の良さが活かされて
しっかり感の中にしなやかさを持った
上質な乗り味を達成いたしております。
ご覧の通り、
ノートはローダウンするとカッコイイ!!
Best☆I will reduce unnecessary body roll providing a more stable ride feeling.
With a good response that is the advantage of mono-tube shock you can experience sharp but smoother ride quality.
As you see, it will also provide you a nice low down look.
乗り心地重視ならこの車高!!
If you are focused on ride comfort, this is the best ride-height.
推奨車高状態
Recommended ride-height
Front -30mm~-35mm Rear -25mm~-30mm
もっとダウン量にコダワリたいなら、
If you are focused on lower ride-height…
最低車高状態
Lowest ride-height
Front -50mm~-55mm Rear -55mm~-60mm
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Posted at 2012/09/26 17:46:16 | |
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